fbpx
Antreprenori

Alexandru Pițigoi, managerul singurului cheese bar din București5 min

28/01/2020 4 min read

Alexandru Pițigoi, managerul singurului cheese bar din București5 min

Reading Time: 4 minute

Despre Alexandru Pițigoi știm că este un împătimit al sporturilor cu motor, cu o experiența de peste 20 de ani la bordul multor mașini spectaculoase. Ceea ce este mai puțin cunoscută este pasiunea lui pentru brânzeturi, pasiune pe care a reușit de mai bine de doi ani s-o transforme în business: Mesange Fromagerie.

Fondatorului singurul cheese-bar din București i-au plăcut întotdeauna brânzeturile, însă de 12 ani a început să le descopere tot mai mult și, de doi ani și jumătate, să le pună la dispoziția publicului român. Mai multe detalii am aflat chiar de la el:

De 20 de ani activați în domeniul automobilelor și al sporturilor cu motor. Cum v-a venit prima dată ideea unui magazin specializat în brânzeturi?

Am fost în business-ul auto dintotdeauna până în 2013 când am plecat din țară pe o altă direcție, pe o altă linie de business. Când am revenit trei ani mai târziu, eu fiind un foarte mare iubitor de brânzeturi și într-o bună măsură și cunoscător, am remarcat că piața brânzeturilor din București ducea lipsă de produse autentice. Aici nu vorbim de producție industrializată ci de produse realizate pe baza rețetelor tradiționale.

Mi-am încheiat socotelile cu alte domenii, spre exemplu particip la raliuri dar nu mai am un business. În trecut aveam o echipă de curse și conduceam un dealership auto, o afacere de familie. Am ieșit din toate astea și având disponibilitate de timp și văzând oportunitatea pieței am decis să lansez acest concept.

Care au fost motivele care v-au convins să investiți într-un astfel de magazin?

În timp, am vizitat producători, am învățat, am făcut diverse formări și văzând oportunitatea pieței, adică oferta limitată de brânzeturi, am decis să lansez conceptul “Mesange”.

Pe lângă business, Mesange Fromagerie participă la educarea pieței. Ar fi fost absurd să mă aștept ca oamenii să cunoască zeci de produse chiar dacă sunt pasionați de brânzeturi.

Pe lângă magazinul de brânzeturi ați pus bazele unui bistro în același loc. Care este povestea cheese-barului Mesange Fromagerie?

 

Mi-am dat seama foarte rapid și corect, aș îndrăzni să spun, acum după doi ani și ceva că totuși atât de multe brânzeturi, cea mai mare parte dintre ele noi pentru piața autohtonă, ar fi mult mai rapid și mai eficient aduse la cunoștința oamenilor dacă ar avea posibilitatea să le guste.

Cheese-bar-ul are mai multe funcții, în primul rând partea de culturalizare, care are obiectivul de a le face cunoscute produsele oamenilor, având și posibilitatea degustării. Cea de-a doua funcție de menționat este cea economică, practic mai există un canal de desfacere. Adaosul comercial al produselor servite la mese participă la acoperirea eficientă a costurilor fixe.

Ce găsim pe rafturile Mesange Fromagerie? Care este proveniența produselor și care sunt cele mai apreciate în rândul românilor?

Mesange pune la dispoziția clienților brânzeturi autentice, produse manual după metode tradiționale. Aducem brânzeturi din Europa, din țări cu tradiție respectiv din Franța, Spania, Italia, Elveția, Olanda sau Anglia.

De asemenea, pentru că vinul și brânzeturile fac o pereche potrivită, avem și o selecție bună de peste 20 de etichete diferite. Tot timpul căutăm vinuri variate care pot fi asociate cu brânzeturile.

Cât de deschiși sunt clienții români în fața unui astfel de concept?

Clienții sunt deschiși, sunt și tineri și mai puțin tineri. Procentul clienților străini este foarte mare, mă așteptam să scadă în timp dar se menține la un nivel destul de important. Explicația vine probabil pe marginea unui nivelul mai ridicat al veniturilor expaților. Mulți dintre aceștia cunosc deja produsele.

Foarte mulți clienți revin, ceea ce ne bucură!

Cum vedeți piața din România în acest sector?

Spre deosebire de piața brânzeturilor din alte țări, piața autohtonă are o ofertă mai restrânsă, multe dintre specialități nu se găsesc atât de ușor.

Nu avem produse românești, comercializăm doar produse complementare de proveniență locală precum vin sau dulceață deoarece am vrut și vrem în continuare să oferim pieței ceea ce nu oferă altcineva. La Mesange Fromagerie se pot găsi brânzeturi care sunt disponibile doar în străinătate.

Suntem deschiși și avem un ochi pe ce se întâmplă în România, dacă la un moment dat anumite produse mi se par foarte interesante, producătorii oferă o constanță în calitate sau ceva care ne poate atrage atenția în mod deosebit, poate voi colabora cu furnizori locali.

Cum se diferențiază mediul de business românesc față de cel din afara granițelor?

Mediul de business românesc este unul destul de ostil dacă ar fi să comparăm cu țările occidentale. Problema forței de muncă este una serioasă, forța de muncă părăsește România iar natalitatea scade de la an la an. Această situație afectează mult mai serios decât ar fi la prima vedere absolut toate business-urile din România.

Lipsa predictibilității, legislația greoaie și un număr scăzut al inițiativelor din partea statului fac mediul antreprenorial românesc ușor anevoios. Ar trebui să valorificat importul de forță de muncă printr-o strategie.

Pe de altă parte, am activat în mediul de business din Africa și pot spune ca este un mediu mult mai dificil și riscant ca cel românesc. Am revenit și sper ca până la urmă să nu regret.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *