Banca Comerciala Romana (BCR) ocupa primul loc in Topul bancilor in functie de calitatea serviciilor oferite IMM-urilor, ierarhie realizata de Consiliul National al Întreprinderilor Private Mici si Mijlocii din România (CNIPMMR), in Carta Alba a IMM-urilor din Romania 2015.
Potrivit Cartei Albe a IMM-urilor din Romania 2015, aproape 33% dintre intreprinzatori considera ca BCR ofera cele mai bune servicii pentru IMM-uri.
Banca Transilvania (BT) a inregistrat o pondere semnificativ mai mare comparativ cu anii precedenti, urcand pe locul 2 in topul preferintelor intreprinzatorilor (aproape 29%), urmata de BRD Group Societe Generale (25%).
Principalele servicii si produse incluse in pachetul bancar al IMM-urilor ale caror manageri au fost intervievati sunt: cont curent gratuit, internet banking, cont de economii, card de debit business, cursuri, dobanzi si comisioane preferentiale, linie descoperit de cont, sistem de recompensare a activitatii, ofiter de cont asignat, plati externe prin SEPA si/sau Target 2 si expertiza sectoriala.
Topul bancilor in functie de calitatea serviciilor furnizate IMM-urilor
Daca grupam opiniile favorabile ale antreprenorilor in functie de varsta IMM-urilor, BCR detine cele mai multe aprecieri in cadrul intreprinderilor care au 5 – 10 ani vechime (37,33%) si cele mai putine la nivelul IMM-urilor care au sub 5 ani vechime (27,38%).
BT este apreciata mai mult de intreprinzatorii din firmele care au 5 – 10 ani vechime (31,35%) si mai putin de intreprinzatorii din firmele cu 10 – 15 ani vechime (24,44%).
BRD este perceputa favorabil intr-o masura mai mare in cadrul firmrlor cu varsta de 5 – 10 ani (26,32%) si mai putin favorabil de cele cu varsta de 10 – 15 ani (22,22%).
Proportia celor care apreciaza Raiffeisen Bank este mai ridicata in cazul intreprinzatorilor cu firme care au 10 -15 ani vechime (18, 22%) si mai scazuta in cazul firmelor cu 5 – 10 ani vechime (13,96%).
BT- preferata in Nord Est, BCR – in Sud Est
La nivel regional, BCR castiga cea mai buna pozitie in regiunile Sud Est (49,55%), Sud (40,50%) si Bucuresti Ilfov (28,24%) si este preferata in aceeasi masura ca BT in regiunile Sud Vest (40%) si Vest (44,44%).
BT este apreciata de un procentaj superior de firme din Nord Est (48%), Nord Vest (45%) si Centru (32%).
BRD este preferata mai des in regiunea Vest (39%) si este mai putin apreciata in regiunea Nord Vest (32%)
In ceea ce priveste ramurile in care activeaza IMM-urile, BCR sin BRD sunt cotate cel mai bine de firmele din industrie, iar BT este apreciata mai mult de intreprinderile din turism.
Cea de-a 13-a editie a Cartei Albe a IMM-urilor prezinta rezultatele unei anchetei desfasurate de CNIPMMR pe un esantion de 1375 intreprinzatori, reprezentativ la nivel national.
În primul trimestri din 2024, venitul net bancar al Grupului BRD a atins o creștere de 5,3% față de aceeași…
Sustenabilitate [substantiv feminin, (numai) singular] – capacitatea de a exista constant. Nu este definiția noastră, ci primul rezultat al unei…
Tuborg România anunță o schimbare strategică în managementul organizației, prin aducerea lui Yoav Bar la conducerea companiei, în funcția de…
Raiffeisen Bank a înregistrat în primul trimestru din 2024 o creștere de 50% pe segmentul planuri de investiții, pensii private…
Proiectul născut din crezul artistic al scriitoarei și regizoarei Chris Simion Mercurian prinde tot mai mult contur existențial. După 8…
Noile smartphone-uri HUAWEI Pura 70 Ultra, HUAWEI Pura 70 Pro și HUAWEI Pura 70 sunt disponibile la precomandă în România.…