MarComm Creativitate Publicitate Stiri

„Another kind of sting”: succesul internațional al unei campanii românești de vaccinare

20 mai 2021 3 min

„Another kind of sting”: succesul internațional al unei campanii românești de vaccinare

Reading Time: 3 minute

La începutul acestei luni, Castelul Bran și agenția Tempo Advertising au lansat una dintre campaniile cele mai puternic viralizate din această primă jumătăte de an. Este vorba de vaccinarea gratuită, fără programare, împotriva COVID-19, cu vaccinul Pfizer-BioNTech, oferită pe loc tuturor vizitatorilor castelului, chiar în incinta acestuia.

Încă de la debut, inedita campanie de vaccinare a fost reflectată în practic toate marile publicații și canale media occidentale, de la New York Times la Time, CNN sau Euronews, Reuters la The Guardian sau cu titluri care, evident, au subliniat inedita idee a administrației castelului de a oferi vaccinare gratuită chiar la Dracula acasă. Canale de televiziune precum BBC și CBS au preluat, pentru a-și ilustra reportajele, inclusiv vizualurile în alb-negru realizate de echipa de creație a Tempo Advertising: mâini scheletice, asistente-vampir, colți ascuțiți etc. Aceste detalii vizuale au fost inspirate de stilistica vizuală a filmelor horror din anii 1920 și 1930 (unele dintre acestea, precum „Nosferatu”, fiind ecranizări ale romanului lui Bram Stoker). Toate, însă, sunt adaptate contextului – cu seringi în locul colților, de exemplu.

Cum se explică succesul în media al campaniei? În primul rând, inițiativa administrației Castelului Bran survine într-un context marcat de o rată relativ ridicată de refuz al vaccinării în statele Uniunii Europene, mai ales în cele din est. Un recent studiu Eurofound, realizat pe un eșantion de circa 47.000 de cetățeni ai UE, arată că, la nivel european, aproximativ 27% dintre adulți ezită să se vaccineze sau se declară ferm împotriva acestei măsuri. În România, același studiu arată că 59% dintre compatrioții noștri sunt dispuși să se vaccineze.

BRAN Centru vaccinare Vizual 1

În al doilea rând, campania creată de agenție a speculat asocierea dintre două temeri des întâlnite printre oamenii din jurul nostru: teama de ace și cea de… monștri, orice formă ar lua aceștia; inclusiv, desigur, aceea de vampir. Astfel, conceptul creativ a vizat teama ca factor determinant al refuzului vaccinării, construind o analogie – în cheie umoristică – între mușcătura vampirilor și înțepătura acului de seringă.

„A fost practic o invitație la a exploata această asociere și de a dezamorsa temerile oamenilor. Ideea noastră le-a inspirat jurnaliștilor de limbă engleză câteva (sub)titluri catchy, de genul «another kind of sting», care au ajutat la viralizare,” a explicat Edouard Cubassa, head of art, Tempo Advertising.

De asemenea, Lia Doru-Trandafir, administrator, a adăugat:

„Expunerea în media internațională s-a datorat, desigur, notorietății personajului Dracula, dar și notorietății Castelului Bran ca atare, aceasta fiind dobândită și cu sprijinul agenției Tempo Advertising, care a fost unicul furnizor al Castelului în ultimii 4 ani”.

„Campania de vaccinare la Castelul Bran este un succes incontestabil, atât ca rezultate, cât și ca expunere în media, și va continua pe parcursul a doua luni, pana la sfârșitul lunii iunie, întrucât gestionăm zilnic zeci de solicitări de la cetățenii străini. În acest context, accesul la vaccinare amintim că este permis tuturor cetățenilor străini din spațiul intra-comunitar, precum și cetățenilor străini nonUE, însă cu rezidență în România”, explică Alex Priscu, marketing manager al Castelului Bran.

Rămân valabile aceleași condiții: vaccinul folosit este Pfizer, iar vaccinarea se face pe loc, fără programare, chiar în incinta Castelului. Cei care doresc doar să se vaccineze o pot face fără a fi obligați să viziteze castelul, însă au intrare gratuită la expoziția de instrumente medievale de tortură, ca să nu plece totuși chiar fără nicio sperietură.

„Curaj! Vaccinarea doare mai puțin decât mușcătura de vampir și sigur de preferat infecției cu coronavirus”, este mesajul agenției Tempo Advertising.

Echipa de campanie

Tempo Advertising:

Edouard Cubassa, head of art

Eugen Gana, head of copy

Castelul Bran:

Lia Doru-Trandafir, Administrator

Alexandru Priscu, marketing manager

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: