Vânzările Bosch în România s-au menținut la 2,4 miliarde de euro, în 2024
Reading Time: 3 minuteBosch a încheiat anul fiscal 2024 cu vânzări consolidate în valoare de 2,6 miliarde de lei (529,5 milioane de euro) în România, înregistrând o creștere de 2,6%, în ciuda condițiilor dificile ale pieței. Vânzările totale nete de 11,9 miliarde de lei (2,4 miliarde de euro) din România, inclusiv vânzările companiilor neconsolidate și livrările interne către companiile afiliate, s-au menținut la un nivel similar cu anul precedent.
„În anul fiscal 2024, Bosch a înregistrat o performanță constantă în România, în ciuda unui mediu economic și politic plin de provocări, urmând o strategie centrată pe tehnologie, sustenabilitate și inovație în toate operațiunile sale din țară: producție, cercetare și dezvoltare, vânzări și servicii”, a declarat Mihai Boldijar, director general al Robert Bosch S.R.L. și reprezentantul Grupului
Bosch în România.
Peste 10.300 de angajați
Numărul de angajați din cadrul Bosch în România a ajuns, la 31 decembrie 2024, la 10.320, cu o
ușoară scădere (de 1,9 procente) față de anul precedent. Bosch a investit în 2024 aproximativ 246 de milioane de lei (50 de milioane de euro) în România, în principal pentru dezvoltarea fabricilor sale de la Cluj și Blaj, precum și în R&D.
”În primul trimestru al anului 2025, Bosch a reușit să-și sporească cifra vânzărilor anuale cu 4 procente la nivel global. De asemenea, compania a avut un început bun și în România în 2025, cu o ușoară creștere a vânzărilor față de 2024. Cu toate acestea, pentru anul fiscal în curs, Bosch
preconizează în continuare doar o creștere economică globală moderată, de 2 până la 2,5 procente și estimează că economia globală nu va începe să ia avânt până în 2026. În România, Bosch prevede o evoluție modestă pentru 2025, din cauza mediului de piață provocator. „Deși ne așteptăm la un an dificil și în România din cauza situației actuale, Bosch continuă să gestioneze turbulențele
din industria auto din ultimii ani și rămâne dedicată pieței locale”, a continuat Boldijar.
Sustenabilitate în producție
Unitățile de producție din Blaj au făcut progrese semnificative pentru reducerea consumului de energie, economisind 1.042 MWh, și au reușit să dubleze producția de energie verde față de anul precedent prin extinderea sistemului fotovoltaic pe acoperișurile a două clădiri suplimentare, generând astfel 641 MWh. În plus, unitatea Bosch din Blaj a continuat să își dezvolte capacitatea de producție în 2024 prin extinderea utilajelor din cadrul diviziei Tehnologie industrială și prin optimizarea liniilor pentru senzori de gaz NoX de generația a treia.
Începând cu anul 2025, activitățile diviziei Tehnologie industrială vor fi conduse de noua entitate juridică Bosch Rexroth S.R.L., în timp ce Bosch Automotive S.R.L. va continua producția pentru sectorul auto. Această tranziție va permite companiei Bosch Rexroth să opereze mai eficient pe piața din România. În plus, unitatea din Blaj este implicată în proiecte educaționale, cum ar fi Centrul de calificare, în cadrul căruia angajații obțin certificate eliberate de Ministerul Educației și Ministerul Muncii.
Creștere pe Mobilitate
În sectorul de activitate Mobilitate, divizia Mobility Aftermarket a înregistrat din nou o creștere de două cifre în România în anul 2024. Factorii cheie de succes sunt reprezentați de consolidarea relațiilor de afaceri cu distribuitorii strategici, precum și de cursuri de instruire tehnică și programe de management pentru service-uri auto.
Piesele de schimb auto Bosch sunt apreciate de multe companii din programul de loialitate eXtra (extra-premii.ro), în cadrul căruia service-urile auto și magazinele de piese de schimb pot câștiga recompense de stimulare. Rețeaua Bosch Car Service, cu peste 80 de service-uri auto în România, este foarte apreciată pentru profesionalismul tehnicienilor săi, pregătiți să utilizeze cele mai noi tehnologii auto.
În sectorul Tehnologie pentru construcții și energie, divizia Bosch Home Comfort din România a reușit să atingă o creștere de peste 70 de procente față de 2023, în ciuda condițiilor incerte de pe piața HVAC și a afacerilor extrem de competitive din domeniul proiectelor. Factorii de creștere au fost soluțiile de încălzire industrială oferite mai multor municipii din țară, dezvoltarea în domeniul
sistemelor de răcire și o evoluție constantă a soluțiilor pe bază de gaze naturale, cel mai provocator sector al pieței de încălzire.
De
asemenea, programul de școală duală include o nouă specializare, cea de
operator montator subansamble, iar parteneriatul cu Universitatea 1 Decembrie
1918 din Alba Iulia continuă prin programul universitar dual, program esențial
pentru piața muncii din regiune.
Secțiune susținută de Raiffeisen Bank
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz


