Companii Stiri

BestJobs: Cum își pierd până la două ore din timpul de lucru angajații români?3 min

22/08/2019 2 min read

BestJobs: Cum își pierd până la două ore din timpul de lucru angajații români?3 min

Reading Time: 2 minute

Discuțiile telefonice purtate de colegi în birou sau telefonul de serviciu care sună des, zgomotul ambiental specific birourilor de tip open space, colegii cu chef de vorbă sau ședințele, la care se adaugă și timpul petrecut pe rețelele de socializare sau pauzele de cafea și țigară sunt principalele motive pentru care angajații români pierd până la două ore din timpul programului de lucru, potrivit unui sondaj realizat de platforma de recrutare online BestJobs.

Sondajul a fost realizat în perioada 2-16 august 2019, cuprinzând un eșantion de 926 utilizatori de internet.

Trei din patru angajați pierd timp dedicat muncii ceea ce le scade productivitatea și calitatea muncii, 8% dintre angajați ajungând să piardă până la jumătate din ziua de lucru. Șase din zece sunt întrerupți din treabă de colegi cu chef de vorbă, iar 36% spun că cel mai adesea îi deranjează zgomotul de fond din birou și telefoanele.

Trei din zece respondenți sunt de părere că ședințele prelungite sunt un consum de timp, , în timp ce 17% spun că rețelele de socializare le ocupă cel mai mult din programul zilnic de lucru. 11% dintre respondenți afirmă că sunt distrași de numărul mare de e-mailuri pe care le primesc și care necesită răspuns imediat, iar 10% admit că petrec mult timp pe aplicațiile de mesagerie.

Unul din zece angajați români este de părere că productivitatea lui scade din cauza pauzelor dese de cafea și țigară. Un sfert dintre angajați spun că toate aceste motive participă la scăderea calității muncii, iar doi din zece angajați prezintă un nivel de stres mai mare. Alți 8,5% simt că nu sunt motivați, iar 3,4% întârzie sau chiar ratează anumite termene de predare.

La cealaltă extremă, 29% dintre respondenți spun că timpul astfel pierdut nu le influențează sub nicio formă activitatea, 7% consideră că le crește productivitatea iar 5% dintre angajați se bucură că reușesc să relaționeze mai bine cu ceilalți colegi.

Pentru a nu fi deranjați, jumătate dintre respondenți spun că îi evită pe colegii bârfitori sau că nu intră pe rețelele de socializare în timpul programului iar 46% dintre respondenți afirmă că răspund doar la telefoane și mesaje importante sau urgente.

 13% dintre respondenți decid să-și închidă telefonul personal în timpul orelor de program, în timp ce 26% dintre aceștia aleg să răspundă la e-mailurile legate de job abia după ce și-au terminat treburile urgente. De asemenea, 14% preferă să asculte muzică în căști, ca să nu mai fie deranjați de zgomotul sau discuțiile colegilor.

47% dintre respondenți sunt de părere că angajatorul ar trebui să permită un program de lucru flexibil, 45% vor a se se creeze spații în care să poată lucra fără a fi întrerupți iar 24% dintre respondenți sunt de părere că ar trebui să se renunțe la conceptul de open space.

Totodată, aproape 13% consideră că angajatorul ar trebui să limiteze timpul pentru pauzele de cafea și țigară.

Foto: © Antonio Guillem | Dreamstime.com

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Acest site utilizează fisiere cookie. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea acestui tip de fisiere. Mai multe informatii pot fi consultate prin accesarea POLITICI DE CONFIDENȚIALITATE