MarComm

Artiști și influenceri români dau voce mesajelor de coming out ale persoanelor LGBTI în campania #ComeOutWithMe

Reading Time: 2 minute

Asociația ACCEPT, prima organizație neguvernamentală din România care apără și promovează drepturile persoanelor LGBTI, și TikTok au lansat campania #ComeOutWithMe, pentru a da voce poveștilor încă nespuse ale persoanelor lesbiene, gay, bisexuale, transgender, queer, intersex, asexuale. În campanie s-au alăturat, până în acest moment, influenceri și artiști, precum: Delia, Giulia, Omid Ghannadi, Adrian Teleșpan, Ana Morodan, Andrei Niculae, Silviu Faiar, Maria Zvinca, Oana Matache, Raul Gheba, SkyvoMadi, Ovidiu Mureșanu, Magda, Noemi Mielman, Irina Deaconescu, Aluziva, Diana Sar, Bianca Adam, Maurice Munteanu, ROXEN.

La începutul acestui an, doar 19% dintre români spuneau că știu o persoană gay sau lesbiană, conform studiului realizat pe un eșantion reprezentativ de Cult Market Research pentru ACCEPT. Campania #ComeOutWithMe este despre comunitatea LGBTQIA+, despre dificultatea pe care o ai atunci când vorbești despre tine într-un mediu neprietenos, despre curajul de care ai nevoie atunci când îți faci discursul de coming out, despre dragoste și acceptare.

„Ne-am propus ca prin această campanie să dăm încredere persoanelor care încă nu și-au făcut coming out-ul și să le arătăm că nu sunt singure, ci au aliați în persoane publice, persoane din comunitate care le sunt alături în demersul lor. Pentru toate aceste persoane, am găsit vocile care să le facă mai ușoară exprimarea propriului discurs de coming out. Mesajul lor se va auzi prin vocile aliaților, artiști și influenceri români, care s-au alăturat campaniei,” a declarat Ana Ciutu, ACCEPT

Provocarea #ComeOutWithMe a fost lansată pe TikTok pe 17 august, când primii influenceri au postat pe paginile lor oficiale intenția de a-și dona vocile pentru comunitate. În mod organic mesajul a ieșit din platformă și a ajuns și în alte rețele de socializare. Artiști și influenceri români își vor dona vocea comunității și vor citi mesaje de coming out, devenind în acest mod aliați ai persoanelor LGBTI care ar vrea să își spună povestea dar nu se simt încă în siguranță.

Persoanele dornice să participe la challenge sunt invitate să trimită un email cu discursul lor de coming out la adresa comeoutwithme@acceptromania.ro până duminică, 22 august. Mesajele citite de artiști și influenceri vor fi complet anonime, astfel încât membrii comunității să fie protejați.

Săptămâna viitoare, influencerii și artiștii vor posta clipurile în care citesc mesajele de coming out pe platformele lor oficiale și pe TikTok-ul Accept România.

Photo 122083719 © Piyamas Dulmunsumphun | Dreamstime.com

Romanita Oprea

Recent Posts

A doua ediție a Festivalului Suflet de România ne aduce aproape de tot ce ne face bine, pe Domeniul Regal de la Săvârșin

Sâmbătă și duminică, pe Domeniul Regal de la Săvârșin, are loc a doua ediție a festivalului Suflet de România, evenimentul…

6 ore ago

Virgil Ichim, CEO Allianz-Țiriac Pensii Private, pleacă de la conducerea companiei începând cu data de 30 aprilie 2024

Virgil a condus operațiunile fondului de pensii din anul 2019, iar anterior a avut diverse roluri de coordonare a echipelor…

o zi ago

Statistică Eurostat: România are prețuri mai mici pentru energie

Eurostat a publicat statistica cu privire la prețurile plătite pentru energie electrică și gaze naturale de consumatorii casnici și non-casnici…

o zi ago

Orașele mici din România au nevoie de un sprijin mai mare în tranziția energetică

Localitățile urbane mici sunt adesea lăsate în afara discuțiilor publice privind tranziția energetică. Ele au nevoie de sprijin mai mare…

o zi ago

AQUILA a finalizat preluarea Parmafood. A doua achiziție din acest an

AQUILA (simbol bursier AQ), lider în servicii integrate de distribuție și logistică pentru piața bunurilor de larg consum din România…

o zi ago

Internet pentru zonele rurale prin PNRR. Proiect de 94 de milioane de euro

Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării (MCID) a publicat vineri, 26 aprilie, Ghidul solicitantului pentru Investiția 11 din Componenta 7 –…

o zi ago