fbpx
Business MarComm Marketing Stiri

Au crescut vânzările de alimente, scad cele pentru produse de îngrijire personală și a casei2 min

10/08/2020 < 1 min read

Au crescut vânzările de alimente, scad cele pentru produse de îngrijire personală și a casei2 min

Reading Time: < 1 minut

Prima lună de vară a adus o temperare a vânzărilor față de restul lunilor din perioada de pandemie, arată cea mai recentă analiză realizată de Retail Zoom. Creșterea față de iunie anul trecut este de 6,5% și a fost preponderent influențată de alimente, în timp ce produsele de îngrijire a casei (-0,3%) și de îngrijire personală (-4,9%) continuă să fie în scădere.

În privința importanței vânzărilor, cele mai mari creșteri le au supermarketurile (+7%), iar canalul ”convenience” (Inmedio, Xpress si alte magazine care au o suprafață sub 100 mp) înregistrează creșteri semnificative pentru produsele de îngrijire personală.

În categoria alimentelor, cele mai mari vânzări le-au avut: alcoolul pur (+94%), creveții (+71%), vinars / cognac (57%), conservanții pentru fructe (55%), înlocuitorii de carne (54%), zahărul și vinul (32%), în timp ce înghețata și apa minerală și plată au scăzut cu 22%, respectiv 15% comparativ cu iunie 2019.

Categoria de top a sectorului alimentar, berea, are o creștere semnificativă în comparație cu anul trecut (+13%), pe fondul canalului HoReCa deschis parțial.

Pe segmentul produselor de îngrijire personală, cel mai mult au scăzut vânzările de deodorante (-18,9%) și gel de duș (-13,5%), au crescut, în schimb, vânzările de săpun (+16,6%). Alte categorii care au înregistrat scăderi: scutece pentru bebeluși, tampoane igienice, șampon, pastă de dinți, periuțe de dinți, produse de machiaj. Cele mai mari creșteri se înregistrează, în continuare, pentru dezinfectanții de mâini (829%), șervețelele umede (112%), alcoolul sanitar (82%), apa de gură (16%), spuma de baie (13%).

Produsele de protecție solară au pierdut 6 poziții în clasamentul categoriilor de îngrijire personală în iunie 2020 față de iunie 2019.

În categoria produselor pentru casă, cea mai mare scădere au înregistrat-o insecticidele (-44%), în timp ce vânzările de detergenți pentru mașina de spălat vase au crescut cu 40%. 

Foto: © Keechuan | Dreamstime.com

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *