Tech Companii Stiri

Venituri de 759 mil. euro pentru Orange România în primul semestru din 2023

26 iul. 2023 4 min

Venituri de 759 mil. euro pentru Orange România în primul semestru din 2023

Reading Time: 4 minute

În intervalul aprilie – iunie, Grupul Orange România a realizat o cifră de afaceri consolidată în valoare de 377 de milioane de euro, în scădere cu 1,2% față de T2 2022.

În primele șase luni din 2023 cifra de afaceri este de 759 de milioane de euro. Anul trecut, în aceeași perioadă, Orange România înregistra o cifră de afaceri de 766 de milioane de euro.

Veniturile din trimestrul încheiat la 30 iunie sunt stabile în comparație cu trimestrul doi al anului anterior, excluzând impactul reducerii ratelor de terminare. Rezultatele trimestrului reflectă creșterea vânzărilor de echipamente și ale serviciilor de fibră optică, dar și diminuarea veniturilor în contextul reducerii tarifelor de terminare și al declinului structural al unor servicii care nu mai răspund nevoilor pieței.

La 30 iunie 2023, Grupul Orange România oferea servicii mobile către 9,8 milioane de clienți, internet fix în bandă largă către 1,1 milioane de clienți, iar servicii de televiziune prin cablu și satelit către 1,2 milioane de clienți.

“Ne aflăm la jumătatea unui an în care am demonstrat din nou că suntem consecvenți în misiunea noastră de a oferi servicii sustenabile de conectivitate și de a fi un partener de încredere în livrarea de servicii digitale integrate. Investițiile constante în rețea ne-au permis să oferim astăzi românilor cel mai rapid internet 5G din România și să continuăm extinderea 4G și a serviciilor fixe. Ne mândrim că putem contribui, dincolo de ofertele comerciale, la proiecte cu impact în reducerea decalajului digital din țară, un exemplu fiind lansarea, de către Fundația Orange, a Orange Digital Center. Rămânem aproape de clienții noștri, care vor fi mereu în centrul activității Orange România, și le vom furniza în continuare cea mai bună experiență, cele mai bune și accesibile servicii, dar și cele mai noi tehnologii și viteze. Mulțumesc întregii echipe pentru perseverență, dedicare și pentru toate eforturile depuse în aceste 6 luni!”

Liudmila Climoc, CEO Orange România

Unde a ajuns rețeaua Orange 5G+

Orange a continuat și în trimestrul doi din 2023 dezvoltarea rețelei 5G/5G+, iar din iunie clienții din orașele cu acoperire beneficiază de cel mai rapid internet 5G din România, cu viteze ultrarapide de până la 1,5 Gbps. Rețeaua 5G/5G+ s-a extins în acest trimestru în Oradea și Satu Mare, numărul total al orașelor acoperite ajungând la final de T2 2023 la 33.

Toți clienții cu abonamente Orange sau YOXO au primit acces gratuit, până pe 31 august, la conectivitate 5G, indiferent de pachetele de servicii folosite.

Orange România a intensificat acțiunile de extindere a rețelei, pentru a oferi acces la internet unui număr cât mai mare de români. Astfel, acoperirea 4G a ajuns la 98,75% din populație, în timp ce rețeaua 4G+ acoperă 81,48% din populație. În ceea ce privește serviciile de internet de mare viteză și TV prin fibră optică, peste 500 de noi localități au fost acoperite în primul semestru al anului.

Conform raportului ANCOM realizat în baza Netograf.ro, datorită investițiilor constante pentru mărirea performanței rețelei, viteza medie de download pentru net mobil Orange s-a dublat în 6 ani. Totodată, în urma analizei Ookla® a rezultatelor comparative Speedtest Intelligence® obținute pentru operatorii români în T1-T2 2023, Orange a fost desemnată cea mai rapidă rețea fixă din România.

Crește numărul clienților abonamentului digital YOXO

Popularitatea de care se bucură YOXO în rândul clienților, primul abonament de mobil 100% digital din România, fără perioadă contractuală, a dus la o creștere de 60% a utilizatorilor față de T2 2022.

În iunie, Orange a lansat noul portofoliu de abonamente care a devenit și mai accesibil pentru clienți, iar experiența în aplicația YOXO a fost mult îmbunătățită asigurând extra flexibilitate în gestionarea serviciilor de rețea și roaming.

Vânzările online și plățile la distanță au înregistrat o creștere de peste 20% în ultimele 3 luni, în timp ce canalele self service au câștigat din ce în ce mai mult teren. Noutatea trimestrului este că acum, în aplicația My Orange, clienții pot gestiona mai multe conturi simultan și pot activa plata recurentă automată a facturilor.

O bornă importantă a fost atinsă de comunitatea Orange, care a împlinit 4 ani și 44.000 de membri, cu +50% față de T2 2022. Solidaritatea, implicarea activă și responsabilă a membrilor au făcut ca această comunitate să crească an de an și să devină un spațiu activ de discuții pe teme legate de tehnologie, servicii și produse Orange, fiind de un real ajutor pentru utilizatori.

135.000 de telefoane reciclate și peste 800.000 de euro pentru un centru digital pentru șanse egale la învățare pe tot parcursul vieții

Responsabilitatea socială a ocupat întotdeauna un loc central în operațiunile Orange. Compania s-a angajat să-și reducă drastic emisiile de carbon direct legate de activitățile comerciale, în linie cu țintele Grupului Orange, și să facă din tehnologia digitală un motor al egalității de șanse.

În T1 2023 programul Orange de economie circulară “Re” – Recumpărare (Buy-Back), Reciclare, Reparare, Recondiționare – a sărbătorit 1 an de la lansarea în România. Prin programul “Re”, în primele șase luni ale anului au fost colectate 135.000 de telefoane, ce vor intra în economia circulară prin recondiționare sau reciclare.

Compania a continuat să sprijine activitatea Fundației Orange, care a lansat în iunie Orange Digital Center România. Centrul inaugurat în București a primit o finanțare de peste 800.000 de euro din partea Grupului Orange și este gândit ca un “Atelier de șanse” destinat persoanelor care doresc să dobândească noi abilități și competențe profesionale pentru meseriile digitale ale viitorului.

Tot în luna iunie, Orange România și Orange Romania Communications au publicat raportul de sustenabilitate pentru anul 2022, primul în care rezultatele nefinanciare sunt prezentate împreună de cele două companii și relevă gradul comun de implicare socială. Documentul este un demers de transparență care prezintă informații privind acțiunile de mediu, sociale și de resurse umane, respectarea drepturilor omului și aspecte de etică pentru ambele companii, dar și obiectivele și angajamentele lor asumate pentru viitor.

Array

Articole pe aceeași temă: