Categories: Marketing

Transformarea agentiilor in executanti de servicii este un drum al pierzaniei

Reading Time: 2 minute

Cu ce provocari se confrunta, care sunt transformarile prin care a trecut piata si care sunt calitatile care “se cer” acum unui om de PR? I-am invitat pe reprezentantii agentiilor care au participat in mod activ la realizarea studiului Biz & Unlock Market Rearch la un exercitiu de analiza a industriei de PR.

Corin Vintan / Foto: Vali Mirea

Corina Vintan, CEO, Links Associates

Varsta: 50 de ani

Experienta in comunicare: 25 de ani

Studii: Academia de Studii Economice Bucuresti si studii post­universitare in comunicare.

Conduce agentia de PR si Public Affairs Links Associates din 2007, alaturi de Diana Nahorniac. In 2014, Links Associates a semnat un contract exclusiv de afiliere pentru Romania si Serbia la Edelman, cea mai mare companie de PR din lume, parteneriat care pentru Links Associates inseamna acces la o retea globala cu 65 de birouri.

Provocarea: Fragmentarea excesiva a pietei care a dus la o vulgarizare a serviciilor de PR este cea mai mare provocare.

Pe fondul unor bugete din ce in ce mai mici, serviciile de PR au pierdut cea mai valoroasa componenta, elementul strategic, care a ramas apanajul agentiilor mari. In plus, pe termen lung, transformarea agentiilor in simpli executanti de servicii este un drum al pierzaniei. In ceea ce priveste clientii existenti, observam ca au pretentii tot mai mari pe fee-uri tot mai mici.

Transformarea: S-a schimbat setul de principii in jurul caruia se construieste o campanie de PR. Marea granita care trebuie acum trecuta atat de agentii, cat si de clienti este increderea. Edelman, care este si autorul Barometrului de Incredere, a evidentiat trecerea intr-o noua era in care sursele traditionale de incredere – institutiile, companiile si mediul academic – sunt inlocuite de o ierarhie a increderii dominata de cetateanul de rand.

De ce are nevoie un om de PR? Gandire strategica, cunoastere a mediului de business si al media, capacitatea innascuta de relationare si exprimare orala si in scris. Noi punem mare accent pe inteligenta emotionala si pe creativitate, si mai putin pe doctorate si masterate.

 

Loredana Sandulescu

Recent Posts

EY România: Trei din patru companii nu reușesc să gestioneze în mod eficient mobilitatea resurselor umane

Doar unul din patru angajatori (25%) dispune de o funcție de mobilitate pe deplin dezvoltată, iar trei sferturi (75%) nu…

7 minute ago

Record de credite noi pentru persoane fizice la BRD: 2,35 mld. lei în primul trimestru din 2024

În primul trimestri din 2024, venitul net bancar al Grupului BRD a atins o creștere de 5,3% față de aceeași…

4 zile ago

Claudiu Butacu & George Constantin: Sustenabilitatea, dincolo de definiții

Sustenabilitate [substantiv feminin, (numai) singular] – capacitatea de a exista constant. Nu este definiția noastră, ci primul rezultat al unei…

4 zile ago

Schimbare la vârful Tuborg România: Yoav Bar preia funcția de CEO

Tuborg România anunță o schimbare strategică în managementul organizației, prin aducerea lui Yoav Bar la conducerea companiei, în funcția de…

5 zile ago

Profit de 390 mil. lei pentru Raiffeisen Bank România în primul trimestru din 2024

Raiffeisen Bank a înregistrat în primul trimestru din 2024 o creștere de 50% pe segmentul planuri de investiții, pensii private…

5 zile ago

Primul teatru construit de la 0 de comunitate, Grivița 53 mai are nevoie de 500.000 euro

Proiectul născut din crezul artistic al scriitoarei și regizoarei Chris Simion Mercurian prinde tot mai mult contur existențial. După 8…

5 zile ago