Creativitate Publicitate

20 de ani de diplomație pentru creativitatea românească

21 mai 2025 10 min

20 de ani de diplomație pentru creativitatea românească

Reading Time: 10 minute

Din suma recomandărilor, a mesajelor de susținere și felicitare pentru primii 20 de ani de diplomație privată în parcursul de lobby internațional al Teodorei Migdalovici, am selectat câteva care traduc modul în care este văzută de comunitatea de marcomm. O continuare firească a interviului special apărut cu ea aici.

Ce zice comunitatea internațională?

„Teodora a avut un impact cu adevărat remarcabil asupra industriei creative. La Brands Talk. Identity & Culture. Eastern European Creativity, evenimentul care a celebrat 20 de ani de diplomație privată, a creat o atmosferă fantastică. Dedicarea Teodorei de a promova creativitatea ca motor al economiei este o sursă de inspirație pentru noi toți,” – Davor Bruketa, Co-Chairman @Bruketa&Žinić&Grey, fost jurat Cannes, premiat de AdAge, înainte de alianța cu Grey.

„O cunosc pe Teodora Migdalovici de peste 20 de ani. I-am urmărit evoluția pasiunii, a rafinamentului cultural și a intuiției de business, care s-au transformat într-un tip de poziționare socială în care ea înțelege – și, de fapt, simte că trebuie – să facă tot ce poate pentru a-i ajuta pe cei care nu au fost la fel de norocoși ca ea. A-ți dori să-i ajuți pe ceilalți este un gest nobil, însă a face asta folosindu-ți pe deplin abilitățile e o scurtătură pentru toți cei cu care are șansa să lucreze.” – Chairman, London International Awards, Fost Chairman Cannes Lions

„Am împărțit scena la o conferință #FutureofCreativity. Teodora este unul dintre acei oameni incredibili care lasă o amprentă distinctă în sufletul celor pe care îi întâlnește. Este una dintre puținele persoane care cred cu adevărat că lumea poate fi schimbată prin creativitate — și o promovează activ.” –  Zélia Sakhi, fost jurat Cannes Lions, Dubai Lynx.

Ce zic seniorii din agenții

“Teodora are expertiza, rezultatele, pasiunea și dorința de a schimba lucrurile în bine, în favoarea tuturor industriașilor creativi care fac sau vor să facă onest performanță la scară globală.” – Bogdan Enoiu, fondator & Chairman McCann Worldgroup

“#TheAlternativeSchool ? Cred că suntem foarte norocoși să avem o școală de genul ăsta în România. Reprezintă un fir important de legătură cu industria de advertising si profesionalismul de top din țară, dar mai ales din afară, de unde mai avem foarte multe de învățat. Am fost speaker de câteva ori și de fiecare dată când am văzut line-upul de profesioniști pe care îl pune la dispoziția studenților, am simțit instant nevoia să fiu și eu prezent la multe dintre prezentări, fiind sigur că aș avea foarte multe lucruri de învățat.

Ăsta e și cel mai valoros lucru pe care mi l-a oferit până acum. Funcționează ca un mic update pentru mine, un mic refresh și re-conectare la industrie din mai multe perspective. Pentru că Teodora mă lasă să și vorbesc ce vreau prin prezentările pe care le fac, funcționează și ca un loc primitor, unde îmi pot împărtăși ideile și gândurile pentru a putea face loc altora.” – Mădălin Dragnea, Creative & Motion Director @ALL MAD Studio

“Teodora e unul dintre acei oameni care nu doar construiesc punți între industrii și culturi, ci chiar schimbă percepții, cu răbdare, rigoare și o energie care nu obosește niciodată. Generozitatea conceptului #LadiesFirst – un demers cu adevărat original și eficient, menit să promoveze nu doar talente la feminin, ci o întreagă pleiadă de talente locale, la cel mai înalt nivel, alături de designul revistei – la un standard demn de Cannes – reprezintă, poate, cea mai valoroasă contribuție a Teodorei la o reprezentare inspirată a unei țări est-europene contemporane, înfloritoare, pe piața globală. Revista are sens, stil și povești care te prind; este, în sine, o dovadă a rafinamentului creativității românești.”– Bogdan Dinu, Group Creative Director | Arhitect | Art Director | VML

„Felicitări! ❤️ Big big achievement acest #20, felicitări pentru tot și mulțumim pentru efortul pe care l-ai făcut ca să susții și să împingi industria.” — Hortensia Năstase, Vice President Creative Services, fost jurat la Eurobest.

“Marca celui mai recent eveniment #TheAlternativeSchool: Un espresso triplu de idei briliante cu explozii de cortex prefrontal și o inima plină. Un sprint de creativitate și de oameni speciali care m-au plonjat în mine însămi pentru a-mi revizita idei, prejudecăți, păreri și moduri de a fi în lume.Locul în care dacă te deschizi cu adevărat, vei găsi oameni puși de schimbat lumea care te pot răzgândi în credințe pe care le credeai de nemișcat – iar asta e magia evoluției personale reale – să pleci de acolo cu idei noi, nu cu cele cu care ai venit.” – Raluca Mihăilă, Brand & Identity Creator @ ralucamihaila.ro

Există viața înainte de Teodora și viața după ce ai cunoscut-o pe Teodora. Nu știu exact cum reușește, dar e aceea persoana care te face sa crezi că orice e posibil. Iar asta pentru mine a fost o experiență uimitoare, pentru ca a venit după ce o lungă perioadă de timp am fost expusă la influența cuiva care făcea să pară că totul e imposibil.

Teodora e persoana cu care te poți înțelege din priviri, iar asta se întâmplă indiferent de postura în care te afli, de client, de furnizor, de bursier, de student sau de partener. E persoana a cărei energie pozitivă depășește granița încăperii în care se află, iar partea interesantă este că o simți chiar și atunci când comunici în scris.” – Georgiana Chițac, ilustratoare, LesDamesDeBucharest / georgianachitac.com

Ce zice comunitatea, in extenso

„Prin proiectele ei, a reușit să aducă în lumină un tip de creativitate autentică, cu rădăcini locale și standarde globale – și să o transforme într-un instrument de influență reală.” – Dana Bulat, GM, United Media Services

„Teodora Migdalovici, un adevărat maestru al scenei internaționale, a pus creativitatea românească pe hartă cu o doză considerabilă de stil și îndrăzneală. Într-o vreme când doar cei curajoși credeau cu adevărat în magia creativității locale, Teodora a jucat rolul de catalizator fanatic, transformând industria, punând în lumină relevanța culturală și savoarea locală, pentru cucerirea succesului global. #LadiesFirst, revista ei războinică, nu e doar o piesă în colecția publicațiilor premium; instrument de lobby, a devenit referință în promovarea româncelor talentate care au stat sub lumina reflectoarelor internaționale cu o eleganță irezistibilă.” – Isabella Brănișteanu, Founder @THINKEGIC

“Am zăbovit cu privirea asupra unei fotografii dintr-un articol Cosmopolitan, să tot fie vreo 15 ani de atunci: o tânără roșcată, cu zâmbet cald și privire pătrunzătoare. Interviul vorbea despre curajul de a susține idei creative, bine gândite și prezentate într-un festival despre care abia atunci aflam. Era Teo Migdalovici, aceeași prezență vibrantă care, in tot acest timp, inspiră prin reziliență creativă, rafinament și abilitatea de a descoperi talente și perspective noi, oferind constant direcții valoroase industriei locale.” – Olga Abramescu, country manager, Shutterstock

Ce zic clienții

„Admir pasiunea Teodorei și demersurile pe care le întreprinde pentru a celebra creativitatea românească în toate formele ei. #TheAlternativeSchool nu e doar o școală, ci o sursă de inspirație, o poartă de acces la pregătire de nivel global. Prin evenimentele pe care le organizează, Teodora deschide drumuri și construiește poduri în lumea creativității și a publicității. Pentru mine, festivalul Cannes Lions din 2008 a însemnat cea mai intensă săptămână de învățare din întreaga carieră. Și această pasiune pentru spiritul de festival e ceva ce am reușit să dau mai departe și în echipa mea de marketing de la Orkla. Așa ne-am înconjurat de cei mai buni creativi din România și am reușit împreună să creăm campanii memorabile și cu impact pozitiv în business.” — Adrian Păsărică, Head of Marketing, Orkla Foods România

„Ecosistemul marcom traversează momente de singularitate, iar creativitatea, ca instrument strategic, devine răspunsul clar într-o mare de zgomot generat de diversitatea intervențiilor AI-ului. Cu peste 20 de ani de expertiză internațională, Teodora este un ghid valoros pentru cei care aspiră la performanță, plecând de la realități cu picioarele pe pământ.

„Cu bani poate oricine” – spun seniorii care vor idei înainte de bugetare. Perspectiva Teodorei, care încurajează insight-ul cultural ca metodă în găsirea marilor soluții, e reconfortantă pentru toți cei care cred în campaniile unde impactul în business și societate primează în fața anvergurii bugetelor.”
Gabriela Crețu, Vicepreședinte Ursus Breweries

„Nu știu când au trecut orele laBrands Talk: Identity & Culture – Eastern European Creativity, evenimentul foarte reușit, de celebrare a primilor 20 de ani de diplomație privată via #TheAlternativeSchool. Am simțit că îmi iau cu adevărat inspirație. Invitații au fost foarte bine selectați, studiile de caz – cu focus pe sens și profunzime. Mi-a plăcut să aflu că încă există campanii cu impact. M-am simțit norocoasă să mă aflu acolo. Am rezonat cu multe speech-uri, am întâlnit oameni autentici și sinceri, mi-a plăcut mult absolut tot!”— Adina Tkacz, Marketing Manager Sabon

 “A fost o bucurie să vedem la “Brands Talk” atâtea cazuri expresive din România și din CEE și atâția oameni creativi și extrem de buni în ceea ce fac. Mulțumim și pentru nominalizare! A fost o surpriză frumoasă și neașteptată 😊 Ne place curajul, nu ne iese mereu, dar important este să nu ne oprim din a-l căuta😊” – Corina Rusu, Head of Brand & Marketing ING

Ce zic veteranii #TheAlternativeSchool

„#TheAlternativeSchool nu oferă rețete. Pune întrebări. Iar dacă te străduiești să răspunzi, te maturizezi rapid. Am avut norocul să o cunosc și să trec prin școala Teodorei când eram tânăr, plin de idei și fără o direcție clară. M-a forțat să gândesc strategic. Să-mi susțin ideile la masa mare. Să înțeleg competiția globală. Pentru mine a fost genul de avantaj care continuă să facă diferența și azi.” – Răzvan Ghilencea, Creative Partner @AYZ&HENDZ, parte din echipa premiată cu aur la #YoungLions Digital, Cannes 2014 

„Acum câțiva ani, după un semestru la #TheAlternativeSchool și un drum la Cannes pentru competiția Young Lions, simțeam că purtam un stindard de outsideri. Astăzi, din underdogs – jucători de la periferie, am ajuns contenders – competitori mai greu de ignorat. Știu că nu e o întâmplare și am o idee despre cine a provocat asta.” — Filip Gonzacenco, Art Director @Publicis Conseil Paris, veteran The Alternative School, premiat cu aur la Cannes în 2024, alături de echipa agenției franceze unde lucrează de peste 10 ani

“Teodora n-a fost doar martora multor traiectorii remarcabile pe care le-a propulsat global – a fost și punctul de pornire al multora dintre ele. Inclusiv al meu. Privind retrospectiv la ultimii 20 de ani de diplomație privată la marile festivaluri, prestația profesională o recomandă pe Teodora drept acea voce coerentă, consecventă și expresivă din spațiul privat, atunci când vine vorba despre promovarea internațională a talentului românesc.

Teodora cunoaște mediile creative internaționale, conectând culturi prin cei mai talentați exponenți ai lor și promovându-le dincolo de clișeu. Ea știe să adreseze topicuri tabu într-o cheie cu stil și să transforme atribute inconfortabile în ferment pentru „mai bine”.

Din toate posturile jucate – observator, discipol, speaker, jurat, exponent #LadiesFirst – o recomand pe Teodora pentru capacitatea de a vedea și susține potențialul brut creativ și de a reprezenta interesele și profilul industriilor creative românești în contexte internaționale, Simona Simon, Creative Director, McCann PR

„Cel mai recent workshop de la #TheAlternativeSchool a venit ca un reminder că în spatele ideilor bune stau oameni reali, cu emoții reale. Davor Bruketa și Tereza Sverakova au adus pe scenă o energie aparte: umor fin, sensibilitate autentică și o modestie care iese din tiparele industriei creative. Ne-au dus într-un spațiu unde creativitatea nu țipă, ci șoptește fix ce trebuie.” — Mădălina Sandu, Creative, Universal McCann, parte din echipa Young Lions 2025

Ce zic partenerii

„Am avut șansa să cunoaștem și să colaborăm cu inspiraționala echipă de la #TheAlternativeSchool – un parteneriat care a culminat cu două zile pline de energie și substanță. A fost o reală plăcere să găzduim un public atât de vibrant și implicat la Centrul Ceh.

Prezența Terezei Sverakova, invitata noastră din Cehia, în acest schimb creativ ce a vorbit despre esența identității est-europene prin lentila brandurilor locale, s-a integrat perfect în narativul evenimentului.„Brand Talks. Identity & Culture” a adus exact genul de energie pe care ne bucurăm să o susținem și din care ne place să facem parte.” Sorina Neaga, Director, Centrul Ceh

„Felicitări pentru cum a ieșit evenimentul Brands Talk: Identity & Culture – Eastern European Creativity ! Minunați speakerii, atmosfera relaxată, chimia dintre Teo și invitați delicioasă. :)” – Ana Andrei, Strategic Communication Integrator Jam Session Agency

„Acesată experiență a fost mai mult decât un eveniment – a fost o reconectare cu esența creativității est-europene. Creativity isn’t optional. It’s a survival instinct. – gândul acesta a rămas cu mine mult după eveniment. Ce m-a impresionat cel mai mult a fost felul în care invitații – Tereza Sverakova și Davor Bruketa – au vorbit despre creativitatea care nu urmează trenduri, ci pornește din necesitate, identitate și reziliență.

Campanii precum Untouched by Light sau strategia din spatele SmartWater, Inc. mi-au amintit că puterea brandurilor nu stă în zgomot, ci în curajul de a aduce liniște, profunzime și sens. M-am regasit în ideea că autentici am fost pentru că n-am avut de ales, iar asta a definit nu doar modul în care gândim campaniile, ci și cum construim organizații sau produse – de la zero, cu resurse limitate, dar cu o claritate de scop.” – Andra Huidu, Co-Lead Professionals Program @Aspire

„Mulțumim pentru ocazie, foarte faini cei doi speakeri din Cehia și Croația! Mi-a plăcut foarte mult case-ul cu board-ul tinerilor de la banca din Cehia, mi se pare un mod foarte bun de conectare mai autentică la dinamicile și nevoile noii generații. Felicitări și la mulți ani!” – Sonia Constantin, Comms & Program Manager @FFCR

„Brands Talk: Identity & Culture – Eastern European Creativity a fost nu doar o celebrare a creativității est-europene, ci și un exemplu remarcabil de cum un eveniment de business și branding poate deveni, prin viziune și execuție impecabilă, o veritabilă experiență culturală și inspirațională. Felicitări Teodorei și echipei organizatoare pentru un eveniment de referință.

Marcarea celor 20 de ani de activitate ai The Alternative School prin acest eveniment a subliniat angajamentul pe termen lung al organizației față de susținerea creativității și a diplomației culturale în spațiul est-european. M-a impresionat foarte plăcut viziunea lui Davor Bruketa și extraordinara lui abordare creativă, dar m-am bucurat să îi văd și pe ceilalți invitați și chiar să întâlnesc prieteni vechi.

Exemplele concrete și studiile de caz relevante au demonstrat cum creativitatea autentică, ancorată în specificul cultural local, poate atinge recunoaștere internațională. Dialogurile moderate de Teodora au fost dinamice, bine structurate și au permis o conectare reală între invitați și public. A fost o reală plăcere să o urmăresc pe Teodora.”Mia Deaconu, Head Of Marketing Fashion House Group

„Cel mai recent workshop de la #TheAlternativeSchool a venit ca un reminder că în spatele ideilor bune stau oameni reali, cu emoții reale. Delicat, dar cu impact. Fain, dar cu substanță. Un snapshot sincer al vibe-ului creativ est-european: dinamic, cald, cu mult suflet.

Davor Bruketa și Tereza Sverakova au adus pe scenă o energie aparte: umor fin, sensibilitate autentică și o modestie care iese din tiparele industriei creative. Ne-au dus într-un spațiu unde creativitatea nu țipă, ci verbalizează în șoaptă fix ce trebuie.” — Mădălina Sandu, Creative, Universal McCann, parte din echipa Young Lions 2025

„Nu știu când au trecut orele la Brands Talk: Identity & Culture – Eastern European Creativity, evenimentul foarte reușit de celebrare a primilor 20 de ani de diplomație privată via #TheAlternativeSchool. Am simțit că îmi iau cu adevărat inspirație. Invitații au fost foarte bine selectați, studiile de caz – cu focus pe sens, profunzime și creativitate. Mi-a plăcut să aflu că încă există campanii cu impact.

M-am simțit norocoasă să mă aflu acolo. Am rezonat cu multe speech-uri, am întâlnit oameni autentici și sinceri, mi-a plăcut mult absolut tot!”— Adina Tkacz, Marketing Manager Sabon

„Am cunoscut-o pe Teodora în cadrul unui program de training la The Alternative School și am devenit familiar cu toate proiectele ei de lobby pentru talentul românesc la Cannes, pentru juniori și seniori. În calitate de consultant din culise, am putut vedea din interior cum s-a conturat inițiativa Ladies First – un demers cu adevărat original și eficient, menit să promoveze nu doar talente la feminin, ci o întreagă pleiadă de talente locale, la cel mai înalt nivel.

Generozitatea și originalitatea conceptului #LadiesFirst – un demers cu adevărat original și eficient, menit să promoveze nu doar talente la feminin, ci o întreagă pleiadă de talente locale, la cel mai înalt nivel, alături de designul revistei – la un standard demn de Cannes – reprezintă, poate, cea mai valoroasă contribuție a Teodorei Migdalovici la o reprezentare inspirată a unei țări est-europene contemporane, înfloritoare, pe piața globală.

Revista are sens, stil și povești intrigante care te captivează; este, în sine, o dovadă a rafinamentului creativității românești.”— Bogdan Dinu, Arhitect, Group Creative Director, VMLY&R

ID 59842066 © Ayse Ezgi Icmeli | Dreamstime.com

Articole pe aceeași temă: