Stiri

Teach for Romania începe Academia de Leadership și Pedagogie

5 iul. 2021 2 min

Teach for Romania începe Academia de Leadership și Pedagogie

Reading Time: 2 minute

În perioada 5 iulie – 14 august 2021, Teach for Romania organizează Academia de Leadership și Pedagogie, singurul program de formare dedicat profesorilor care predau în comunități dezavantajate. Provocările ultimului an ne-au arătat că e nevoie de oameni pregătiți diferit pentru a gestiona provocările atât de diverse și de complexe din școlile vulnerabile.

Profesor în școală vulnerabilă

După peste 7 ani de muncă în școli vulnerabile din peste 20 de județe, Teach for Romania a identificat o serie de provocări care fac meseria profesorilor, învățătorilor și a educatorilor de la sat și de la periferia orașelor cu mult mai grea: decalajul în învățare – copii cu goluri de învățare de 1-2 ani din prima zi în care vin la școală, copii cu vocabular limitat, care nu au văzut niciodată o carte și nu au ținut niciodată un creion în mână, cărora nu li s-a citit niciodată; numărul mare de copii cu cerințe educaționale speciale, care nu sunt diagnosticați și susținuți adecvat pentru că părinții, profesorii, comunitatea nu știu sau nu pot face asta; copii care nu au fost expuși la medii diferite și la alte resurse de învățare, în afară de cele din familie și comunitate.

Conform datelor Eurostat, în 2019, România se afla pe locul 1 în Uniunea Europeană în ceea ce privește riscul sărăciei și al excluziunii sociale în rândul copiilor, cuprinzând aproximativ 35% din populația de sub 16 ani. Peste 86.000 de copii au cel puțin un părinte plecat în străinătate (cf. ANPDCA, 2019). Aceste statistici se traduc în practică în nenumărate provocări pentru profesorii care trebuie să satisfacă mai multe nevoi și să joace mai multe roluri în viața copilului.

6 săptămâni de învățare experiențială

Academia de Leadership și Pedagogie cuprinde 6 săptămâni de învățare experiențială, de tip colaborativ, care include și 3 săptămâni de practică pedagogică supervizată de mentori și tutori coordonatori în două comunități din județele Brașov și Iași (Săcele, respectiv Hărpășești). Viitoarele cadre didactice vor fi susținute de peste 40 de traineri, 40 de mentori și tutori coordonatori. În tot acest proces vom avea alături de noi peste 300 de copii, care vor învăța să învețe, să folosească ceea ce au învățat în viața curentă și să colaboreze.

În ultimul an, am văzut mai clar decât oricând cât de mari sunt diferențele între școala de la sat și colegiile din marile orașe. Potrivit Băncii Mondiale, dacă un elev de la sat are șanse de viață similare cu un copil din Senegal, colegul lui de la oraș are șanse similare cu un elev din Islanda. Soluția pe care noi, în Teach for Romania, o propunem este să punem în fața elevilor profesori bine pregătiți și motivați, care aleg să meargă să predea acolo unde este cel mai greu, atât pentru ei, cât și pentru elevii lor. Profesori capabili să construiască parteneriate cu părinții, școala și comunitatea în interesul elevilor”, a declarat Iulia Pielmuș, CEO Teach for Romania.

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: