Stiri Antreprenori

Zilele Biz 2021. Cinci moduri prin care să depășim criza cu ajutorul inovației

8 nov. 2021 4 min

Zilele Biz 2021. Cinci moduri prin care să depășim criza cu ajutorul inovației

Reading Time: 4 minute

Când ne gândim la antreprenori de succes, ne concentrăm doar asupra poveștilor care conțin scenarii pozitive și omitem faptul că au existat momente dificile, îngrijorări, frici și obstacole.

Pentru aceasta la Zilele Biz invităm antreprenorii de succes care au povești adevărate ce trebuie să fie cunoscute de toată lumea.

Cosmin Vladimirescu, Country Mananger la Mastercard România și Croația a venit la Zilele Biz să spună cum au reușit companiile și oamenii de business să inoveze în această perioadă dificilă.

Anul 2020 va rămâne o perioadă de referință, pentru că pandemia a lovit nu numai în sănătate și a afectat modul în care viața de zi cu zi arată.

În mediul economic au fost afectate multe afaceri de criză, iar mulți antreprenori au fost nevoiți să ia decizii rapide pentru a putea merge mai departe. Cu toate aceastea oamenii au dat dovadă de reziliență și adaptare.

Perioada următoare reprezintă un capitol nou, prin inovație și parteneriate, care folosesc și pun în legătură cele mai bune resurse de care dispunem.

Cinci moduri prin care să recuperăm din criză cu ajutorul inovației

Cinci moduri care au reprezentat priorități pentru acești oameni de business și un mod prin care aceștia au reușit să țină pasul vitezei cu care fluxurile au schimbat direcția în ultimul an și jumătate.

Digital Agility este nevoia de a ține pasul cu nevoia digitalizării.

Agilitatea Digitală este fundamentală pentru succes, într-o lume unde soclializarea, activitatea, cumpărăturile din viața de zi cu zi se înâmplă cel mai mult în mediul virtual. Aceasta este capacitatea de a utiliza date și de a dezvolta instrumentele necesare, pentru a răspunde nevoilor clienților.
Studiul ne arată că peste jumătate din liderii intervievați știu că o investiție în capabilitățile digitale este foarte importantă pentru îmbunătățirea experienței clienților. Iar pe de altă parte, aproape 70% din consumatori spun că preferă brandurile care oferă această experiență digitală simplă și comodă.

Surround-sound Analytics se referă la importanta de a avea acces la date relevante despre business, despre piață despre consumator. Evident, date care trebuie să stea la baza deciziilor de business.

Companiile au început să folosească AI nu doar pentru a analiza ce s-a întâmplat în trecut, dar și pentru a prezice ce urmează, ce se va întâmpla în viitor. 90% dintre liderii de business au declarat că măsoară impactul pe care îl are inovația asupra nivelului de satisfacție al clientului.

Ironclad data security este un element important, prin obligația de a securiza datele personale ale clienților, inclusiv tranzacțiile acestora.
Securitatea absolută a datelor clienților este considerat ca cel mai important factor pentru experiența în online de către consumatorii chestionați. 46% din liderii de business spun că investesc în securitate și acesta este un domeniu în care lucrurile evoluează foarte rapid. În foarte scurt timp cred că aproape toți liderii vor utiliza securitatea datelor.

Al patrulea mod ar fi strategic investing, modul în care ne asumam anumite riscuri și ne acceptăm eșecul ca fiind parte din succes.

Un mod de lucru în companie care să inspire inovație are loc atunci când ieși din zona de confort și are la bază cultura creată în cadrul companiei. Liderii de business au spus că investesc în echipamente și instrumente pentru angajați care urmăresc ca aceștia să depășească această zonă de confort, având ca scop și dezvoltarea soluțiilor și serviciilor oferite de companii. Pe partea celaltă peste 60% dintre consumatori spun că este foarte important pentru ei să cumpere și să apeleze la serviciile acelor companii care folosesc cele mai avansate tehnologii și care investesc perpetruu în dezvoltarea aplicațiilor proprii.

Ultimul punct ar fi costumer proximity, care este nevoia de a fi foarte atent ca business owner la comportamentul consumatorului. Acesta va ghida modul prin care să reinventăm businessul sau să inovăm.

Multitudinea canalelor de comunicare dintre clienți și companii, iar de aici cei mai mulți oameni de afaceri pot înțelege comportamentul și nevoile clienților. Dar de asemenea au și oportunitatea de a le cere feedback. Fără această conexiune cu consumatorii și fără a primi feedback-ul și fără a pune preț pe acest feedback este absolut imposibil să livrezi o experiență excepțională așa cum ne dorim cu toții.

Cele mai importante lucruri pentru consumatori

Cele mai importante lucruri pentru consumatori în perioada pandemiei sunt șansa de a comanda online, prețul accesibil, obținerea de a ridica produsele comandate dintr-un pick-up point sau livrarea acasă și cât mai multe opțiuni de plată. (plata contactless, aplicații optimizate).

România este în topul țărilor europene ca ritm de adopție a plăților digitale în rândul consumatorilor. Avem un avans constant în ultimii ani. Ce s-a întâmplat în 2020 a reprezentat un factor ce a accelerat acest proces de adopție.
Studiul Payment Cards Issuing and Acquiring Europe 2020 arată că Europa de Est înregistrează cea mai rapidă creștere a plăților cu cardul.
Valoarea tranzacțiilor cu cardul s-a dublat în mai multe țări din zona noastră. Atât în Ucraina cât și în Ungaria.

România este pe locul trei în topul țărilor din Europa de Est care înregistrează cele mai mari creșteri ale plăților digitale, cu o majorare de 148%, după Grecia care are 284% și după Ucraina care este la 165%.

Criza sanitară a afectat diferit afacerile din jurul lumii, dar segmentul IMM-urilor a fost cel mai afectat.

Dintre afacerile care s-au închis în 2020 la nivel global, o treime dintre acestea au rămas închise și după 6 luni. Iar o cincime dintre IMM-uri au rămas în continuare închise după 12 luni.
În România 21% dintre IMM-urile care s-au închis la începutul pandemiei au rămas închise după 6 luni, iar întreprinderile mari s-au descurcat ceva mai bine, doar 13% au rămas închise după 6 luni.

Sprijinirea micilor întreprinzători a devenit o prioritate pentru MasterCard și aceștia și-au luat angajamentul pentru a aduce 50 de milioane de IMM-uri și 25 de milioane de antreprenori în economia digitală până la finalul anului 2025, prin programe sau soluții dedicate pentru aceștia.

Pentru a susține IMM-urile la nivel local MasterCard a lansat pachetul pentru digitalizarea afacerilor, care reprezintă o suită de soluții care să susțină IMM-urile pentru digitalizare și pentru a le permite să își facă dezvoltările de care au nevoie pentru a face față provocărilor produse de pandemie
Partenerii acestor soluții la nivel local sunt CertSign, SanoPass și StartGDPR, iar în Octombrie s-au alăturat noi parteneri care pentru a putea fi accesați antreprenorii trebuie doar să dețină un card MasterCard Business.

Anul trecut MasterCard, în colaborare cu CEC Bank au lansat un pachet care se numește startup local, special creat pentru IMM-uri la început de drum. Obiectivul acestui program este de a susține afacerile la început de drum cu soluții personalizate și de a le ajuta să depășească provocările actuale.

”Acesta este momentul de a face ceva pentru a ieși din această criză, într-o formă mai bună decât aceea pe care o aveam atunci când am intrat”, a declarat Cosmin Vladimirescu, Country Mananger la Mastercard România și Croația.

Perioada actuală aduce totuși și oportunități. Pentru aceasta reziliența, sustenabilitatea și echitatea sunt de luat în calcul pentru viitor. Iar inovația și tehnologia pot doborî barierele dintre oameni, iar tehnologia este cea care ne aduce aproape și poate ne-a și învățat un mod mai bun de a ne trata unii pe alții.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: