Business Interviuri

Trinity Investments Management, partener pentru dezvoltare

21 mart. 2025 3 min

Trinity Investments Management, partener pentru dezvoltare

Reading Time: 3 minute

După ce s-a dezvoltat și s-a consolidat în România și pe piețele internaționale, Scandia face pasul spre zona de investiții, prin Trinity Investments Management, fond care se concentrează pe achiziționarea, integrarea și dezvoltarea companiilor mici și mijlocii din regiune deținute de familii și solide din punct de vedere financiar.

Andrei Ursulescu și Mateusz Topp conduc Trinity Investments Management, amândoi aducând în noul fond de investiții o experiență vastă în managementul companiilor alimentare, achiziții și finanțe corporative. Trinity Investments Management urmărește să devină partenerul preferat pentru investiții în sectorul alimentar din Europa Centrală și de Est. Cel puțin în prima etapă, focusul este în România și Polonia, piețe care ar putea reprezenta și 100% din portofoliu.

Fondul se concentrează pe achiziționarea, integrarea și dezvoltarea companiilor mici și mijlocii, deținute de familii, care sunt solide din punct de vedere financiar. Strategia se bazează pe experiența echipei în crearea de valoare pentru companiile alimentare, prin decizii corporative și operaționale, consolidarea afacerilor și o abordare practică a managementului. Scandia Food este un investitor important în fond.

„Fondul de investiții este o extensie naturală a expertizei acumulate în toți acești ani în Scandia. Alături de Mateusz Topp, care vine cu un background solid în investment banking și corporate finance, am considerat că este momentul să ne gândim la o structură regională. Am învățat foarte mult din tranzacțiile pe care le-am făcut cu Scandia și care s-au dovedit a fi reușite și am ales să replicăm acest model la nivel european, cu focus în primă fază pe Europa de Est și Centrală”, explică Andrei Ursulescu, Fondator & Managing Partner Trinity Investments Management și CEO Scandia Group.

În sprijinul partenerilor cu care vor lucra vine o echipă puternică, sudată în timp, Andrei Ursulescu și Mateusz Topp având mai bine de un deceniu în care au avut ocazia să lucreze împreună și să-și alinieze stilul de management.

„Ne cunoaștem de 10 ani, din Polonia, de pe vremea când lucra în Raiffeisen Investment, am rămas în relații de colaborare. A fost apoi parte din echipa Scandia și a lucrat la majoritatea tranzacțiilor și în procesul de explorare la nivel european din ultimii ani. Odata cu lansarea Trinity, tot efortul său va fi alocat în aceasta direcție”, subliniază Andrei Ursulescu.

Fondul vizează investiții în companii cu o valoare de până la 30 de milioane de euro, prin achiziții majoritare. Domeniile ideale includ companii profitabile, cu o bază diversificată de furnizori/clienți și un nivel scăzut de îndatorare. O parte din fonduri va fi alocată creșterii prin capitalizare a companiilor mici cu potențial de dezvoltare rapidă, în special furnizori de servicii pentru industria alimentară și agribusiness, sau soluții software.

Trinity își concentrează eforturile în principal pe Polonia și România, țări cu o populație numeroasă și o creștere economică peste medie în UE. Analiza care a condus la această decizie strategică a inclus o examinare detaliată a pieței alimentare poloneze și a peste 500 de companii din România și Germania.

„Țintim companii din industria alimentară, sănătoase din punct de vedere financiar (cu rezultate financiare bune, cash-flow-uri pozitive și nivele rezonabile de îndatorare) și care se pregătesc de un exit de cele mai multe ori ca rezultat al unei lipse de transfer generațional. Sunt companii în care sunt necesare câteva îmbunătățiri – la nivel de transparentizarea costurilor, eficientizare energetică – dar în care vedem mult potențial ca rezultat al consolidării cu alte companii din aceeași categorie ceea ce clar va duce la sinergii în zona de achiziții”, explică Andrei Ursulescu.

Până la finalul acestui an, fondul vizează cel puțin două achiziții, cu o valoare între 15-35 milioane de euro/companie achiziționată. „Partenerul ideal este cel care înțelege piața de food și care știe că randamentele nu sunt mari dar sunt stabile, care înțelege că în fiecare an reusești să bați inflația și să generezi și ceva rezonabil peste și care știe că o companie de food bine îngrijită este sursă de cash-flow sigur și constant. De asemenea este important să existe o aliniere cu principiile noastre ca fond – ne dorim creșteri solide mai degrabă decât cele rapide”, precizează Andrei Ursulescu.

Trinity Investments Management urmărește o rentabilitate a investițiilor de peste 2,5 ori în 7 ani, cu o rată internă de rentabilitate (IRR) de peste 20%. Accentul este pus pe companii stabile și profitabile, iar creșterea este prevăzută prin îmbunătățiri operaționale, extindere și programe de investiții. În doi-trei ani, fondul caută să atingă limita de 100 de milioane de euro. Luând în calcul toate premizele de la care pornește, pariul pare unul sigur!

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 391 (15 martie – 15 aprilie 2025). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Articole pe aceeași temă: