Lifestyle Creativitate Evenimente Stiri

Cea de-a treia ediție a festivalului de new media art RADAR a crescut cu peste 30% în numărul de vizitatori

18 oct. 2022 5 min

Cea de-a treia ediție a festivalului de new media art RADAR a crescut cu peste 30% în numărul de vizitatori

Reading Time: 5 minute

Cea de-a treia ediție a festivalului de new media art RADAR, prezentată de UniCredit Bank, s-a desfășurat weekendul trecut, între 14 și 16 octombrie, în trei clădiri de patrimoniu aflate în apropiere de Piața Universității.

Publicul format din 10.600 de persoane a fost curios să descopere proiecte aflate la intersecția dintre artă și tehnologii emergente, unite prin tema Metavers. Palatul Oscar Maugsch, Palatul Bursei – Camera de Comerț și Industrie și Ghica House, găzduită de Fundația România de Mâine, au fost spațiile în care a avut loc RADAR 2022.

Weekendul acesta a reprezentat o manifestare amplă pentru sectorul de new media art și artiștii români din mediul digital, deoarece participanții își puteau continua traseul și pe Calea Victoriei pentru a vedea Spotlight, festivalul internațional al luminii, iar apoi vizita putea continua și în sectorul 3, în Parcul Titan, pentru a descoperi o expoziție-capsulă de lucrări în realitate augmentată, parte din XR Month – proiect One Night Gallery & Leo Burnett.

RADAR postevent7

Artiștii RADAR

Cele 30 de proiecte prezentate la RADAR au conținut Realitate augmentată, Realitate Virtuală, Video-Mapping, Instalații interactive, Inteligență artificială, Metahumans, Game Art și NFT-uri. Ele au fost dezvoltate de: Aural Eye, Adistu, AMC Ro Studio, Anca Damian, Augmented Space Agency, Cote.ggml, Denis Flueraru, Dan Adrian Ionescu, Dragoș Iulian Matei, Dragoș Dogioiu, Emil Drăgan, Ioana Mischie, Ionuț Moldovanu, Cristina Bodnărescu, Les Ateliers Nomad, Lucian, Noiseloop Studio, Rizi Studio, Sandu Milea, Ștefan Damian, Tammy Lovin, Toma Herciu.

RADAR postevent 8

Artiștii au putut fi întâlniți de către public în seara de sâmbătă, la evenimentul Meet the artists. Aceasta a fost o seară dedicată artiștilor și publicului, iar inițiativa a fost susținută de Conceptual Lab by Theo Nissim.

Cele mai populare instalații de la RADAR 2022

Oracul ANA (AI Future Teller), o instalație compusă din rețele neurale cu o dispoziție spre predicții, creată de Mihai Cojocaru și rec.ON, a primit 6.673 de întrebări din partea publicului și a răspuns într-un mod creativ și original, cu ajutorul inteligenței artificiale.

Oracolul ANA la RADAR 2022

Spațiul imersiv, prezentat de Unicredit Bank, din cadrul Palatul Oscar Maugsch, a constat în două show-uri de video mapping arhitectural create de studioul Aural Eye și, respectiv, Ouchhh, un studio global creativ de new media.

AI Avatar Ballroom, prezentat de glo, a transformat Sala de Bal a Palatului Bursei într-un proiect colaborativ ce a reunit artiști, dezvoltatori din diferite domenii, precum și inteligența artificială. Trei dintre avatarurile RADAR, generate de AI, au devenit Metahumans, iar personajul principal a putut fi controlat de către public.

RADAR postEvent2

Conceptul instalației a fost dezvoltat de Mihai Cojocaru, directorul tehnic & creativ al festivalului, care a și ghidat algoritmul AI de generare a avatarurilor. Alex Cioacă, AI artist, a generat animații pentru avatarurile rezultate folosind alt algoritm AI. Serj Zărnescu, artist 3D, a sculptat trei dintre avataruri și a realizat integrări customizate pentru automatizarea animațiilor faciale. Punerea în scenă a fost făcută de Noetic, studio de video-mapping, care a animat avatarurile și compoziția audiovizuală în timpul evenimentului.

RADAR Kids

Festivalul RADAR a avut și o secțiune dedicată copiilor de peste 6 ani: Fantasia Playground. Instalațiile prezentate aici au creat un loc de joacă care a îmbinat arta cu tehnologia, într-un mod interactiv de a dezvolta imaginația. RADAR Kids a fost prezentat de Lidl și creat de mai mulți artiști digitali, arhitecți, programatori și comunicatori vizuali special pentru copii.

Noile tehnologii au integrat conceptul de Metavers pentru a familiariza copiii într-un mod interactiv și creativ cu noile tehnologii. Proiectele cu care au interacționat copiii au fost realizate cu ajutorul AR (augmented reality), VR (virtual reality), proiecții video, senzori de mișcare, lumini și sunete care captau atenția celor mici și le-a permis să controleze și să exploreze o lume fantastică.

RADAR postevent 5

Platforma FAR

Platforma educațională FAR este un program de finanțare și mentorship care a fost lansat vara aceasta și este susținut de Unicredit Bank. Această inițiativă RADAR a găzduit trei dezbateri în cadrul festivalului, cu temele:

Centre și muzee new media, alături de Merel Van Helsdingen, fondatoare și director general al Muzeului Nxt, Amsterdam, Marton Orosz, director/ istoric de Artă/ curator Muzeul Vasarely și Muzeul Light Art, Budapesta și Piotr Krajewski, director artistic / curator WRO Art Center.

Metavers, NFT și comunitatea Web3, alături de membrii Centrului Cultural Subcarpați, Sabin Dima, fondator Humans.ai și Tammy Lovin, arhitect Metavers și creator de experiențe de artă digitală.

RADAR postevent 6

Spații imersive și festivaluri new media, alături de Esra Ozkan, curator arte digitale și tehnologiilor emergente X Media Art Museum, Istanbul, Alex Czetwertynski, artist/curator/director de creație, Ferdi Alici, fondator și director OUCHHH și Christl Baur, co-producător și cercetător Ars Electronica.

Întâlnirile au fost moderate de Alexandru Berceanu, regizor de realități mixte & conferențiar universitar UNATC și de Adrian Posteucă, consultant în Tehnologii Creative și Metaverse.

Următoare ediție RADAR va avea loc în toamna anului 2023.

RADAR este un proiect cofinanțat de Primăria Municipiului București prin ARCUB în cadrul Programului București afectiv 2022.

Conţinutul acestui material nu reprezintă în mod necesar poziţia oficială a Primăriei Municipiului București sau ARCUB. Pentru informații detaliate despre programul de finanțare al Primăriei Municipiului București prin ARCUB, puteți accesa www.arcub.ro și www.pmb.ro.

Partenerii care fac acest demers posibil și investesc în dezvoltarea scenei de new media art sunt:

Partener principal: UniCredit Bank

Parteneri: glo, ARCUB, Primăria Muncipiului București, Conceptual Lab by Theo Nissim, Institutul Cultural Român, 360 Revolution, ABSOLUT, Fundația România de Mâine, EPSON, Institutul Goethe, Institutul Polonez, Institutul Liszt – Centrul Cultural Maghiar București, Wagner, UNATC_CINETIc – Centrul Internațional de Cercetare și Educație în Tehnologii Inovativ Creative, Moxy Hotels, Euro Tehno Otopeni , Leo Burnett, Est Now

Partener RADAR Kids: Lidl

Partener locație: Fundația ESHTE, înființată cu scopul de a descoperi, susține și promova talentul românesc în orice domeniu. Sprijină proiecte românești ce spun povești care inspiră, despre România de azi.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: