fbpx
Marketing Stiri

Buget de sarbatori: 1.500 de lei3 min

09/12/2014 3 min read

Buget de sarbatori: 1.500 de lei3 min

Reading Time: 3 minute

Bugetul alocat petrecerii sarbatorilor de iarna este de 1.500 de lei, potrivit celui mai recent studiu de piata realizat de MEDNET Marketing Research Center.

Foto: Dreamstime

Studiul a fost realizat pe un esantion reprezentativ pentru Bucuresti si orasele cu peste 100.000 locuitori, in perioada 25 – 28 noiembrie 2014. Au fost intervievate telefonic 800 persoane cu varsta cuprinsa in intervalul 18 – 65 ani. Marja de eroare a studiului este de ±3,46%.

Bugetul estimat este comparativ cu cel de anul trecut, spre deosebire de 2013 cand exista o crestere a bugetului cu aproape 300 de lei fata de decembrie 2012.

Grafic 1

35,4% dintre orasenii intervievati intentioneaza sa cheltuiasca pentru masa de Craciun si Revelion sub 1000 lei, in timp ce 26,4% dintre acestia urca usor catre bugetul mediu de 1500 lei.

Grafic 2

Aceasta constanta este vizibila si pentru cheltuielile alimentare (carne, cozonac, bauturi racoritoare, fructe etc.), suma medie destinata acestora fiind de 602,21 lei (comparativ cu 600,76 lei in 2013).

In cazul celor nealimentare specifice Sarbatorilor de Iarna (ornamente, cosmetice, imbracaminte, incaltaminte etc.), suma medie alocata a scazut usor de la 498,63 lei la 467,64 lei.

Grafic 3

Exista totusi oraseni (putin peste 20%) care ar dori sa cumpere de Craciun sau Revelion anumite produse alimentare, dar nu si le permit din cauza limitarilor financiare. Dintre acestea mentionam carnea, in special cea de curcan sau vita, pestele, dar si alimente mai scumpe cum ar fi branzeturile “fine”/frantuzesti sau “sampania mai scumpa”.

In ceea ce priveste categoria “calatoriile/excursiile organizate in perioada Sarbatorilor de Iarna”, se inregistreaza o crestere a numarului orasenilor care vor pleca in concediu, dar o scadere a sumei medii alocate, de la 1.524,47 lei in 2013, la 1.149,31 lei in 2014.

O alta categorie de cheltuieli prilejuita de Sarbatorile de Iarna este cea a “iesirilor in oras/la restaurant”. Pentru aceasta, persoanele intervievate intentioneaza sa aloce, in medie, aproximativ aceeasi suma ca anul trecut (372,87 lei).

Grafic 4

Ca si in 2013, si in acest an, aproape 90% dintre respondenti intentioneaza sa ofere cadouri celor dragi cu ocazia Craciunului si a Revelionului.

In acest context, in topul cadourilor regasim articolele de imbracaminte/incaltaminte, jucariile si cosmeticele/parfumurile.

Grafic 5

Principalele categorii de persoane catre care se vor indrepta aceste cadouri sunt membrii familiei (sotul/sotia, partenerul(a), copiii, parintii, fratii, surorile etc.).

Suma medie pe care orasenii intentioneaza sa o cheltuiasca in acest an, pentru aceste cadouri va fi de 470,34 lei, in foarte usoara crestere fata de cea din 2013 (465,25 lei).

Grafic 6

De asemenea, ca si anul trecut, mai mult de jumatate dintre respondenti nu vor cumpara nici in acest an brad natural de Craciun, preferand sa foloseasca unul artificial.

Mai mult decat atat, 7,4% dintre persoanele intervievate afirma ca NU intentioneaza sa impodobeasca Bradul de Craciun in 2014.

In ceea ce priveste Revelionul 2015, majoritatea orasenilor intervievati aleg sa petreaca in tara (91%), in timp ce numai 3,5% dintre acestia sunt dispusi sa plece in strainatate.

Dintre cei care vor sta de Revelion in tara, 68,8% vor petrece alaturi de familie, prieteni in propriile locuinte sau ale prietenilor, 13,3% vor merge la un restaurant/club, in timp ce 13,2% vor petrece intr-o statiune montana/balneara din Romania

MEDNET Marketing Research Center activeaza in domeniul cercetarii de piaţa din anul 2000 si reuneste unii dintre cei mai buni specialisti in domeniile cercetarii de piaţa si statisticii. Beneficiind de bogata experienţa individuala a membrilor sai (peste 19 ani experienţa in domeniu), MEDNET Marketing Research Center isi propune in primul rand sa ofere servicii de o calitate ireprosabila clienţilor sai si sa adapteze continuu instrumentele specifice cercetarii de piaţa la cerinţele actuale ale economiei romanesti. MEDNET Marketing Research Center este membru al ESOMAR (The World Association for Research Professionals) si SORMA (Societatea Romana de Marketing si Cercetarea Opiniei Publice).

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *