Aderwise, locul unde (re)gasesti inspiratia

<p> <a href=”http://aderwise.com/”>Aderwise</a> este unul din acele proiecte frumoase in care ajungi sa crezi din prima, care se recomanda de la sine. Am urmarit proiectul inca de la lansare si, pentru ca in curand implineste un an, am rugat-o pe Elena Bululete, fondator <a href=”http://aderwise.com”>Aderwise</a> si Managing Partner al agentiei de relatii publice CONAN Public Affairs, sa ne povesteasca cum i-a venit ideea si ce planuri are mai departe.</p> <p>  </p> <p> <strong>Ce inseamna pentru tine Aderwise?</strong></p> <p> Un director de inspiratie. Te-ai intrebat vreoadata ce ii inspira pe cei mai creativi (si premiati) publicitari? Ce carti citesc, la ce filme se uita sau care sunt locurile lor preferate din toata lumea asta? Eu da. Si asta pentru ca sunt convinsa ca ceea ce le influenteaza munca sunt lucruri care vin din afara publicitatii. Asa ca am creat un loc in care creativii impartasesc preferintele personale in domenii la fel de creative si de conectate la industria de publicitate. E o resursa atat pentru creativi cat si pentru studenti sau jurnalisti.</p> <p>  </p> <p> <strong>Cat timp a durat Aderwise de la idee la implementare?</strong></p> <p> Destul de mult. Ideea mi-a venit de pe vremea in care ma ocupam de juriul AdPrint (si, mai tarziu, ADOR) cand faceam foarte mult research pentru a stabili lista de invitati (membri ai juriului sau speakeri) si toate informatiile pe care le gaseam erau despre campaniile semnate sau premiile castigate. Dar dupa ce ajungeam sa ii intalnesc, descopeream niste oameni foarte interesanti, care calatorisera enorm, cu povesti de viata impresionante si cu recomandari care mie mi-au folosit mereu. A durat mai bine un an din momentul in care mi-am dat seama ca vreau sa fac un astfel de proiect online pana la lansare, perioada in care am testat ideea si am "cizelat-o", dupa feedback-uri constante de la prieteni din industria de marcom, de aici si de afara.</p> <p>  </p> <p> <strong>Cum iti selectezi interlocutorii?</strong></p> <p> Primii intervievati au fost creativi cu care ma stiam de cand fusesera ei in Romania si cu care am tinut legatura. De altfel, primii interlocutori au raspuns la intrebari pe vremea cand Aderwise nu exista, dar le-a placut ideea. Anii de organizare de festival din spate ma ajuta mult pentru ca am o lista foarte lunga de creativi care mi-as dori sa isi impartaseasca preferintele pe Aderwise. Am urmarit mereu ce se intampla in publicitatea internationala – stiu cine in ce agentie lucreaza, care a fost traseul profesional din ultimii 7-8 ani, ce campanii a semnat, daca are o afinitate pentru print sau nu, si alte detalii care ajuta la crearea unui profil profesional. Au fost si creativi care au aflat despre proiect si care mi-au trimis raspunsurile lor, mi-au recomandat alti interlocutori sau mi-au spus ca i-ar interesa intr-o mare masura preferintele cuiva anume. Sunt si oameni de PR ai unor agentii care imi propun creativi pentru Aderwise.</p> <p>  </p> <p> <strong>Cat de receptivi sunt ei? Ai intampinat si refuzuri?</strong></p> <p> Cei mai multi sunt foarte entuziasmati de idee, cu atat mai mult cu cat nu exista in acest moment ceva similar – un loc in care oameni apreciati si admirati dintr-o industrie sa impartaseasca lucruri oarecum personale. Am avut si refuzuri dar au fost mai degraba amanari – spre exemplu, daca nu au avut vreme sa raspunda la intrebari in martie sau aprilie au facut-o in toamna. Au fost si cazuri in care initial au refuzat dar dupa ce au aparut topurile unui prieten din industrie au revenit asupra raspunsului. As zice ca cea mai mare provocare este lipsa timpului, pentru ca, chiar daca poate parea un proces simplu la prima vedere, sa te gandesti retrospectiv la 60 de lucruri din domenii diferite ia ceva timp. Sunt si situatii in care unii dintre ei revin asupra topului dintr-o anumita categorie si schimba ierarhia pentru ca s-au gandit mai bine si parca filmul X le place mai mult decat Y. </p> <p>  </p> <p> <strong>Pana acum nu ai inclus niciun publicitar roman in materialele publicate pe Aderwise. Vei mentine in continuare aceasta strategie?</strong></p> <p> Am pornit la drum cu ideea de a nu include in primul an publicitari romani pentru ca am vrut sa pozitionez Aderwise ca pe o platforma internationala. Aveam o lista foarte lunga cu creativi din toata lumea dar fara romani, probabil un "defect profesional" ramas de pe vremea cand alcatuiam numai paneluri de juriu internationale.</p> <p>  </p> <p> <strong>Care este locul pe care-l ocupa la ora actuala Aderwise in peisajul de publishing romanesc?</strong></p> <p> Nu am gandit Aderwise ca pe un site de publishing romanesc. Vreau sa fie un director de inspiratie international. E drept, Romania este in top 3 din punct de vedere al traficului pe site, dar vizitele din Germania sunt mai multe, spre exemplu. Un top 5 al tarilor  din care vin cele mai multe vizite ar fi completat de SUA, India si Argentina.</p> <p>  </p> <p> <strong>Unde ti-ai propus sa ajungi cu proiectul acesta? Ce obiective ti-ai stabilit?</strong></p> <p> Intrebarea ta vine chiar in momentul in care definesc pasii urmatori pentru Aderwise. Recunosc ca nu am pornit la drum cu un business plan in spate, mi-am acordat un an sa vad daca prinde ideea, daca oamenii sunt receptivi si daca va exista continut care sa sustina actualizari saptamanale. Chiar mi-am dorit sa fac un astfel de loc care sa devina o colectie frumoasa de carti si filme bune, campanii care stabilesc repere, artisti care inspira sau locuri care nu trebuie ratate. Si daca aceste recomandari vin de la niste oameni pe care ii apreciem si care fac lucruri care ne ambitioneaza si ne inspira, cu atat mai bine.</p> <p>  </p> <p> <strong>Ce poti spune ca ai invatat din primul an de Aderwise?</strong></p> <p> Da, Aderwise implineste un an chiar in prima zi de primavara, pe 1 martie. Ceea ce ma bucura cel mai tare acum, la un an de Aderwise, este faptul ca am reusit sa transform o idee frumoasa intr-un loc unde fiecare poate descoperi macar un lucru care sa il inspire, fie ca este vorba despre o carte exceptionala, un film premiat sau un loc minunat.</p>