Publicitate Creativitate Interviuri

Mihai Fetcu: Craft și idei care durează

20 dec. 2022 3 min

Mihai Fetcu: Craft și idei care durează

Reading Time: 3 minute

Cunoscută mereu drept una dintre agențiile care au creat branduri iubite și creative pe piața locală, Cohn & Jansen își propune să mențină acest palmares și pe viitor, și chiar să îl îmbunătățească, din mai alături de Mihai Fetcu, Creative Director cu vastă experiență în publicitate, multipremiat la nivel local și internațional.

Cum ai caracteriza departamentul de creație al Cohn & Jansen?

În primul rând aș spune că am găsit aici oameni mișto. Oameni plini de povesti și proiecte personale. Fiecare echipa e diferită în felul ei – poate mai mult ca în alte agenții – iar asta e un mare plus din punctul meu de vedere. La creație suntem 20 de oameni pasionați de digital, craft, storytelling, dar și de retail, acest lucru reflectându-se direct în proiectele care ies din agenție.

Ce te-a determinat să alegi agenția?

Dintotdeauna am privit agenția asta ca pe una mai… altfel. Mai independentă, mai „true”, mai caldă, mai „cu principii”. O agenție care reușește să facă work excelent în mod constant, work „pe bune”. O agenție matură din toate punctele de vedere, lucru confirmat și de statutul de partener în relația deja veche cu aproape toți clienții. Probabil că și eu, la rândul meu, am ajuns la acea maturitate profesională care m-a făcut să-mi doresc să vin aici. Am considerat că avem foarte multe lucruri în comun. Și mă bucur că am venit.

Ce ți-ai propus să realizezi cu departamentul de creație în următorii ani?

Să fim din ce în ce mai challenging, să creștem calitatea produsului creativ. Mai multe campanii laterale, fresh, crafted. Avem deja toate ingredientele pentru a face asta, iar partea cea mai bună e că nici nu e ceva nou pentru noi. Vrem doar să o facem din ce în ce mai constant.

Cum îți propui să diversifici skill-urile echipelor de creație și să crești oamenii din echipa?

Îmi doresc să extind apetitul pentru storytelling și în zona de digital sau brand experience. Deja lucrăm diferit de câteva luni – work-ul e din ce în ce mai integrat, mai colaborativ. Evident că asta va duce organic la diversificarea punctelor tari ale fiecăruia. Vom învăța unii de la alții din ce în ce mai mult. Vom lucra mai puțin „în serie” și mai mult „în paralel”. În plus, încercăm diverse formule prin care cât mai mulți oameni sunt conectați aproape real time nu doar la problemele de comunicare – ci și la cele de business ale clienților – iar asta va ajuta mult departamentul în a fi și mai conectat cu realitatea.

Care ai spune că sunt punctele principale care s-au schimbat în publicitatea ultimilor ani și cum influențează acestea creația?

Dacă plecăm de la menirea publicității, si anume aceea de a promova idei, branduri, servicii și produse, aș spune că domeniul nostru este mai dinamic ca niciodată. Vedem branduri mari care se chinuie să mai fie relevante și ajung să se reinventeze complet, aproape că au probleme de supraviețuire… și în același timp ne uităm la startup-uri cu idei și ambiții mari. Idei care deschid ochii consumatorilor și implicit pun presiune pe jucătorii mari. Apar noi teorii – targetare demografică versus comportamentală, apar platforme care schimbă „internetul”, societatea pune presiune pe branduri să acționeze, totul e diferit.

Care sunt aspectele cu care te identifici cele mai bine și pe care vrei să le implementezi și la Cohn & Jansen și de ce?

Îmi place să cred că sunt conectat și am o privire de ansamblu, iar asta mă ajută să ghidez procesul de creație către soluțiile potrivite fiecărui caz. Este ceea ce încerc să aduc în fiecare proiect pe care-l ghidez.

Ce reprezintă pentru tine căștigarea unui Euro Effie și succesul avut la Internetics cu agenția?

În primul rând, o bucurie. În al doilea, o confirmare a faptului că facem ce trebuie: nu e simplu să aduci un Euro Effie în banking și nici să domini o seara de Internetics cu Netflix. Bravo echipa! La cât mai multe!

Ce îți dorești de la 2023?

Să continuăm trendul ascendent cu care terminăm anul și să avem curajul de a fi mai fresh, mai surprinzători. Să semnăm câteva campanii „de referință”.

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 369 (19 decembrie 2022 – 15 februarie 2023). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: