Cucerirea planetei prin smartphone-uri

Energia cu care Richard You vorbește pe scena uriașă de la Grand Palais din Paris despre Huawei și produsele sale este molipsitoare. Audiența formată din peste 1.000 de persoane din toate colțurile lumii, venită pentru a vedea în premieră noile vârfuri de gamă P20 și P20 Pro, râde la glumele lui și aplaudă când pe ecran mai apare câte o funcție inovatoare a smartphone-urilor companiei chi­neze. Dar pentru Huawei gluma este foarte serioasă: numai anul trecut compania a investit 10,4 miliarde de dolari în cercetare-dezvoltare, situându-se pe locul 6 la nivel global în acest domeniu, cu o poziție peste Apple. Deasupra sa s-au aflat doar Volkswagen, Alphabet (Google), Microsoft, Samsung și Intel.

Inovațiile rezultate din aceste investiții au fost implementate din plin în smartphone-urile companiei și au stimulat vânzările. Huawei a livrat în 2017 un total de 153 milioane de unități la nivel global, ceea ce a plasat compania pe poziția secundă în clasamentul global, după Samsung, dar peste Apple. Businessul Huawei în zona de smartphone a generat anul trecut o cifră de afaceri de 237,2 mi­liarde yuani chinezești (36,4 miliarde dolari), în creștere cu 31,9% față de anul precedent. Potrivit companiei, livrările totale ale modelelor Huawei P10 și Huawei Mate 9 au depășit 20 de milioane de unități, ceea ce a dus la creșterea cotei de piață la peste 10% în categoria modelelor high-end (cu prețuri de peste 500 de dolari). Kevin Ho, preșe­dintele Handset Business în cadrul Huawei Consumer Business Group, a estimat că se așteaptă la o creștere de 80% a vânzărilor în Europa pentru noua serie P20 față de seria P10, până la nivelul a 20 de milioane de unități.

Per total, grupul chinez a avut în 2017 o cifră de afaceri totală de 603,6 miliarde yuani chinezești (92,5 miliarde dolari), mai mare cu 15,7% față de anul precedent. Huawei are un business puternic pe zona de infrastructură de telecomunicații, bază de la care a pornit, de altfel, dezvoltarea internațională a companiei.

România, în top

Deși piața chineză continuă să domine businessul Huawei pe zona smartphone, cu peste 70% din volumul livrărilor, piața din Europa începe să crească accelerat, iar în România telefoanele inteligente de la Huawei și-au croit o cotă de piață importantă, aducând brandul pe locul 2. “Anul trecut am crescut cu peste 50%. Vrem să menținem ritmul creșterii și să ajungem anul acesta la 200 de milioa­ne de dolari, după 120 de milioane de dolari în 2017”, mi-a spus Zachary Jianglinchao, Director of Romania la Huawei Consumer Business Group, la lansarea P20 și P20 Pro la București.

Anul trecut, Huawei P10 și Huawei Mate 10 Pro au fost vârfurile de lance pe piața din România, dar nu sunt de neglijat nici variantele Lite, care contribuie decisiv la volumele de vânzări înregistrate de compania chineză pe piața locală. “Avem un portofoliu foarte echilibrat, ne adresăm tuturor categoriilor de clienți. Vrem să continuăm această creștere echilibrată”, arată Zacha­ry Jianglinchao, care adaugă că deja precomenzile pentru seria P20 au depășit estimările companiei. Previziunile optimiste sunt întărite de faptul că România a înregistrat în ultima perioadă cea mai mare creștere economică din Uniunea Europeană, iar utilizatorii români fac upgrade la smartphone-uri în această perioadă.

Compania nu neglijează nici partea de service, concentrându-se să ofere utilizatorilor o experiență la un alt ni­vel inclusiv după achiziția smartphone-ului. “Trebuie să avem grijă de clienți și după ce au cumpărat rodusul, așa obținem loialitatea acestora”, spune Zachary Jianglinchao.