fbpx
BizRemote Management Stiri

BizRemote: 3 pași prin care crești cu 30% șansele companiei de a supraviețui crizei provocate de coronavirus2 min

23/03/2020 2 min read

BizRemote: 3 pași prin care crești cu 30% șansele companiei de a supraviețui crizei provocate de coronavirus2 min

Reading Time: 2 minute

Șansele unei companii de a face față unei crize precum cea pe care o traversăm în aceste zile cresc cu 30% dacă există un plan bine pus la punct de continuitate a afacerii, potrivit reprezentanților companiei de consultanță de management Horváth & Partners.

Cei mai mulți jucători care au început deja să pună în aplicare planuri de continuitate a afacerii sunt din industriile cel mai grav afectate până acum de pandemia COVID-19: industria aviatică, turism și HoReCa.

În țări ca Germania, Austria sau Polonia, unde practica adoptării unor planuri de continuitate este deja ceva normal, marile companii au luat măsuri de limitare a pagubelor economice pe care această situație neobișnuită le va genera.

“Procesele esențiale care mențin o companie în stare de funcționare trebuie să rămână stabile, chiar și în situații neobișnuite, cum este cea pe care o traversăm acum, considerată fără precedent de la încheierea ultimei conflagrații mondiale. Prin urmare, este necesară protejarea resurselor importante fără de care funcționarea devine imposibilă, adică a angajaților, a serviciilor IT, a furnizorilor externi etc.”, spune spune Kurt Weber, Director General al Horváth & Partners România.

Experții Horváth & Partners au realizat un cadru de management cu o abordare în trei pași, care ajută la stabilizarea proceselor în perioadele caracterizate de incertitudine puternică, cum este situația actuală generată de pandemia de COVID-19. Iată cei trei pași:

1. înțelegerea profundă a vulnerabilităților proceselor proprii

2. analiza impactului pe care situația de criză îl are asupra afacerii, precum și identificarea și coordonarea proceselor a căror întrerupere poate duce la daune majore și potențial ireversibile

3. elaborarea strategiei de continuitate a afacerii

“Companiile trebuie să identifice care sunt procesele critice de afaceri și să dezvolte planuri de urgență eficiente. (…) În asemenea situații, este necesar să fie identificat factorul declanșator de întrerupere a procesului și să se acorde atenție simptomului, nu cauzei”, subliniază Kurt Weber.

De exemplu, motivul pentru care angajații nu se mai pot prezenta la sediul companiei nu este relevant, ci trebuie analizat cum influențează acest lucru valoarea și productivitatea afacerii și ce măsuri trebuie luate pentru ca personalul să fie în siguranță și asigurat financiar, iar compania să își poată continua activitatea la standarde optime în actuala situație.

Foto: Dreamstime.com

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *