Violeta Ciurel – presedinte AXA, despre perspectivele companiei in 2013

<p>  </p> <p>  </p> <p> Violeta Ciurel, presedinte al AXA Life Insurance Romania si al Consiliului Director al AXA Insurance Ungaria vorbeste intr-un scurt interviu pentru revista Biz despre ce inseamna anul 2013 pentru compania pe care o conduce.</p> <p>  </p> <p> <strong>Ce produse lanseaza AXA in 2013?</strong></p> <p> Asa cum i-am obisnuit si pana acum pe clientii nostri, incercam sa venim mereu cu solutii de protectie financiara care sa se plieze cat mai bine pe nevoile lor. Dupa un an 2012 in care am lansat numai pentru clientii individuali trei produse noi – o asigurare de viata de tip unit-linked cu componenta investitionala controlabila, o asigurare individuala de sanatate care acopera cheltuielile de spitalizare, cele pentru operatii sau diagnosticarea cu o boala grava, precum si o asigurare de viata cu componenta de pensie – vom incerca sa propunem si in anul 2013 cateva noi solutii financiare care sa aduca beneficii relevante consumatorilor romani, tinand totodata cont de prioritatile si disponibilitatile lor financiare. Mai multe detalii concrete vom anunta la momentul potrivit.</p> <p>  </p> <p> <strong>Ce obiective are compania in acest an?</strong></p> <p> Cum spuneam si anul trecut, acesti primi ani de activitate AXA in Romania reprezinta pentru noi perioada in care investim in dezvoltarea business-ului. Acesta este si obiectivul principal pentru 2013, respectiv confirmarea Ambitiei AXA pe piata din Romania, aceea de a pastra prioritatile privind profesionalizarea retelei de consultanti financiari, diversificarea portofoliului precum si oferirea de consultanta financiara si servicii de inalta calitate clientilor nostri. Toate acestea pentru a ne atinge tina de a deveni asiguratorul preferat al romanilor, asa cum AXA este la nivel mondial asiguratorul preferat a peste 101 milioane de clienti.</p> <p> Intr-un context in care piata a inregistrat la nivelul primelor noua luni ale anului 2012 o crestere de sub 1% pe segmentul life, eforturile AXA au fost rasplatite printr-o crestere fata de anul precedent de 31% a primelor totale subscrise, precum si de o crestere de 74% a primelor corespunzatoare politelor nou subscrise pentru clientii individuali. Aceste rezultate financiare inregistrate la sfarsitul anului ne dau sperante si incredere ca anul 2013 va fi unul si mai bun.</p> <p>  </p> <p> <strong>Cum se vede piata asigurarilor din Romania din perspectiva AXA Asigurari? A ajuns la maturitate? Cunosc romanii produsele, avantajele?</strong></p> <p> Gradul inca scazut de penetrare a asigurarilor dovedeste faptul ca exista in continuare un potential neacoperit in aceasta piata. Studiile recente arata ca doar 15% din populatia Romaniei are o asigurare personala, respectiv de viata, accident, sanatate sau cu componenta de pensie. Astfel ca nu putem vorbi in mod cert despre o maturitate a pietei din Romania. Putem observa chiar o tendinta crescatoare a romanilor de a lua in considerare protectia lor si a familiei, tendinta accentuata probabil chiar de contextul crizei economice. Insa constientizarea beneficiilor asigurarii si educatia financiara a consumatorilor, raman in continuare esentiale pentru intelegerea nevoii de asigurare.</p> <p> Pentru o informare cat mai corecta cand vine vorba de deciziile ce privesc viitorul, siguranta si protectia fiecaruia, am incercat ca prin campaniile noastre sa imbinam intotdeauna partea de educare si informare a potentialilor nostri clienti cu privire la diferitele tipuri de asigurari de viata, cu cea de promovare a produselor AXA Asigurari.</p> <p> Cu toate eforturile de pana acum ale pietei de asigurari de viata, consider ca, pe termen lung, vor fi in continuare critice masurile guvernamentale pentru promovarea si dezvoltarea asigurarilor, sprijinirea programelor de educare si cresterea increderii romanilor in sistemul asigurarilor.</p>