Companii

Afaceri efervescente

Reading Time: 3 minute

Crișana este una dintre regiunile viticole răcoroase perfectă pentru vinurile rafinate, care ajung la maturitate mai târziu și acumulează aromele mai încet. Am ajuns însă la Carastelec într-o zi însorită de toamnă, numai bună pentru o plimbare în vie și pentru o degustare.

Carastelec este un sat situat în apropierea masivului muntos Mă­gu­ra Șimleului, într-o regiune cu un sol aparte format din argilă și un strat de roci de mică, climat răcoros și expunere sudică. Cu alte cuvinte, întrunește toate condițiile pentru a produce spumante de calitate, astfel că a fost locul perfect pentru cinci antreprenori unguri originari din Transilvania, care au investit aproape 6 milioane de euro într-o cramă din generația nouă special gândită, din momentul investiției, pentru a produce spumante premium, obținute exclusiv prin metodă tradițională, cu a doua fermentație în sticlă.

Deși românii beau șampanie în special când au un motiv de sărbătorit, reprezentanții cramei Carastelec sunt optimiști și spun că în ultima perioadă consumul de spumante din România este în creștere. “Deși pentru România nu prea sunt statistici, informația din piață este că a crescut consumul de spumant, fiind printre produsele preferate ale Generației Y”, spune Negele Enikö, Brand & Marketing Manager la crama Carastelec. Nu se așteptă la un avans ca în Ungaria, unde consumul de spumant a crescut de șase ori, dar se bazează pe calitatea premium, pe terroir-ul excepțional și pe faptul că spumantele cramei au fost deja premiate – Carassia Blanc de Blancs și Carassia Brut Rosé au obținut fiecare câte o medalie de argint în cadrul competiției internaționale The Champagne & Sparkling Wine World Championships. “Spu­mantele noastre sunt produse exclusiv prin metoda tradițională, cu o maturare îndelungată în sticlă, de minim 20 de luni”, spune Edit Leitersdorfer, manager al cramei Carastelec, adăugând că, potrivit legislației în vigoare în România, o maturare în sticlă 9 luni este suficientă.

6.000.000 de euro este suma pe care antreprenorii au investit-o în crama Carastelec.

Reprezentanții cramei spun că vor să arate consumatorilor români care este diferența între vinul spumant făcut prin metoda tradițională, prosecco și vinul petillant obținut cu metoda Asti, adică fără adăugare de bioxid de carbon. “Friza, care este un vin efervescent de tipul petillant, a fost conceput pentru a atrage ti­nerii care de obicei beau bere”, arată Edit Leitersdorfer. Cum însă educația nu se face peste noapte, reprezentanții cramei Carastelec spun că vor vinde spumentele pe piețele din apropiere – Ungaria, Austria, piețe unde spumantul se consumă aproape zilnic și pe care investitorii le cunosc deja (dețin plantații de 50 ha în vestul Ungariei, respectiv 9 ha în Tokaj, o zonă renumită pentru producția vinurilor dulci).

Totodată, investitorii vor deschide anul viitor o pensiune cu 13 locuri, valoarea priectului ridicându-se la 220.000 de euro, o parte din suma investită fiind, ca și în cazul cramei, fonduri europene. Suma investită în cramă (aproape 6 milioane de euro) provine din fonduri europene, fonduri proprii și credite bancare, în proporție egală. Vinurile produse sunt comercializate doar în magazinele de specialitate și HoReCa, restaurantele fiind cei mai mari generatori de vânzări.

Crama Carastelec deține o plantație de viță de vie tânără de 22,4 ha, iar clădirea cramei, construită în 2011-2012, funcționează cu energie verde: încălzirea și răcirea sunt asigurate cu pompe de căldură, iar consumul de energie este atenuat cu celule solare. Aria utilă desfășurată a cramei este de 1.433 mp. Echiparea cramei cu utilaje ultramoderne a fost efectuată în anul 2013. Crama dispune de rezervoare de fermentare din oțel inoxidabil cu sistem de răcire, linie automată de îmbuteliere vin efervescent și vin liniștit, utilaj de etichetat și de remuaj, degorjare și dopuire mecanizată pentru spumant, astfel întregul proces de vinificare a spumantelor, de la recoltă până la etichetare, se întâmplă în propria cramă.

 

Oana Voinea

Recent Posts

Mii de hărți Metrorex au devenit reclame KFC, pentru totdeauna

Călătoria cu metroul face parte din rutina zilnică a milioane de bucureșteni. Rutină pe care KFC, cu ajutorul echipei McCann…

38 de minute ago

Good2Go, noul concept de pe piața de retail de tip convenience, deschide primul magazin dintre cele 15 planificate pentru lansare în 2024

Good2Go, cel mai nou concept de magazin de tip convenience dedicat publicului tânăr și activ, precum și tuturor celor preocupați…

53 de minute ago

O nouă destinație turistică din Emiratele Arabe Unite, pe radarele turiștilor români: Ras Al Khaimah

Cum plănuiește Ras Al Khaimah, cel mai nordic emirat din EAU, să atragă 3,5 milioane de turiști până în 2030…

3 ore ago

5 to go și Corso lansează înghețata Salted Caramel Caffe Latte

5 to go și Corso anunță debutul unui parteneriat strategic care se concretizează prin lansarea mixului perfect de sezon, gata…

4 ore ago

Magazinele Lidl vor fi închise în prima și a doua zi de Paște

Unul dintre principiile după care Lidl se ghidează în relația cu angajații este menținerea unui echilibru între viața personală și…

4 ore ago

Înainte de Paște, Auchan invită românii la Săptămâna filierelor de producători locali din programul „Cultivăm ce e mai bun în România”

Până pe 30 aprilie 2024, Auchan desfășoară Săptămâna filierelor, pentru al doilea an consecutiv, o campanie unică în România dedicată…

4 ore ago