fbpx
Business Stiri

470.000 de lei alocați pentru pregătirea Bucureștiului în caz de cutremur3 min

15/07/2020 2 min read

470.000 de lei alocați pentru pregătirea Bucureștiului în caz de cutremur3 min

Reading Time: 2 minute

Cinci proiecte care pregătesc Bucureștiul în caz de cutremur au primit o nouă rundă de finanțare din fondul pentru cutremur și alte dezastre majore, Bucureștiul Pregătit, anunță Fundația Comunitară București. Proiectele vor fi susținute timp de 12 luni cu un buget total de 470.000 de lei. Alături de partenerii fondatori, IKEA România, ING Bank, Lidl România, programul Bucureștiul Pregătit este susținut și de Endava și Enel.

Cele trei arii de interes ale rundei de finanțare au fost educare și simulare pentru cutremur în școli, tehnologie (proiecte de tip software și hardware) și cursuri de prim ajutor și pregătire pentru dezastre.

Dintre cele 11 proiecte eligibile propuse, juriul a selectat pentru finanțare cinci proiecte. Dintre acestea, trei asigură continuitatea unor demersuri inițiate în prima rundă de finanțare.

Pregătit înseamnă protejat, ediția a-II-a, un proiect dezvoltat de Societatea Națională de Cruce Roșie din România, Filiala Sector 6. În continuarea primei ediții susținute de Bucureștiul Pregătit, proiectul va instrui 195 de persoane din grupuri cu vulnerabilitate (cadre didactice la nivel preșcolar și studenți), dar și studenți din zece facultăți cu risc seismic, va organiza activități interactive cu 750 de școlari, cursuri de prim-ajutor pentru 30 de cadre didactice din grădinițe, și va pregăti a 3.600 de copii de la 30 grădinițe, prin intermediul activităților ludico-educative. Proiectul va fi finanțat cu 86.480 lei.

Știm și ne pregătim, un proiect dezvoltat de Asociația pentru Dezvoltare și Mediu – ADEMED, va pregăti pentru cutremur 530 de elevi din ciclul primar și gimnazial din trei școli din București, Ilfov și Școala pentru copii cu deficiențe de vedere, precum și copii cu deficiențe de auz, și 20 de profesori. Proiectul va fi finanțat cu 79.563 lei.

Antiseismic District, un proiect dezvoltat de Asociația Română pentru Cultură, Educație și Normalitate ARCEN, în parteneriat cu Asociația pentru Reducerea Riscului Seismic Re:Rise, în continuarea proiectului finanțat în cadrul primei runde a Bucureștiului Pregătit, propune o metodă alternativă de educație seismică în școlile liceele și universitățile vulnerabile din centrul Bucureștiului, cu scopul de a forma un comportament corect în cazul producerii unui cutremur. Proiectul va fi finanțat cu 115.480 lei. 

Câini Salvatori, un proiect al Clubului Câinilor Utilitari, aflat la a doua finanțare prin Bucureștiul Pregătit, va dezvolta o echipă de zece voluntari cu câini de căutare-salvare și cinci voluntari fără câini, pentru a putea interveni în caz de cutremur. Membrii echipei vor fi antrenați atât pe teren cât și tehnic, pentru atestarea lor de către ANCOM ca radioamatori, cu sprijinul Radioamatorilor în Situații de Urgență (RSVU). Proiectul va fi finanțat cu 103.626 lei.

Earthquake Hub, o aplicație open source generată de Code4Romania în cadrul Civic Labs, va fi dezvoltată de Asociația Make Better. Earthquake Hub este un centralizator de resurse organizate în jurul unui motor de căutare, care va ajuta pe oricine să găsească informații utile în caz de dezastru – de la spitale, centre de ajutor, adăposturi, proceduri legale, informații legate de eforturile de intervenție, alte aplicații digitale utile, etc. Proiectul va fi finanțat cu 84.851 lei. Suplimentar, Endava România va oferi pro bono timp de programare pentru dezvoltarea aplicației, în valoare de 53.391 lei.

Din juriu au făcut parte: Alina Stan, Education Specialist, World Bank; Andreea-Sonia Florian, Public Affairs Specialist  Enel; Ela Bălan, Coordonator programe fundații comunitare, ARC; Georgiana Ilie, COO DoR, autoarea articolului Cutremur în orașul vulnerabil; Iuliana Armaș, profesor la Facultatea de Geografie; Mircea Ilie, Sustainability Leader, IKEA România; Roxana Cîrcu, Bucharest Delivery Unit Manager Endava; Silvia Mihăilescu, Director Marketing & Comunicare ING Bank și Teodora Toma, Communication & CSR Specialist, Lidl România. 

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *