Tech

Amendă de 5 miliarde de dolari pentru Facebook

24 iul. 2019 2 min

Amendă de 5 miliarde de dolari pentru Facebook

Reading Time: 2 minute

Comisia Federală pentru Comerț a SUA (FTC) a impus restricții și noi reguli pentru Facebook și a amendat compania cu 5 miliarde de dolari pentru încălcări legate de datele personale ale utilizatorilor. Este cea mai mare amendă dată vreodată de FTC unei companii de tehnologie.

Amenda face parte dintr-un acord încheiat de Facebook cu FTC, după ce autoritatea de reglementare americană a deschis anul trecut o anchetă în urma scandalului Cambridge Analytica, companie care adunase informații personale de la 87 de milioane de utilizatori Facebook, fără permisiunea acestora.

FTC a precizat că, în urma anchetei, Departamentul American al Justiției va depune o plângere contra Facebook pentru „folosirea repetată a unor setări și informări înșelătoare pentru a submina preferințele utilizatorilor legate de datele personale”.

„Am ajuns la o înțelegere cu Comisia Federală pentru Comerț legată de datele personale ale utilizatorilor. Am fost de acord să plătim o amendă istorică, dar mai important este faptul că vom face schimbări structurale majore ale felului în care ne contruim produsele și administrăm această companie”, a declarat Mark Zuckerberg, fondator și CEO al companiei, într-o postare pe Facebook.

Ca parte a înțelegerii, Zuckerberg va trebui să garanteze personal faptul că Facebook respectă programele legate de intimitate. În cazul în care se va descoperi că aceste garanții sunt false, acesta ar putea fi trimis în judecată. Facebook va înființa un comitet special în acest scop, care va supraveghea respectarea procedurilor legate de informațiile personale ale utilizatorilor celei mai mari rețele sociale globale.

Ancheta FTC s-a concentrat pe posibila încălcare a altui acord încheiat cu Facebook în 2012, după ce autoritățile de reglementare americane au ajuns la concluzia că, în repetate rânduri, compania și-a încălcat promisiunile legate de informațiile personale ale utilizatorilor. Acel acord cerea ca Facebook să obțină consimțământul utilizatorilor pentru a da mai departe informațiile personale ale acestora.

Întrucât Facebook nu a implementat măsurile solicitate, au existat aplicații ale unor terți, inclusiv Cambridge Analytica, care obțineau datele personale ale unor utilizatori dacă un prieten de pe Facebook al acestora folosea aplicația respectivă.

Cea mai mare amendă dată de FTC unei companii pentru neprotejarea datelor personale până acum era cea de 22,5 milioane de dolari primită de Google în 2012 pentru că evita setările privind datele personale în browserul Safari, aparținând Apple.

 

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: