Companii

Business, vin și cultură: Cum a reușit Castel Mimi să facă 2,5 mil. euro în pandemie

Reading Time: 5 minute

Un castel de la 1893, supranumit „Versailles de Moldova” de către britanicii de la „The Telegraph”, se află în centrul unui business înfloritor. Castel Mimi Wine & Resort, aflat în satul Bulboaca, din Republica Moldova, include spații pentru evenimente și conferințe, restaurant, săli de degustare, o galerie de artă și spații de cazare pentru turiști, iar vinurile de aici ajung în proporție de 80% la export.

Am aflat de la Adrian Trofim, General Manager Castel Mimi Wine & Resort, ne cum a ajuns să facă o cifră de afaceri de 2,5 milioane de euro în anul pandemic 2020, ce atrage 30.000 de turiști pe an la castel, dintre care aproape 30% sunt români, dar și care sunt provocările exportului către piețe precum China, Polonia, România, Germania și Coreea de Sud.

Adrian Trofim, General Manager Castel Mimi Wine & Resort

Ce oferă Castel Mimi Wine & Resort vizitatorilor?

Castel Mimi reprezintă o experiență de neuitat care merge dincolo de conceptul de cramă. Oferim spații pentru evenimente și conferințe, restaurant de fine dining, săli de degustare, o galerie de artă și spații de cazare pentru turiști, dar și tururi vinicole.

De altfel, la Castel Mimi turiștii pot lua masa la primul restaurant de fine dining din regiune, numit Bufnița Albă, cu preparate specifice, din ingrediente provenite numai de la producători locali.

De asemenea, pe parcursul anului organizăm multiple evenimente care promovează arta, cultura și produsele locale. În sezonul rece, duminica îi așteptăm pe vizitatori la brunch-uri la Castel, iar în luna cadourilor organizăm târguri de Crăciun. Pe timp de vară avem ziua vinului Rose în iunie, iar în octombrie sărbătorim ziua locală a vinului.

În septembrie, în cadrul evenimentului VinOpera, muzica clasică live și vinul fac pereche bună, iar de-a lungul anului Castel Mimi este locația perfectă aleasă de numeroase perechi pentru nunți de poveste, aniversări, sau chiar pentru evenimente corporate.

Autenticitatea experiențelor este punctul nostru forte, având în vedere faptul că furnizorii noștri sunt afaceri locale mici, de familie, pe care ne propunem să le susținem în continuare. Chiar de curând am avut vizitatori de la The Telegraph din Marea Britanie, care au numit Castelul „Versailles de Moldova”.

De unde vin turiștii? Cum promovați destinația?

Castel Mimi este vizitat de turiști din întreaga lume, pornind de la vecinii din România care însumează aproape 30% din vizitele anuale, și până la călători de pe alte continente. Din cei aproximativ 30.000 de turiști care vin aici anual, mulți revin pentru că au parte de experiențe de neuitat, de la degustări de vinuri la evenimentele dedicate.

Castel Mimi este o afacere de familie și cred că acest lucru este resimțit inclusiv de către vizitatori, care aleg să-și petreacă weekend-ul, sau chiar perioade mai lungi, alături de noi.

Suntem mari susținători ai turismului local, acesta fiind motivul principal pentru numărul mare de turiști. Organizăm evenimente cât de des reușim și promovăm valori și produse locale. Istoria Castelului, care datează din 1893, joacă și ea un rol important pentru turiștii atrași de arhitectură și pasionați de vinuri.

Cum a evoluat businessul Castel Mimi în acest an?

Anul acesta ne-am concentrat eforturile atât pe organizarea evenimentelor în siguranță, cât și pe extinderea exportului de vin. La fel ca restul industriei, am fost afectați de pandemie, însă ne-am focalizat atenția spre soluții și spre dorința vizitatorilor de a găsi la Castel Mimi experiențe pe cât de frumoase, pe atât de sigure.

Echipa Castelului a rămas aceeași în acest an, ba chiar am angajat personal și am creat locuri de muncă pentru oamenii din împrejurimi. Am finalizat anul 2020 cu o cifră de afaceri de 2,5 milioane de euro și avem planuri mari pentru investițiile viitoare.

Unde exportați vinurile produse și ce loc ocupă România în exporturile dumneavoastră?

Vinurile Castel Mimi pleacă spre mai multe continente, iar în topul vânzărilor regăsim China (unde am exportat aproximativ 45% din volumul total), Polonia, Germania și Coreea de Sud. România se situează pe locul 3 în topul locațiilor unde exportăm, iar lista poate continua și cu țări precum Rusia, Japonia sau Brazilia.

Puteți găsi vinuri Castel Mimi și pe mesele restaurantelor din Anglia, Suedia sau Statele Unite ale Americii. Cifra de export reprezintă aproximativ 80% din volumul total de vin produs de noi.

Care sunt soiurile cele mai populare din oferta Castel Mimi?

Fără îndoială, cel mai apreciat vin Castel Mimi este Roșu de Bulboaca, un vin roșu sec pe care îl putem numi vinul nostru „de aur” întrucât a fost distins de mai multe ori cu medalii la numeroase competiții și festivaluri internaționale precum Sélections Mondiales Des Vins în Canada, Vinarium Bucharest, Berliner Wein Trophy și competiția poloneză Galicja Vitis.

Chiar acum câteva zile ne-am întors acasă cu medalii de aur în cadrul „Asia Wine Trophy” pentru sortimentele The Governors Blend și Ice Wine Riesling, parte din colecțiile noastre premium. Tot anul acesta sortimentul Isterie a fost distins cu medalii de aur în cadrul Vinarium IWC și Galicja Vitis.

Ce investiții ați realizat în ultima perioadă?

Am început să ne extindem plaja de servicii din cadrul Castelului și tocmai de aceea construim un Wine Spa pentru turiști. Pe lângă asta, am extins și exporturile și am investit în organizarea de evenimente recurente în curtea generoasă a complexului.

De exemplu, VinOpera, pe care l-am menționat mai sus, este un eveniment cu o adevărată „desfășurare de forțe”: anul acesta i-am avut invitați pe Mihai Dogotari, Brio Sonores și Youth Orchestra, iar vinul a fost nelimitat. În general, investițiile noastre s-au concentrat pe crearea acestui gen de experiențe unice pentru vizitatori.

Ce planuri de extindere și investiții aveți pentru 2022?

Cum spuneam mai sus, suntem aproape de finalizarea lucrărilor la Wine Spa, care va transforma locația într-un resort unic în regiune, oferind servicii complete: de la tururi vinicole cu degustare, la servicii hoteliere tematice și SPA.

Investițiile viitoare vor include și mărirea spațiului de cazare, extinderea exportului în România, dar și plantarea a 200 de hectare de viță-de-vie și mărirea capacităților de îmbuteliere și de depozitare a produselor finite.

De altfel, Castel Mimi va continua să investească în promovarea turismului autohton. Credem în potențialul locului și suntem convinși că produsele și experiențele locale sunt elementele cheie care fac diferența în turism.

Gabriel Barliga

Recent Posts

Ultimele zile pentru redirecționarea a 3,5%. „În cazul nostru, la fel ca în cazul multor ONG-uri din România, impactul proiectelor noastre este unul real”

Doar până pe 27 mai 2024, persoanele fizice mai pot alege cum sunt folosiți 3,5% din impozitul lor, prin redirecționarea…

2 zile ago

Banca Transilvania a obținut un profit mai mare cu 35% în primul trimestru din 2024

Banca Transilvania a obținut rezultate pozitive în primele trei luni ale anului, cu creșteri ale economiilor clienților, soldului creditelor, volumului…

3 zile ago

AI Expo Europe: Cea mai mare conferință despre AI din Europa Centrală și de Est are loc în octombrie la București

AI Expo Europe, cea mai mare conferință interactivă din Estul și Centrul Europei, va decripta impactul Inteligenței Artificiale asupra prezentului,…

3 zile ago

UniCredit este partener al RAD ART FAIR 2024. Discount-uri de 20% la achiziția biletelor cu cardul

UniCredit Bank devine anul acesta partenerul RAD ART FAIR 2024, cel mai important eveniment dedicat scenei de artă contemporană din…

3 zile ago

Studiu KilometrulBine despre siguranța rutieră pietonală: traversarea neregulamentară e în topul comportamentelor negative

KilometrulBine, platforma de responsabilitate socială a mărcii Dacia, a lansat un studiu amplu ce și-a propus să aducă în prim…

3 zile ago

Pledoarie pentru strategie

Marketerii spun că, în continuare, companiile nu apreciază pe deplin fundamentele marketingului – strategia și managementul de brand. Am discutat…

3 zile ago