BizRemote by certSIGN

BizRemote: 3 pași prin care crești cu 30% șansele companiei de a supraviețui crizei provocate de coronavirus

Reading Time: 2 minute

Șansele unei companii de a face față unei crize precum cea pe care o traversăm în aceste zile cresc cu 30% dacă există un plan bine pus la punct de continuitate a afacerii, potrivit reprezentanților companiei de consultanță de management Horváth & Partners.

Cei mai mulți jucători care au început deja să pună în aplicare planuri de continuitate a afacerii sunt din industriile cel mai grav afectate până acum de pandemia COVID-19: industria aviatică, turism și HoReCa.

În țări ca Germania, Austria sau Polonia, unde practica adoptării unor planuri de continuitate este deja ceva normal, marile companii au luat măsuri de limitare a pagubelor economice pe care această situație neobișnuită le va genera.

„Procesele esențiale care mențin o companie în stare de funcționare trebuie să rămână stabile, chiar și în situații neobișnuite, cum este cea pe care o traversăm acum, considerată fără precedent de la încheierea ultimei conflagrații mondiale. Prin urmare, este necesară protejarea resurselor importante fără de care funcționarea devine imposibilă, adică a angajaților, a serviciilor IT, a furnizorilor externi etc.”, spune spune Kurt Weber, Director General al Horváth & Partners România.

Experții Horváth & Partners au realizat un cadru de management cu o abordare în trei pași, care ajută la stabilizarea proceselor în perioadele caracterizate de incertitudine puternică, cum este situația actuală generată de pandemia de COVID-19. Iată cei trei pași:

1. înțelegerea profundă a vulnerabilităților proceselor proprii

2. analiza impactului pe care situația de criză îl are asupra afacerii, precum și identificarea și coordonarea proceselor a căror întrerupere poate duce la daune majore și potențial ireversibile

3. elaborarea strategiei de continuitate a afacerii

„Companiile trebuie să identifice care sunt procesele critice de afaceri și să dezvolte planuri de urgență eficiente. (…) În asemenea situații, este necesar să fie identificat factorul declanșator de întrerupere a procesului și să se acorde atenție simptomului, nu cauzei”, subliniază Kurt Weber.

De exemplu, motivul pentru care angajații nu se mai pot prezenta la sediul companiei nu este relevant, ci trebuie analizat cum influențează acest lucru valoarea și productivitatea afacerii și ce măsuri trebuie luate pentru ca personalul să fie în siguranță și asigurat financiar, iar compania să își poată continua activitatea la standarde optime în actuala situație.

Foto: Dreamstime.com

Gabriel Barliga

Recent Posts

Inginerii Continental România dezvoltă tehnologii importante pentru noul Mercedes-Benz E-Class

Inginerii Continental, de la centreler din Timișoara, Iași și Sibiu, dezvoltă componente și produse importante pentru noul Mercedes-Benz E-Class. Pentru…

16 ore ago

Agroland Business System vrea vânzări nete de 344,6 mil. lei și investiții de 15 mil. lei în 2024

Agroland Business System, grup antreprenorial românesc de retail, agricultură și alimentație, vizează pentru anul 2024, la nivel consolidat, vânzări nete…

o zi ago

Vă era dor de telefoanele cu taste? HMD lansează Nokia 215 4G, Nokia 225 4G și Nokia 235 4G

HMD lanseazp o selecție de telefoane cu taste - Nokia 215 4G, Nokia 225 4G și Nokia 235 4G -…

o zi ago

Tazz: Românii comandă de 1 mai de 7 ori mai mulți mici față de o zi obișnuită

Ziua Internațională a Muncii, 1 Mai, deține recordul pentru cele mai multe comenzi de mici din an: conform datelor din…

o zi ago

Ce își uită românii în Uber în 2024. Bucureștiul e în topul european al „uituicilor”

Uber lansează a opta ediție din Enciclopedia anuală a lucrurilor uitate și găsite în Uber, oferind informații despre cum se…

o zi ago

BCR a acordat credite noi de aproape 6 mld. lei în primul trimestru. Peste jumătate au fost pentru persoane fizice și microîntreprinderi

BCR a înregistrat un profit net de 620 milioane de lei (125 milioane de euro) în primul trimestru din 2024,…

o zi ago