Categories: Interviuri

2012 un an de crestere

Reading Time: 2 minute

<p> <strong>Cu sume estimate intre 5 si 10% din totalul bugetelor de marketing, evolutia comunicarii digitale ramane incerta si in 2012. Mugur Patrascu, Managing Partner la iLeo, previzioneaza o crestere generala. </strong></p> <p>  </p> <p> <strong>Ce asteptari aveti de la piata de comunicare digitala in Romania anul acesta?</strong></p> <p> Senzatia actuala este ca 2012 e un an de supravietuire, cu bugete in crestere pe zona de performance marketing, unde includ si Google si zona sociala, cu Facebook ca principal castigator, dar cu scaderi in zona de creatie si comunicare integrata. Ca urmare, pronosticul meu este de crestere generala, dar cum nu stim cat se investeste in Google si Facebook, datele oficiale vor arata o evolutie oarecum uniforma. Exista cel putin doua evenimete care vor pompa bani in zona aceasta (Olimpiada si alegerile). Presupun ca si  furnizorii de continut vor fi multumiti cu ce o sa se intample. In concluzie, cred ca va fi un an incert, pe tunulete, departe de vreun trend viguros.</p> <p>  </p> <p> <strong>Care credeti ca va fi platforma de comunicare online pe care vor miza preponderent marketerii in 2012?</strong></p> <p> Ramane zona sociala reprezentata de Facebook si de o profesionalizare a abordarii Key Opinion Leader-ilor. Practic, cei care vor sa comunice se vor baza din ce in ce mai mult pe ambasadori de brand, numai ca acestia trebuie sa-si puna putin gandurile in ordine si sa isi impuna un comportament mai profesionist fata de branduri, o abordare pe termen lung, pe exclusivitati si proactivitate. Nu cred ca mai functioneaza sistemul “de toate pentru toata lumea”. O alta zona de dezvoltare este cea de vanzare si de management al performantei conversiei. Or sa apara modele si instrumente noi, practic o sa se democratizeze la nivel de abordare continua pentru oricine vrea sa vanda folosind online-ul. Din pacate, nu vad ca anul acesta sa decoleze mobilele inca. Poate spre final.</p> <p>  </p> <p> <strong>Care dintre canalele de comunicare online credeti ca nu vor mai avea un viitor prea indelungat?</strong></p> <p> Nu prevad moartea niciunui canal. O sa se intample o diversificare, dar nu in defavoarea masiva a vreunuia existent. Conteaza in continuare valoarea continutului, deci valoarea pe care vizitatorii o asociaza canalului respectiv. O alta perspectiva este data de necesitatea folosirii cat mai multor canale digitale in paralel. In masura in care vedem cum apar tot felul de instrumente noi in viata noastra, este normal ca si comunicarea sa le urmeze si sa ramana in contact cu utilizatorul si in aceste noi moduri. In acest sens, cred ca o tendinta de urmarit este modul in care continutul se va transfera pe mobil si tableta. Majoritatea siteurilor de azi nu au variante de mobil, ceea ce face navigarea si functionalitatea lor foarte incerte.</p> <p>  </p> <p> <strong>Ce pregatiti pentru 2012?</strong></p> <p> Proiectele noastre sunt in legatura directa cu o rearanjare a clientilor din portofoliu si nu sunt la momentul actual decat niste schite, urmand a fi definite mai bine pe la finalul lui februarie. Clare ne sunt obiectivele, care le depasesc pe cele de anul trecut.</p> <p>  </p> <p> <strong>Sunt proiectele dezvoltate in Romania competitive la nivel international?</strong></p> <p> In masura in care tot ce este facut in Romania este competitive international. Nu e nimic diferit in domeniu. Sunt si lucruri foarte bune, care ofera vizibilitate internationala, dar majoritatea lucrurilor sunt subbugetate, sunt facute cu heirup si sunt produse mediocre. Zona digitala nu are o vocatie de performanta crescuta comparativ cu alte zone.</p>

Team

Recent Posts

Record de credite noi pentru persoane fizice la BRD: 2,35 mld. lei în primul trimestru din 2024

În primul trimestri din 2024, venitul net bancar al Grupului BRD a atins o creștere de 5,3% față de aceeași…

23 de ore ago

Claudiu Butacu & George Constantin: Sustenabilitatea, dincolo de definiții

Sustenabilitate [substantiv feminin, (numai) singular] – capacitatea de a exista constant. Nu este definiția noastră, ci primul rezultat al unei…

o zi ago

Schimbare la vârful Tuborg România: Yoav Bar preia funcția de CEO

Tuborg România anunță o schimbare strategică în managementul organizației, prin aducerea lui Yoav Bar la conducerea companiei, în funcția de…

2 zile ago

Profit de 390 mil. lei pentru Raiffeisen Bank România în primul trimestru din 2024

Raiffeisen Bank a înregistrat în primul trimestru din 2024 o creștere de 50% pe segmentul planuri de investiții, pensii private…

2 zile ago

Primul teatru construit de la 0 de comunitate, Grivița 53 mai are nevoie de 500.000 euro

Proiectul născut din crezul artistic al scriitoarei și regizoarei Chris Simion Mercurian prinde tot mai mult contur existențial. După 8…

2 zile ago

Smartphone-urile HUAWEI Pura 70 sunt disponibile la precomandă în România

Noile smartphone-uri HUAWEI Pura 70 Ultra, HUAWEI Pura 70 Pro și HUAWEI Pura 70 sunt disponibile la precomandă în România.…

2 zile ago