Finanțe Stiri

BCR a dat credite de 2 mld. lei în primul trimestru către persoane fizice și microîntreprinderi

30 apr. 2021 3 min

BCR a dat credite de 2 mld. lei în primul trimestru către persoane fizice și microîntreprinderi

Reading Time: 3 minute

Portofoliul total de credite nete acordate clienților de Banca Comercială Română (BCR) a crescut cu 8,5% (an pe an) la 31 martie 2021, susținut atât de segmentul retail, cât și de cel corporate.

În activitatea de creditare retail, BCR a acordat în primul trimestru credite noi în monedă locală pentru persoane fizice și microîntreprinderi de 2 miliarde de lei.

Vânzările de credite ipotecare în lei au crescut cu 17% an pe an, în principal datorită produsului ipotecar Casa Mea care reprezintă 66% din total.

BCR continuă să susțină creditul guvernamental Noua Casă, fondurile alocate băncii reprezintând 30% din totalul garanțiilor puse la dispoziție de Guvernul României pentru acest program.

Volumele nou acordate de credite de consum au scăzut cu 9,5% față de aceeași perioadă a anului trecut, când primele trei luni nu au fost impactate de pandemie. Descoperitul de cont și cardurile de credit au crescut cu 3,6% an la an.

Stocul de credite ipotecare acordate în moneda locală s-a majorat cu 19,5% an pe an în T1 2021, în timp ce stocul de credite de consum a crescut cu 5,1% an pe an.

„Clienții caută accesibilitate, rapiditate și conveniență, și le mulțumim că ne provoacă să fim mai buni și mai eficienți. Creăm procese intuitive prin laboratoare digitale agile și prin dezvoltarea ecosistemului evolutiv George, atât pentru persoane fizice, cât și pentru companii. Creșterea interesului companiilor pentru investiții, care reprezintă jumătate din finanțările noi acordate în primul trimestru, ne dă încredere că această pandemie este un test al maturizării pe care economia îl va trece cu bine.”

Sergiu Manea, CEO Banca Comercială Română

Rezultatele financiare BCR în primul trimestru

BCR a înregistrat un profit net de 424,6 milioane de lei (87 milioane de euro) în T1 2021, în ușoară scădere față de 428,3 milioane de lei (89,3 milioane de euro) în T1 2020. Scăderea a avut loc pe fondul unor eliberări de provizioane de risc de credit mai mici, în timp ce performanța operativă s-a îmbunătățit pe baza continuării creșterii puternice a creditării.

Rezultatul operațional s-a îmbunătățit cu 10,7% până la 487,1 milioane de lei (99,8 milioane de euro) în T1 2021, de la 440,1 milioane de lei (91,7 milioane de euro) în același trimestru din 2020, pe fondul unor venituri operaționale mai mari și a unor cheltuieli operaționale mai reduse.

Venitul net din dobânzi a scăzut ușor cu 0,7% până la 593,8 milioane de lei (121,7 milioane de euro) în T1 2021, de la 597,9 milioane de lei (124,6 milioane de euro). Scăderea a fost determinată de impactul din dobânzi mai scăzute pe piața monetară, parțial compensat de volume mai mari de credite și depozite, atât pe segmentul de clienți retail, cât și pe cel de corporate.

Venitul net din comisioane a crescut cu 11,5% până la 182,6 milioane de lei (37,4 milioane de euro) în T1 2021, de la 163,7 milioane de lei (34,1 milioane de euro) în T1 2020, datorită unui număr mai mare de tranzacții.

Rezultatul net din tranzacționare a crescut cu 24,1% până la 79,9 milioane de lei (16,4 milioane de euro) în T1 2021, de la 64,4 milioane de lei (13,4 milioane de euro) în T1 2020, în principal datorită unei activități de tranzacționare mai crescute.

Venitul operațional a crescut cu 3,6% până la 882,9 milioane de lei (180,9 milioane de euro) în T1 2021, de la 852,0 milioane de lei (177,6 milioane de euro) în T1 2020, determinat de venitul net din comisioane și venitul net din tranzacționări mai mari.

Cheltuielile administrative generale au înregistrat valoarea de 395,8 milioane de lei (81,1 milioane de euro) în T1 2021, în scădere cu 3,9%, în comparație cu 411,9 milioane de lei (85,9 milioane de euro) în T1 2020, mai ales ca urmare a impactului pozitiv din deconsolidarea subsidiarei CIT One, cât și datorită contribuției anuale ușor mai mici la fondul de garantare a depozitelor în 2021.

Astfel, raportul cost-venituri s-a îmbunătățit la 44,8% în T1 2021, față de 48,3% în T1 2020.

Creditele și avansurile acordate clienților au crescut cu 2,5% până la 44.062,4 milioane de lei (aproximativ 8,95 mld. euro) la data de 31 martie 2021 de la 43.002,5 milioane de lei (aproximativ 8,83 mld. euro) la data de 31 decembrie 2020, susținute de creșteri atât în creditarea retail (+1,2% față de decembrie 2020), cât și în cea corporate (+5,0% față de decembrie 2020).

Depozitele de la clienți au crescut cu 1,6% până la 65.903,6 milioane de lei (13.388,8 milioane de euro) la data de 31 martie 2021 de la 64.876,8 milioane de lei (13.326,4 milioane de euro) la data de 31 decembrie 2020, susținute de creșterea depozitelor retail (+1,3% față de decembrie 2020), în timp ce depozitele corporate au rămas la același nivel față de 31 decembrie 2020.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: