Marketing

Advertorialul versus publicitatea tradițională: care dintre cele două aduce rezultate și este mai eficient?

Reading Time: 3 minute

Există multe modalități de a capta atenția publicului. Marketingul este unul dintre cele mai fundamentale lucruri într-o afacere, deoarece ajută la obținerea atenției oamenilor. Există două metode de marketing. Una este publicitatea tradițională, clasică, iar cealaltă este publicitatea online, un tip modern de marketing. Ambele tipuri sunt bune în felul lor, deoarece ambele au argumente pro și contra. Prin urmare, alegerea între ambele depinde în totalitate de rezultatele dorite.

Publicitatea tradițională– avantaje și dezavantaje

Publicitatea tradițională cuprinde metodele de marketing care pot fi utilizate fără internet, ceea ce nu este posibil în cazul unui advertorial publicat online. Acestea sunt metodele care există de zeci de ani și sunt de obicei utilizate mai rar acum, deși are multe puncte forte.

Metodele tradiționale comune de piață includ: cărți poștale, reclame la televizor sau radio, anunțuri în ziare sau reviste, panouri publicitare sau notificări text pe telefon. Se pot vedea și auzi multe dintre aceste reclame în fiecare zi doar ascultând radioul în drum spre serviciu sau chiar privind pe fereastră la panourile publicitare. Au devenit parte din viața de zi cu zi.

Pentru multe companii, strategiile tradiționale de marketing funcționează mai bine, iar publicul lor țintă preferă publicitatea tradițională. Marketingul tradițional este un tip de publicitate foarte eficient dacă se dorește să ajungă la populația mai în vârstă. Multe rapoarte și sondaje demonstrează că persoanele de peste 50 de ani se uită la televizor și citesc ziare de două ori mai mult decât persoanele de 20 și 30 de ani.

De asemenea, este un tip de publicitate foarte util dacă se dorește înființarea sau dezvoltarea unei afaceri cu un public local mai larg. Un alt mare avantaj al reclamelor tradiționale este că sunt redate în mod repetat, iar în publicitatea online, oamenii o pot evita ușor.

Publicitatea online – de ce merită?

Publicitatea online evoluează rapid datorită tendințelor și noilor tehnologii. Aceste strategii le includ pe cele care necesită utilizarea internetului sau a smartphone-urilor. 

Metodele comune de marketing digital includ, printre altele, postări pe rețele sociale, campanii prin e-mail, reclame pe care se poate da clic, optimizarea pentru motoarele de căutare. De asemenea, un advertorial bine scris este metoda potrivită prin care publicitatea online va avea succes.

Există o multitudine de beneficii ale publicității online față de marketingul tradițional. 

  • Este simplu să urmărești implicarea publicului și să colectezi datele acestora pentru utilizare ulterioară. Acesta va îmbunătăți algoritmul site-ului companiei. Poți obține cu ușurință informațiile atunci când cineva îți folosește site-ul, te urmărește pe rețelele sociale sau îți trimite mesaje cu diverse întrebări.
  • Companiile își pot promova serviciile gratuit pe multe platforme. Este posibil să trimiți și să primești e-mailuri fără a implica costuri. Dar pentru publicitatea tradițională, este nevoie de bani pentru a tipări și a trimite cărți poștale individuale.
  • Deoarece marketingul digital are un domeniu mai larg, va ajuta companiile să obțină atenția unui public global.

Publicitate online vs. publicitate tradițională: care este diferența?

Care este diferența dintre cele două tipuri de publicitate? Marketingul online se referă la orice formă de marketing care are loc prin canale digitale, cum ar fi internetul, e-mailul sau dispozitivele mobile. A devenit din ce în ce mai popular în ultimii ani datorită proliferării dispozitivelor digitale și a creșterii rețelelor online. 

Publicitatea tradițională, pe de altă parte, se referă la orice formă de marketing care are loc offline, cum ar fi reclame tipărite, reclame de televiziune sau radio. Este încă o metodă populară de marketing, în special pentru companiile mai mari, cu mai multe resurse.

Marketingul online este probabil cea mai bună opțiune pentru majoritatea. Dacă dorești să ajungi la un anumit grup de oameni, oriunde s-ar afla, menținând costurile scăzute, alege publicitatea online.  

Cu toate acestea, există încă un loc pentru publicitatea tradițională. Dacă vrei să ajungi la un public mai în vârstă sau pe plan local, metodele tradiționale de publicitate pot fi mai productive și să iasă în evidență mai bine decât metodele de marketing digital. 

Team

Recent Posts

Virgil Ichim, CEO Allianz-Țiriac Pensii Private, pleacă de la conducerea companiei începând cu data de 30 aprilie 2024

Virgil a condus operațiunile fondului de pensii din anul 2019, iar anterior a avut diverse roluri de coordonare a echipelor…

16 ore ago

Statistică Eurostat: România are prețuri mai mici pentru energie

Eurostat a publicat statistica cu privire la prețurile plătite pentru energie electrică și gaze naturale de consumatorii casnici și non-casnici…

16 ore ago

Orașele mici din România au nevoie de un sprijin mai mare în tranziția energetică

Localitățile urbane mici sunt adesea lăsate în afara discuțiilor publice privind tranziția energetică. Ele au nevoie de sprijin mai mare…

16 ore ago

AQUILA a finalizat preluarea Parmafood. A doua achiziție din acest an

AQUILA (simbol bursier AQ), lider în servicii integrate de distribuție și logistică pentru piața bunurilor de larg consum din România…

16 ore ago

Internet pentru zonele rurale prin PNRR. Proiect de 94 de milioane de euro

Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării (MCID) a publicat vineri, 26 aprilie, Ghidul solicitantului pentru Investiția 11 din Componenta 7 –…

17 ore ago

Campania „Ursuleții Faptelor Bune” revine și în 2024 și sprijină peste 1.000 de copii

SOS Satele Copiilor & Pepco România continuă și anul acesta campania „Ursuleții Faptelor Bune”, cu o colecție specială de ursuleți…

24 de ore ago