Brandshare 2014

Edelman a lansat Brandshare 2014, un studiu global despre dinamica dintre consumatori si branduri.

Autorii studiului si-au propus sa inteleaga cum se reflecta asupra business-ului efortul de a satisface, in mod rational, emotional si social, nevoile oamenilor, dar si cum se traduce acest efort in valoare adaugata brandului.

Prin Brandshare, Edelman a comparat relatia dintre nevoile consumatorului si “comportamentul” brandului si a stabilit in ce masura au considerat consumatorii ca a avut loc un schimb de valoare. De asemenea, s-a evaluat daca acest proces a avut ca rezultat cresterea valorii brandului si s-a stabilit cum poate fi construita o relatie care sa maximizeze atat valoarea brandului, cat si beneficiile consumatorilor.

Potrivit studiului, schimbul valoric dintre branduri si consumatori nu si-a atins inca potentialul, 66% dintre cei intervievati considerand ca relatia functioneaza unilateral, in timp ce 70% dintre respondenti sustin ca brandurile urmaresc in mod egoist cresterea profiturilor, doar 30% recunoscand un angajament sincer al brandurilor in raport cu proprii consumatori.

A reiesit, de asemenea, ca 87% dintre subiecti isi doresc mai multa valoare din relatia cu brandurile, doar 17% fiind de parere ca brandurile livreaza valoare conform asteptarilor lor.

Studiul a fost realizat pe un esantion de 15.000 de persoane din 12 tari si a inclus 199 de branduri din 11 sectoare, de la electronica si comunicatii, la industria alimentara, sanatate, retail, FMCG, energie, industria auto, etc.

Edelman este cea mai mare agentie de PR din lume si este prezenta in Romania prin compania Links Associates.