Interviuri Companii

Valentin Budeș, CFO Sphera Franchise Group: KFC România în cifre

26 apr. 2022 3 min

Valentin Budeș, CFO Sphera Franchise Group: KFC România în cifre

Reading Time: 3 minute

Cu investiții planificate de peste 8 milioane de euro în 2022 numai pentru deschiderea de noi restaurante, extinderea KFC în România continuă într-un ritm susținut. Am aflat de la Valentin Budeș, Chief Financial Officer, Sphera Franchise Group, cum abordează compania provocările financiare.

Cum a fost 2021 și ce rezultate financiare așteptați pentru 2022?

Anul 2021 a fost unul cu rezultate extraordinare, în ciuda contextului dificil. Am înregistrat vânzări consolidate de peste 1 miliard de lei la nivelul Sphera Franchise Group, iar cea mai mare contribuție la vânzările totale a avut-o KFC, cu 735 milioane lei. Anul trecut, am deschis 6 restaurante KFC, în România.

În ceea ce privește planurile noastre pentru acest an, vom continua dezvoltarea și estimăm vânzări în restaurante în valoare totală de peste 950 milioane lei, cu 29% mai mari comparativ cu nivelul din 2021.

Ce investiții aveți planificate pentru acest an?

Investițiile din acest an se ridică la peste 11 milioane de euro, bani care vor fi folosiți pentru deschiderea de noi restaurante (8,1 milioane de euro) și remodelarea celor exis­tente (3,5 milioane de euro). Conform planului de dezvoltare agreat cu francizorul Yum!, anul acesta vom ­deschide în total 9 restaurante KFC în România.

Care sunt provocările unui CFO într-un business atât de dinamic?

În mod tradițional, rolul unui director financiar este acela de a se asi­gura că există o structură optimă de capital în funcţie de natura şi obiectivele companiei, însă, în zilele noastre, rolul a devenit mult mai complex, acesta fiind responsabil inclusiv de transformarea digitală a companiei.

Pe de altă parte, perioada dintre 2020 și 2021 a adus numeroase provocări pentru directorii financiari la nivel global, în special pentru cei din sectorul HORECA, care au intensificat provocările obișnuite precum creșterea inflației, creșterea prețurilor la energie, presiunea asupra costurilor cu forța de muncă, asociate cu provocările ­le­gate de deficitul acesteia, necesitatea digitalizării și, bineînțeles, raportare și conformitate. În special, cea din urmă este o parte semnificativă a muncii mele zilnice, deoarece Sphera Franchise Group, ce deţine companiile care operează în sistem de franciză brandurile KFC, Pizza Hut şi Taco Bell în România, este o entitate listată pe piața principală a Bursei de ­Valori București, ceea ce înseamnă că trebuie să respectăm perioade de raportare foarte stricte, precum și să asigurăm publicarea promptă a datelor care sunt semnificative pentru acționari.

Privind dincolo de pandemia de COVID-19 și în viitor, cred că cele mai mari provocări vor fi legate de digitalizare. Volumul imens de date generat zilnic trebuie folosit astfel încât să aducă valoare businessului. Asigurarea avantajului competitiv înseamnă dezvoltarea de strategii care să includă luarea deciziilor bazate pe date și o abordare colaborativă și agilă. Dar, pentru ca acest lucru să se întâmple, companiile trebuie să aibă acces în timp real la informații cruciale legate de business, inclusiv performanța financiară.

Businessul nostru este prin definiție unul de dezvoltare, iar în ultimii doi ani, în ciuda contextului nefavorabil, am luat decizia de a continua investițiile, decizie care s-a dovedit câștigătoare și s-a văzut în cele mai recente rezultate financiare. Clienții din ziua de astăzi sunt mult mai concentrați în zona digitală și se așteaptă la experiențe personalizate și relevante, atât în mediile virtuale, cât și în cele fizice. În cazul KFC, după deschiderea canalului propriu de e-commerce, am implementat sistemul Click & Collect pentru a simplifica și mai mult procesul de comandă. Vom continua planurile de transformare digitală la nivelul companiei astfel încât să oferim clienților cele mai bune experiențe.

După cât timp de la deschidere devine profitabil un restaurant KFC în România?

Călătoria către profitabilitate de­pin­­de de o mulțime de factori – ­de tipul de restaurant – stradal, food court (în mall-uri) sau Drive Thru, de zonă etc. Investiția într-un restaurant de tip Drive Thru este, în general, cea mai mare, prin urmare, timpul până la profitabilitate este mai lung, aproximativ 4 ani și jumătate, în timp ce pentru locațiile de tip food court este de obicei 3 ani și jumătate.

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 362 (18 aprilie – 16 mai 2022). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: