Analize

Top PR România 2017

Reading Time: 2 minute

În premieră anul acesta, două agenții se situează pe locul I, la egalitate, în clasamentul Top PR România: Golin și McCann PR. Următoarele poziții sunt ocupate de GMP PR, MSL The Practice, Graffiti PR, SmartPoint, Rogalski Damaschin Public Relations, DC Communication, Grayling, BDR Associates Communication Group și The Public Advisors.

Întreg clasamentul – Top 30 de agenții de PR și toată metodologia care stă la baza cercetării realizate de Biz și Unlock Market Research se regăsesc în Ghidul TOP PR România, disponibil în versiune tipărită și pdf online. Cartea poate fi comandată aici

Ghidul cuprinde și topurile agențiilor de PR după cifra de afaceri, în patru categorii: agenții cu cifra de afaceri mai mare de un un milion de euro; agenții cu cifra de afaceri între 500.000 – 1 mil. euro; agenții cu cifra de afaceri între 100.000 – 500.000 euro; agenții cu cifra de afaceri sub 100.000 euro, precum și profile dedicate pentru peste 50 de agenții de PR cu informații despre acționariatul, managementul, serviciile oferite, portofoliul de clienți și premiile câștigate de acestea.

Top 30 de agenții de PR, realizat de Biz și Unlock a rezultat din corelarea cu ponderi egale (50% – 50%) a doi indicatori – indicatorul performanței în business  și indicatorul performanței agențiilor din perspectiva clienților.

 

Indicatorul performanței în business este realizat prin analizarea a patru indici financiari, fiecare având câte o pondere alocată: cifra de afaceri din 2016 (33%), suma totală a fee-urilor încasate în 2016 (33%), profitabilitatea agenției – profitul înregistrat în 2016 raportat la numărul de membri ai echipei (17%) – și rata de creștere a cifrei de afaceri în 2016 față de 2015 (17%)

Indicatorul performanței agențiilor din perspectiva clienților este realizat pe baza răspunsurilor oferite de un eșantion reprezentativ la nivel de industrie alcătuit din clienți ai serviciilor de PR. Răspunsurile celor chestionați au vizat măsurarea a doi indicatori de percepție, cărora li s -au acordat ponderi egale (50% – 50%). Primul indicator a rezultat din măsurarea a patru dimensiuni: capacitatea de analiză (30%), capacitatea de implementare (27%), creativitatea (26%) și capacitatea de raportare (17%). Procentele alocate corespund importanței pe care respondenții au acordat- o fiecărei dimensiuni în parte. Al doilea indicator a rezultat din măsurarea percepțiilor clienților privind satisfacția, intenția de recomandare și intenția de a lucra în viitor cu o agenție – toate însumând o pondere de 50% – și performanța agențiilor cu care au lucrat – tot cu o pondere de 50%.

 

Loredana Sandulescu

Recent Posts

A doua ediție a Festivalului Suflet de România ne aduce aproape de tot ce ne face bine, pe Domeniul Regal de la Săvârșin

Sâmbătă și duminică, pe Domeniul Regal de la Săvârșin, are loc a doua ediție a festivalului Suflet de România, evenimentul…

23 de ore ago

Virgil Ichim, CEO Allianz-Țiriac Pensii Private, pleacă de la conducerea companiei începând cu data de 30 aprilie 2024

Virgil a condus operațiunile fondului de pensii din anul 2019, iar anterior a avut diverse roluri de coordonare a echipelor…

2 zile ago

Statistică Eurostat: România are prețuri mai mici pentru energie

Eurostat a publicat statistica cu privire la prețurile plătite pentru energie electrică și gaze naturale de consumatorii casnici și non-casnici…

2 zile ago

Orașele mici din România au nevoie de un sprijin mai mare în tranziția energetică

Localitățile urbane mici sunt adesea lăsate în afara discuțiilor publice privind tranziția energetică. Ele au nevoie de sprijin mai mare…

2 zile ago

AQUILA a finalizat preluarea Parmafood. A doua achiziție din acest an

AQUILA (simbol bursier AQ), lider în servicii integrate de distribuție și logistică pentru piața bunurilor de larg consum din România…

2 zile ago

Internet pentru zonele rurale prin PNRR. Proiect de 94 de milioane de euro

Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării (MCID) a publicat vineri, 26 aprilie, Ghidul solicitantului pentru Investiția 11 din Componenta 7 –…

2 zile ago