Biz Germania Good News

A.C.C.E.S. la un viitor mai bun

6 mart. 2025 4 min

A.C.C.E.S. la un viitor mai bun

Reading Time: 4 minute

Când vrei să faci o schimbare semnificativă în societate, te implici și realizezi programe care să aibă cu adevărat impact în comunitate. Exact asta face Kaufland România prin programul A.C.C.E.S., care promovează incluziunea și oportunitățile de muncă pentru persoanele cu dizabilități în toată țara.

De cinci ani, Kaufland România promovează incluziunea și oportunitățile de muncă pentru persoanele cu dizabilități în toată țara, prin programul A.C.C.E.S. (Angajarea de Candidați cu Cerințe și Evoluții Speciale). În tot acest timp, Kaufland și-a extins echipa cu peste 500 de colegi cu dizabilități și a derulat o serie de activități pe plan național pentru promovarea diversității și incluziunii, prin acțiuni de recrutare, educare și parteneriate cu diferite organizații.

În martie anul trecut, împreună cu George Baltă, ambasadorul programului Kaufland A.C.C.E.S. (fost jucător de rugby, maratonist în scaun rulant și speaker motivațional), și regizorul Tedy Necula, Kaufland a lansat Caravana A.C.C.E.S. Acest proiect a ajuns în nouă orașe din România și a oferit informații despre posturile disponibile în companie și mediul de lucru pozitiv, sprijinind angajarea persoanelor cu dizabilități în magazinele Kaufland. Proiectul a fost doar unul din demersurile retailerului prin care încurajează egalitatea de șanse prin facilitarea accesului la oportunități de lucru pentru persoanele cu dizabilități.

„Așa cum am susținut de-a lungul timpului, cred că diversitatea ne face mai puternici și este motorul schimbărilor din societate. La Kaufland, ne-am propus să creăm un mediu prietenos pentru toată lumea, inclusiv pentru persoanele cu dizabilități”, a declarat Estera Anghelescu, Director de Recrutare & Employer Branding Kaufland România și Republica Moldova.

De-a lungul celor patru luni ale Caravanei A.C.C.E.S., peste 500 de persoane au luat parte la întâlnirile din Timișoara, Oradea, Cluj, Sibiu, Brașov, Constanța, Iași și Craiova. Cu toții au avut oportunitatea de a participa la workshopuri interactive, dar și de a descoperi experiența lui George Baltă, care a împărtășit din trecutul său profesional și obstacolele depășite.

Tot anul trecut, pe 16 mai, de Ziua Globală a Conștientizării Accesibilității, Caravana s-a oprit la București. În cadrul unui eveniment special la MINA, Museum of Immersive New Art, compania a marcat atunci atât 5 ani de la demararea programului A.C.C.E.S., cât și lansarea a patru experiențe senzoriale dedicate mai multor dizabilități, care au putut fi explorate de publicul larg în cadrul muzeului până la jumătatea lunii iunie. Despre aceste experiențe senzoriale imersive, Estera Anghelescu, Director de Recrutare & Employer Branding Kaufland România și Republica Moldova spune că „vizitatorii au putut înțelege mai bine cum este să te confrunți cu diferite tipuri de dizabilități. Scopul acestor experiențe este să aducă oamenii împreună într-un demers de empatie și conștientizare, să discutăm despre problemele pe care le avem de rezolvat în continuare, soluțiile pe care le putem dezvolta împreună și, mai presus de toate, umanitatea care ne unește”.

În luna septembrie, Kaufland România a participat la AccessABILITY EXPO, la Biblioteca Națională a României din București, eveniment care a reunit comunitatea persoanelor cu dizabilități, îngrijitori, profesioniști și inovatori, pentru a explora resurse, a împărtăși inovații și a promova o societate mai tolerantă. Expoziția a fost pentru companie un catalizator pentru schimbare, așa cum a declarat Estera Anghelescu.

Kaufland România a lansat un anunț autentic de recrutare pentru persoanele cu deficiențe de auz. Kaufland Dance Talk a fost primul anunț care integrează mesajul de recrutare într-o provocare inedită de TikTok. Aceasta s-a bucurat de un rezultat pozitiv în social media, cu milioane de impresii și vizualizări strânse (pe platformele TikTok și Meta, provocarea a adunat rezultate pozitive, cu peste 20 de milioane de impresii și peste 7,5 milioane reach). Provocarea Kaufland Dance Talk a fost integrată și în cornerul dedicat Kaufland de la festivaluri de renume, precum UNTOLD și Nostalgia.

Un alt demers al retailerului de a încuraja diversitatea echipei și spiritul de inovație a fost lansarea unui proiect realizat cu ajutorul inteligenței artificiale, în colaborare cu startup-ul românesc Humans.ai. “Vocea Kaufland”, noua identitate sonoră a echipei, a fost o oportunitate inedită de a sărbători fiecare membru al echipei Kaufland. Proiectul a oferit șansa tuturor angajaților Kaufland de a contribui la crearea unei voci digitale unice, care a devenit emblema sonoră a echipei. Angajații au dat curs acestei invitații și au luat parte la realizarea vocii digitale unice, înregistrându-se într-o platformă dedicată. Vocea Kaufland s-a auzit pentru prima dată în contextul Zilei Naționale a României, printr-un mesaj aniversar dedicat tuturor românilor din partea echipei.

Toate aceste demersuri nu au rămas fără ecou. Programul A.C.C.E.S. al Kaufland România a primit în 2024 o recunoaștere internațională de prestigiu, fiind singurul proiect din țară premiat în cadrul Zero Project Award 2025. Acest premiu validează inovația, impactul și scalabilitatea proiectului, dintr-un total de 522 de nominalizări din 90 de țări. Reprezentanții Kaufland vor prezenta programul A.C.C.E.S. unei audiențe internaționale în luna martie 2025, la conferința Zero Project Conference 2025, desfășurată la sediul Națiunilor Unite din Viena.

Pentru Kaufland, egalitatea de șanse este unul dintre pilonii de bază privind integrarea angajaților la locul de muncă. Prin intermediul programului A.C.C.E.S., orice persoană își poate găsi locul în Kaufland, compania încheind în acest scop și un parteneriat strategic cu platformele Undelucram.ro și eJobs, care, cu sprijinul furnizorului Accessi+, au trecut printr-un proces de accesibilizare digitală. Parteneriatul își propune crearea unui mediu digital mai accesibil pentru candidați și angajați, contribuind la construirea unei piețe a muncii incluzive în România.

Experiența peste 5 ani ai programului A.C.C.E.S. ne-a oferit o înțelegere profundă a nevoilor și provocărilor cu care se confruntă persoanele cu dizabilități, atât pe piața muncii, cât și în societate. Angajamentul nostru principal rămâne crearea unui mediu incluziv prin angajarea și integrarea eficientă a noilor colegi, susținută de eforturi continue de accesibilizare. Însă misiunea noastră depășește granițele companiei, deoarece știm că schimbarea mentalităților și crearea unei societăți cu adevărat incluzive necesită colaborare și implicare la nivel larg. De aceea, parteneriatele strategice sunt esențiale pentru a amplifica impactul inițiativelor noastre și pentru a promova o piață a muncii deschisă tuturor”, a mai declarat Estera Anghelescu, Director de Recrutare & Employer Branding Kaufland România și Republica Moldova.

Biz Germania este un proiect Biz unic în lume, powered by #Melitta. Parteneri: #Beiersdorf, #Kaufland, #MercedesBenz, #Penny, #Porsche #Weihestephaner

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 390 (20 februarie – 15 martie 2025). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Articole pe aceeași temă: