Business Interviuri Tech

Carfix, aplicația care digitalizează constatarea daunelor auto

4 aug. 2021 3 min

Carfix, aplicația care digitalizează constatarea daunelor auto

Reading Time: 3 minute

Pe piața soluțiilor mobile de plăți se constată în ultima vreme și o efervescență în zona serviciilor de gestionare a costurilor auto, inclusiv investiții în startup-uri din domeniu.

Pentru a înțelege mai bine fenomenul, am stat de vorbă cu Sorin Iacob, CEO al GTM Managing Services, companie care a dezvoltat Carfix, aplicație care digitalizează constatarea daunelor auto și realizarea inspecțiilor de risc.

De unde a plecat ideea aplicației Carfix?

Aproape totul s-a digitalizat, în special în ultima perioadă, astfel că am considerat mai mult decât necesară și digitalizarea serviciilor din zona asigurărilor auto. Pentru șoferi această schimbare reprezintă o eficientizare a procedurii, care salvează timp. Pentru companii, externalizarea în regim self-service a unor părți din procese este o măsură de eficientizare și diferențiere în același timp. Prin intermediul aplicației Carfix poți realiza inspecții de risc, poți configura alerte pentru expirarea polițelor CASCO, RCA, a ITP-ului, rovinietei și chiar a trusei medicale. Șoferii pot fi mai relaxați, deoarece, odată ce descarcă aplicația și introduc datele personale și pe cele ale mașinii, le vor avea întotdeauna într-un singur loc și acestea se vor completa automat în cazul în care este nevoie să parcurgă un formular de constatare.

Cum funcționează? Care sunt costurile?

Carfix pune la dispoziție o digitalizare în proporție de 100% a proceselor de inspecție de risc, avizare și constatare a daunelor. Aplicația este gratuită pentru clienți (șoferi), iar pentru companii costurile sunt cu minimum 60% mai mici decât în prezent, datorită digitalizării întregului proces. Totul se petrece în câțiva pași simpli: ne spui ce s-a întâmplat – ai fost implicat într-un accident, mașina ta a fost avariată etc.; fotografiezi sau încarci documentele tale și ale mașinii; fotografiezi daunele și mașina cu ajutorul șabloanelor puse la dispoziție de aplicație; compania de asigurări către care trimiți constatarea verifică și aprobă dauna; la final primești nota de constatare pentru semnat.

Ce resurse salvează o astfel de aplicație?

Carfix reduce timpul pierdut pentru constatarea daunelor auto de la 3 ore, timp de 2-3 zile, la doar câteva minute, diminuând stresul generat de accidentele rutiere. Iar pentru asigurători sau companiile de lea­sing, așa cum spuneam, utilizarea Carfix reduce aproximativ 60% din costurile administrative ale unei daune și oferă posibilitatea de a fi mereu în contact cu clienții, fără a mai depinde de disponibilitatea resurselor umane ale companiilor. Asigurătorii au acces la toate do­sarele clienților într-un singur ecran și pot comunica cu aceștia prin intermediul aplicației. În plus, cu ajutorul Carfix, costurile sunt reduse considerabil deoarece elimină intermediarii, direcționează clienții către propria rețea de reparatori parteneri, oferind totodată servicii adiționale la un cost controlat (tractare, vehicul de inlocuire).

Este o aplicație dezvoltată de echipa din România a companiei?

Echipa noastră locală a dezvoltat acest proiect de la zero, folosind atât tehnologii consacrate, cum ar fi React Native, Expo Framework, PHP sau My SQL, cât și tehnologii și algoritmi proprii, creând astfel avantaje și beneficii competitive, pentru GTM, dar în egală măsură și pentru clienții noștri. Proiectul este deja în faza de internaționalizare, urmând ca până la finalul anului să îl ducem în încă două țări. Aplicația poate fi descărcată din Google Play sau Apple Store, dar poate fi utilizată și în varianta web.

Care sunt rezultatele până acum?

În acest moment suntem în discuții avansate cu mai mulți asigurători, trei brokeri de top 10, precum și cu importanți jucători din zona leasing și rent a car. Tehnologia noastră poate acoperi procese din următoarele zone: check in / check out închirere mașini; inspecții de risc / inspecții auto (asigurări, lea­sing, vânzare auto SH); avizare /constatare de daune; AI – recunoașterea automată a daunelor din imagini. De asemenea, tehnologia noastră va fi livrată în peri­oada următoare celui mai mare jucător de pe piața românească de vânzări auto. De altfel, în acest moment avem câteva mii de descărcări ale aplicației și ne propunem să avem 30.000 până la finalul anului.

Cu ce rezultate a încheiat compania 2020 și ce estimări sunt pentru 2021?

În ciuda contextului economic extrem de dur (service-uri închise, trafic restricționat), având în vedere și modelul nostru de business (SaaS – pay per click), am reușit să păstrăm întreaga echipă, iar rezultatul economic a fost doar cu 12% mai mic decât în 2019. Politica noastră este una mixtă – angajați / contractori, iar numărul mediu de resurse, în ultimele 18 luni a fost de 17 posturi cu normă întreagă (FTE).

Ce alte proiecte/activități deru­lează compania pe piață din România?

Suntem lideri pe piața de software pentru autorizații de reparații, utilizate de companiile de leasing în relația cu service-urile și un jucător relevant în piața de autorizări de daune. În acest moment suntem în faza de livrare a unei platforme de management al vânzărilor de mașini rulate pentru cel mai important jucător din piața auto din România. GTM oferă servicii clienților GT Motive în două piețe – România și Ungaria – și livrează propriile servicii în trei piețe – România, Ungaria și Olanda. 

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 355 (20 iulie – 15 septembrie 2021). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: