Companii by Raiffeisen Bank Interviuri

Baseus, în antrenament pentru locul întâi

26 iun. 2025 3 min

Baseus, în antrenament pentru locul întâi

Reading Time: 3 minute

După ce a pătruns pe piața locală oficial în 2024, producătorul chinez Baseus, apreciat la nivel mondial în special pentru accesoriile GSM de înaltă calitate, și-a construit o echipă locală și vrea că în următorii doi ani să devină lider și în România. Răzvan Sîrbu, Country Manager România și Moldova, vorbește pentru Biz despre planurile Baseus.

Ce înseamnă Baseus azi?

Baseus înseamnă în primul rând inovație. Avem o abordare centrată pe design, eficiență și prețuri accesibile. Valorile acestea stau în baza ADN-ului nostru, iar nucleul de la care gândim fiecare produs urmărește trei principii simple: Practic. De încredere. Utilizatorul în prim plan. Suntem pasionați să creăm produse minimaliste, cu un design ușor de utilizat și o textură de înaltă clasă, care acoperă preferințele tuturor utilizatorilor. După mai bine  de un deceniu de concentrare pe electronice de larg consum, inovația și creativitatea ne-au condus acolo unde ne aflăm acum, cu numeroase brevete, premii internaționale de design și o mare varietate de produse.

De ce a ales compania să intre oficial pe piața din România?

România este una dintre țările importante din Europa, în viziunea Baseus. Dincolo de indicatorii macroeconomici și sociali, ne uităm la modul în care evoluat piața, cum au devenit consumatorii tot mai atenți la calitatea produselor și la potențialul zonal pe care România îl are. Am decis să avem o prezență locală ca parte din planul Baseus de a ajunge un jucător de top inclusiv pe piața regională.

Care sunt așteptările, în cifre, de la această prezență consolidată pe piața locală?

2024 a fost primul an în care am pătruns oficial în Romania. Decizia strategică a însemnat vânzări de peste 8 milioane de euro. Pentru 2025 și 2026 estimăm creșteri constante iar în 2027 ne propunem să fim numărul 1 în România pentru categoriile noastre de core business, iar inovațiile constante Baseus ne susțin în această misiune. Mă refer la accesorii GSM, baterii externe dar și la gamele mai noi de produse cum ar fi produsele audio, căștile TWS și camerele de supraveghere.

Din câte persoane este formată în prezent echipa Baseus România și care sunt planurile pe termen mediu și lung?

Echipa locală are patru persoane, dar este susținută de o echipă internațională mult mai numeroasă. Ne bazăm pe talente și oameni bine pregătiți din toate colțurile lumii, iar asta ne ajută să avem agilitate, să ne adaptăm rapid și în același timp să folosim insighturi valoroase în dezvoltarea și poziționarea produselor. Odată cu creșterea volumului și a operațiunilor în România, ne vom extinde echipa de aici.

Ce touchpointuri luați în calcul pentru piața locală?

Dacă în primul an de prezență oficială în România ne-am concentrat pe relația cu distribuitorii noștri, rapiditatea livrărilor și asigurarea unor stocuri locale, în 2025 ne vom concentra mai mult pe partea de comunicare cu clientul final, cel care, în viziunea noastră, este cel mai important.

Abordarea noastră are două mari direcții: urmărim să fim în offline, în retailul clasic, dar și online, acolo unde Baseus are o prezență consolidată la nivel mondial.

Care sunt cele mai căutate produse în România și cum diferă cererea față de alte piețe?

Produsele noastre cele mai vândute sunt cele pentru care Baseus și-a câștigat renumele pe plan internațional: accesorii GSM, baterii externe, produsele audio, căștile TWS și camerele de supraveghere.

Care sunt principalii competitori și cum căutați să vă diferențiați de ei?

Piata în care activăm, în special în România, este una competitivă și aglomerată. Nu ne place să copiem și nici nu căutăm să susținem că intrăm în concurență cu alte brand-uri, pentru că ne poziționăm ca trendsetteri și ne place să avem drumul nostru. Competiția este mereu bună, pentru că stabilește standarde tot mai înalte. Inovația este la baza Baseus, completată de creativitate și orientarea spre consumator, ceea ce ne ajută de multe ori să deschidem nișe noi în care alții caută să ne urmeze. Ne bucurăm să fim deschizătorii unor drumuri noi către viitor, mai ales în lumea tehnologiei.  

Care sunt principalele provocări pe care le aveți acum?

Provocările sunt multiple și țin de factori care influențează economia mondială și care afectează lanțurile de aprovizionare. Ca orice companie care deține facilități de producție, suntem mereu atenți la echipă, la procesul de sourcing pentru materiale și la întregul traseu urmat de produsele noastre până consumatori, aplicând politici stricte de sustenabilitate. Dacă ne referim la provocările locale sau regionale, cele mai multe sunt generate de situația geopolică delicată din tot mai multe țări precum și de evoluția economiei naținonale.

Există un centru logistic local sau planuri pentru a construi unul?

Colaborăm cu trei distribuitori pentru piața locală, care dețin centre logistice proprii și deservesc cu succes piața din România. Pe măsura ce crește cererea, Baseus ia în calcul deschiderea unui centru logistic european, într-o țară din regiune.

Secțiune susținută de Raiffeisen Bank

Articole pe aceeași temă: