Companii Stiri

Workspace Studio, afaceri de 6 mil. euro în primele 6 luni din 2022

21 iul. 2022 3 min

Workspace Studio, afaceri de 6 mil. euro în primele 6 luni din 2022

Reading Time: 3 minute

Workspace Studio, devenit în iunie Certified Dealer al grupului MillerKnoll în România, a înregistrat în primele 6 luni o cifră de afaceri de 6 milioane de euro, în creștere cu 20% față de perioada similară a anului trecut.

Dinamica vine pe fondul interesului crescut al companiilor de a investi în reamenajarea spațiilor de birouri, astfel încât acestea să devină un suport real pentru munca hibrid și activitățile cheie desfășurate la birou: colaborare, mentorat, schimb de idei și socializare.

Proiectele realizate în acest an au drept caracteristici principale orientarea către calitate și ergonomie a pieselor de mobilier și designului de ansamblu, precum și crearea unui spațiu plăcut și confortabil, în care angajații își doresc să petreacă timp alături de colegii lor.

Ca Certified Dealer al MillerKnoll, portofoliul companiei s-a extins cu peste 20 de branduri de design de mobilier precum Knoll, Hay, Muuto, NaughtOne, GEIGER sau Maharan.

Mobilierul premium generează în prezent 30% din cifra de afaceri a Workspace Studio și reprezintă 60% din vânzările totale de mobilier ale companiei. Odată cu aducerea în piața locală a noilor branduri, acum mult mai accesibile publicului din segmentul rezidential și în proiectele office sau comerciale, se estimează o creștere cu cel puțin 20% a vânzărilor de mobilier premium ale Workspace Studio.

Pentru acest an, Grupul Workspace Studio mizează pe o cifră de afaceri de peste 11 milioane de euro, cu o creștere de peste 10% față de 2021. Până la finalul anului viitor, amenajările comerciale și rezidențiale premium vor genera 10-15% din afacerile totale ale Workspace Studio.

Design premium pentru wellbeing acasă și la birou

Pe măsură ce conceptul wellbeing se integrează tot mai mult în viața angajatului, interesul publicului roman pentru design premium accelerează. Urmare a adopției generalizate a sistemului de muncă hibrid, oamenii s-au găsit în situația de a petrece mai mult timp în locuințe și au devenit mai conștienți de necesitatea de a-și amenaja casele și a crește nivelul de confort și ergonomie pe care îl oferă mobilierul de interior.

În același timp, companiile caută să dea un nou sens spațiilor de birouri, să le transforme în spații dezirabile, cu un grad înalt de ergonomie fizică și socială și un design agreabil, care susține o stare de bine și stimulează creativitatea, inovația și colaborarea. Toate acestea au dus la o orientare vizibilă către design de calitate.

Horațiu Didea - Workspace Studio

„Astăzi nimeni nu mai e indiferent la felul în care arată biroul de companie. Angajații își doresc să meargă în spații aerisite, cu piese statement, remarcabile, cu design armonios care contribuie la starea lor de bine. Angajatorii vor birouri care să atragă talente, care să reprezinte o carte de vizită pentru parteneri și să fie un catalizator pentru inovație și dezvoltarea unor produse sau servicii valoroase. Iar piesele iconice de design au acest efect asupra spațiilor și oamenilor. Acestea reprezintă în general maxim 5% din valoarea totală a unui proiect, dar mă aștept ca această pondere să se dubleze în următorul an. Contextul s-a creat, nevoia există, deci sunt premise ca piața de design high-end să crească.”

Horațiu Didea, Managing Partner Workspace Studio

Noua realitate la birou

Deși suprafețele totale medii au scăzut cu circa 25-30%, birourile sunt gândite astăzi pentru un număr chiar și cu 50% mai mic de angajați prezenți la birou. În consecință, spațiile au devenit mai largi, mai aerisite, cu suprafețe medii per angajat în creștere cu aproape 50% față de perioada pre-pandemie (13-15 mp față de 9 mp).

Bugetul mediu, ce ia în calcul atât stația de lucru individual, cât și cota aferentă din spațiile comune, a ajuns la peste 1.800 euro/post de lucru, în creștere cu 20% față de 2021.

„Ponderea spațiilor ocupate de stații de lucru individuale a scăzut și continuă să scadă, pentru că oamenii vin tot mai puțin la birou pentru a îndeplini task-uri individuale. Vin pentru a-și revedea colegii și a discuta cu ei diverse probleme și soluții, pentru sesiuni de creație sau colaborare, pentru a învăța de la ceilalți sau pentru întâlniri cu parteneri. Era biroului ca loc de îndeplinire a sarcinilor individuale a apus. Începe era biroului-destinație, cadru construit pentru experiențe valoroase atât pentru companie, cât și pentru individ”, adaugă Horațiu Didea.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: