Companii Interviuri Stiri

Birouri mai bune, angajați mai performanți

26 nov. 2018 4 min

Birouri mai bune, angajați mai performanți

Reading Time: 4 minute

Ritmul și natura muncii se schimbă stimulate de viteza cu care avansează tehnologia, inovațiile, o economie competitivă și o forță de muncă diversă, cu noi așteptări privind ecosistemul muncii. Cezar Gămulescu, Managing Partner forFITOUT spune că spațiile de birouri eficiente încurajează angajații să utilizeze zone diferite pentru nevoi diferite, astfel că amenajarea locului de muncă trebuie să păstreze echilibrul între spațiile sociale și spațiile de lucru în echipă.

Cezan Gamulescu Ceo forFITOUT 1 e1543227366486Cum a evoluat piața de amenajare a birourilor din România și care sunt cele mai noi tendințe în domeniu?

Într-un context economic pozitiv, de creștere, este evidentă și dezvoltarea pieței imobiliare. Am observat din partea clienților o apreciere semnificativă a mediului de lucru, fapt ce a condus spre o creștere a calității, a investiției per om și accentul pe produsele de calitate. Acestea sunt tendințele din ultimii trei ani, iar 2018 a arătat din plin aceste detalii. Proiectele forFITOUT de anul acesta au fost dominate de un design dinamic și modern. Normele riguroase la locul de muncă care reflectă ierarhia schemei organizaționale nu mai sunt viabile. Posibilitatea oamenilor de a se uni și interacționa mai dinamic a avut ca rezultat diminuarea lucrului în enclave individuale. Trendul pentru eficientizare este prezent, n-am cum să nu-l menționez, preferințele pentru materiale verzi este în topul cerințelor, sistemele de iluminat inteligente și pe LED au devenit un must.

În timp ce nimeni nu poate prezice „biroul viitorului”, în mediul de lucru există o constantă pe care ne putem baza: schimbarea. Ritmul și natura muncii se schimbă într-un climat energetic stimulat de viteza cu care avansează tehnologia, inovațiile, o economie competitivă și o forță de muncă diversă, cu noi așteptări privind ecosistemul muncii. Spațiile de birouri eficiente încurajează angajații să utilizeze zone diferite pentru nevoi diferite. Scopul strategiei la locul de muncă este de a echilibra un amestec de spații de focalizare, de a le împărți în spații sociale și spații de lucru în echipă. Mobilierul de birou de astăzi încorporează confortul unor scaune și canapele de casă, corpuri de iluminat cu lumină naturală, caldă, țesături elegante și plante pentru decor. Nu este o coincidentă faptul că mobilierul modern, din spațiile de birouri, pare să fie făcut pentru casă. Furnizorii de mobilier pentru birou intră pe piața mobilierului pentru locuințe și viceversa.

Spațiile noi de birouri adaugă valoare în moduri în care nu au fost măsurate sau apreciate anterior, influențând pozitiv angajamentul și viața angajaților.

“Comparativ cu anul trecut, trebuie să menționez că am înregistrat o creștere de 20%. Îmi doresc să menținem ritmul de creștere și estimez că închidem anul 2018 cu o cifră de afaceri de peste 3 milioane de euro”, spune Cezar Gămulescu, Managing Partner forFITOUT.

Cum a evoluat forFITOUT și ce estimări aveți pentru rezultatele financiare la finalul lui 2018?

Comparativ cu anul trecut, trebuie să menționez că am înregistrat o creștere de 20%. Îmi doresc să menținem ritmul de creștere și estimez că închidem anul 2018 cu o cifră de afaceri de peste 3 milioane de euro. În ultimii 6 ani de prezența pe piața de office design din România și din străinătate, am avut o evoluție notabilă, am crescut frumos, într-un ritm alert.

A crescut interesul companiilor pentru amenajarea birourilor? Diferă solicitările corporațiilor față de cele ale companiilor antreprenoriale?

O întrebare foarte bună. Din perspectiva mea, a crescut, dar consider că este legat în mod direct și de creșterea economică. În funcție de conjunctura economică și politică, apar și fluctuațiile de investiții ale companiilor.

Solicitările diferă foarte mult. Corporațiile întotdeauna au mers și merg pe lucruri de serie, în schimb, cele antreprenoriale preferă customizarea combinată cu seria.

Companiile antreprenoriale sunt deschise la design, la noutate, pionierat, corporațiile sunt un pic mai reticente, mai rigide, deși în ultima vreme am observat că au început să accepte mai multă culoare în proiectele de office design. Este un pas important.

„Companiile antreprenoriale sunt deschise la design, la noutate, pionierat, corporațiile sunt un pic mai reticente, mai rigide, deși în ultima vreme am observat că au început să accepte mai multă culoare în proiectele de office design. Este un pas important.”

Ce bugete au marile companii pentru un proiect la cheie de office design?

Marile companii întotdeauna au un buget stabilit pentru proiectele la cheie de office design și pot să vă dezvălui că pentru partea de amenajare interioară vorbim de un preț de 160-180 euro/mp, iar pentru mobilier, minim 100 euro/mp. Prețurile tind să rămână constante în timp și nu prezintă modificări majore odată cu trecerea anului. Nu pot să nu menționez faptul că oamenii aleg să plătească mai mult pe tehnologii moderne și care le aduc în timp o eficientizare a costurilor.

Cum a evoluat cererea de oferte din office design?

Ascensiunea a fost vizibilă anul acesta. La nivel de office design am implementat de patru ori mai multe proiecte decât anul trecut. Este adevărat că am venit și noi, ca firmă, în atenția clienților cu prezentări complexe de proiecte, randari, filme, care s-au dovedit a fi foarte bine acceptate.  A fost un ritm accelerat de creștere a cererilor de ofertare.

În ce proiecte sunt în prezent implicați?

Cu toate că ne apropiem cu pași repezi de finele anului 2018,  activitatea forFITOUT este la fel de intensă ca la mijlocul anului. Suntem implicați în ofertări diversificate și pot să va nominalizez câțiva dintre clienții forFITOUT: Optaros – proiect la cheie, MX1 ca subcontractor pentru partițiile de sticlă, Samsung – noul magazine din Băneasa Mall, Rețeaua de Agenții Raiffeisen, Delphi Technologies, Puratos, Electroputere Mall Craiova.

Totodată, avem pe lista de ofertare alte trei proiecte mari, reamenajări de recepții și zone comune în trei dintre cele mai reprezentative clădiri de birouri clasă A din București.

Care sunt cele mai importante provocări ale industriei de amenajare a spațiilor horeca și office?

Sunt multe provocări în această industrie, dar cred că cel mai dificil este să reușești să îți menții ritmul accelerat, așa cum piața îl cere, la un nivel de calitate, și toate respectând un buget și un termen de execuție “optim”.

Ce planuri de dezvoltare aveți pentru perioada următoare?

În primul rând îmi propun să îmi păstrez nivelul de calitate al businessului. Împreună cu echipa mea, implementăm proiecte strict pe recomandări și ne dorim să rămânem pe acest traseu. Pentru perioada următoare, și aici mă refer strict la anul 2019, planurile legate de business-ul forFITOUT sunt legate de menținerea ritmului de creștere de și până acum, extinderea rețelei de parteneri furnizori și, nu în ultimul rând dezvoltarea echipei în zona de administrare proiecte.

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: