Alina Gamauf, Carrefour România: Implicare pentru influență pozitivă
Reading Time: 3 minuteFemeile au un rol din ce în ce mai important în business, iar acest lucru este vizibil mai ales în ultimele decenii, când tot mai multe femei ocupă roluri strategice, spune Alina Gamauf, membru în Comitetul Executiv Carrefour România.
Ce înseamnă să fii femeie în top management în 2025?
A fi femeie în top management reprezintă mai mult decât un titlu – este o responsabilitate și o oportunitate de a avea un impact real asupra organizațiilor și a echipelor. Femeile din conducerea companiilor nu sunt doar lideri, ci și modele pentru viitoarele generații de profesioniști.
În Carrefour, susținem dezvoltarea profesională a femeilor, atât la nivel local, cât și internațional. La nivel de grup, 28% din pozițiile de conducere sunt deținute de femei, iar în România, continuăm eforturile pentru a crește această proporție. Peste jumătate din pozițiile din top management la nivel local sunt ocupate de femei, demonstrând că leadershipul nu are gen.
Ce îți place cel mai mult la ceea ce faci?
Îmi place că mă pot implica real pentru a influența pozitiv și că pot contribui la crearea unui mediu de lucru în care colegii să se simtă respectați și motivați. Mă simt împlinită când sprijin echipele să crească, să evolueze și să performeze la cel mai înalt nivel. De asemenea, sunt motivată de dinamica acestui rol și de faptul că fiecare zi vine cu provocări noi care necesită adaptare și găsirea soluțiilor cu un impact pozitiv pe termen lung. În calitate de membru al Comitetului Executiv Carrefour, coordonarea echipelor de Resurse Umane, CSR, Corporate Affairs și Property vine cu o responsabilitate, însă satisfacția este mare atunci când efortul depus nu contribuie doar la succesul organizației, ci și la dezvoltarea oamenilor din jur.
Un proiect relevant în acest sens a fost extinderea amprentei fizice a Carrefour România, prin achiziția brandului Cora în 2023, un proces complex care a implicat și integrarea noilor colegi. Acest demers a presupus coordonarea echipelor, adaptarea la noi structuri și armonizarea culturilor organizaționale. Integrarea continuă reprezintă o etapă esențială în consolidarea poziției Carrefour pe piața din România.
Cum vezi rolul femeilor în business? Mai putem vorbi de diferențe de gen în această privință?
Femeile au un rol din ce în ce mai important în business, iar acest lucru este vizibil mai ales în ultimele decenii, când tot mai multe femei ocupă roluri strategice. Pe lângă ambiția femeilor și necesitatea companiilor de a asigura un echilibru de gen, există și organizații care sprijină integrarea și afirmarea femeilor în diverse domenii. Deși am înregistrat progrese semnificative, încă există provocări precum subreprezentarea femeilor în anumite domenii și stereotipurile legate de stilul de conducere al femeilor comparativ cu cel al bărbaților. Încă putem vorbi de diferențe de gen, însă sunt tot mai puțin vizibile în companiile care promovează diversitatea și incluziunea, ceea ce contribuie la îmbunătățirea societății în ansamblu și a performanței organizaționale.
Crezi că este extraordinar să fii femeie? De ce?
Da, cred că este extraordinar să fii femeie! Mai mult, a fi femeie într-o poziție de conducere îți oferă un unghi unic de abordare a provocărilor, o perspectivă care adesea pune accent pe inovație, provocare continuă, colaborare și nu în ultimul rând empatie. Femeile sunt adesea mult mai conștiente de nevoile echipelor lor, iar acest lucru le face lideri mai capabili să dezvolte culturi organizaționale sănătoase și productive. De asemenea, ca femeie, dar și ca mamă, ai oportunitatea de a inspira și de a crea o schimbare reală, dovedind că succesul nu are un singur tip de lider și că diversitatea de gen aduce cu sine și un plus de valoare.
Ce sfaturi ai pentru femeile care aspiră la o carieră de succes în business?
Dacă ar fi să împărtășesc din experiența mea, aș spune că cel mai important lucru pe care l-am învățat este să rămân autentică. Drumul nu este niciodată ușor și, adesea, se simte ca o luptă continuă, dar am descoperit că perseverența și dorința de a face o diferență sunt cele care te împing înainte. M-am înconjurat de mentori și oameni care m-au susținut și care împărtășeau aceleași valori cu mine. De-a lungul timpului, am învățat cât de important este să fii deschisă la feedback și să te gândești mereu la ce poți îmbunătăți, nu doar la ce faci deja bine.
În 2025, am observat că succesul în business nu mai depinde de gen, ci mai degrabă de abilitatea de a gândi strategic, de a colabora eficient și de a fi un lider cu integritate. Începând din acest punct, am învățat că încrederea în tine și în propriile tale forțe este cheia. A urma ceea ce te pasionează și a te strădui să devii un lider care inspiră și provoacă schimbări pozitive în jurul său este ceea ce contează cel mai mult.
Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 391 (15 martie – 15 aprilie 2025). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz