Analize

Care sunt cele mai urmărite vedete în social media?

Reading Time: 2 minute

Inna, Andra și Adelina Pestrițu au cele mai urmărite conturi din social media, în România, potrivit Social Media Stars Index, clasament întocmit de Starcom România. Din top 10 fac parte și: Andreea Bălan, Selly, Smiley, Flick Domnul Rimă, Mircea Bravo, MaxINFINITE și Andrei Zbir.

Cum a fost realizat clasamentul?

Pentru elaborarea clasamentului a fost analizată și urmărită activitatea din online a peste 900 de conturi din România și a comunităților acestora, cu scopul de a oferi o imagine unitară asupra activității din social media. Topul analizează prezența celor mai urmărite conturi pe cele trei mari platforme din online – Facebook, Instagram și Youtube – dar și anvergura canalului și engagement-ul comunităților fiecărui cont. Astfel, în Top 10 cele mai urmărite conturi în luna decembrie se află: Inna, Andra Măruță, Adelina Pestrițu, Andreea Bălan, Selly, Smiley, Flick Domnul Rimă, Mircea Bravo, MaxINFINITE și Andrei Zbir.

“Social media a schimbat modul în care clienții și companiile interacționează, iar înțelegerea dinamicii de apreciere a creatorilor de conținut de către consumatori devine foarte importantă. Prin aceste evaluări încercăm să oferim pieței o imagine cât mai clară asupra modului de obținere a vizibilității în social media. Fiind un mediu vast, practic un univers cu un ecosistem propriu, o evaluare obiectivă nu este tocmai ușoară, însă dezvoltăm constant   noi metode prin care luăm în calcul toate datele disponibile, pentru a avea rezultate cât mai exacte”, declară George Mușat, Starcom Data Strategy & Analytics Manager. 

Pentru o reprezentare cât mai corectă și echilibrată a performanțelor creatorilor de conținut pe cele trei platforme de socializare, fiecare indicator a fost calculat raportat la dimensiunea maximă a platformei respective. Spre exemplu, contul care are cea mai mare comunitate pe Facebook a fost folosit drept etalon, urmând ca toate celelalte conturi de pe aceeași platformă să fie indexate în funcție de comunitatea acestuia. Această formulă de calcul a fost păstrată pentru toate canalele de socializare. Astfel, s-a calculat un procentaj clar al anvergurii fiecărui cont.

De asemenea, pentru calculul engagement-ului fiecărui cont s-a luat în considerare mai întâi ponderea numărului de comentarii și distribuiri față de numărul de likes la nivel de piață, determinând astfel cu cât este mai important un share sau un comentariu vs. un like.

Datele clasamentului însumează rezultatele principalelor trei platforme, Facebook, Instagram și Youtube. Performanțele au fost însumate, pentru a obține o medie a activității pe platformele menționate. Astfel, clasarea pe locul 1 pe o singură platformă nu asigură numărul 1 în top.

Personalitățile prezente în top fac parte din mai multe categorii: muzică, TV, zona de beauty & lifestyle, filme și gaming.

Loredana Sandulescu

Recent Posts

Inginerii Continental România dezvoltă tehnologii importante pentru noul Mercedes-Benz E-Class

Inginerii Continental, de la centreler din Timișoara, Iași și Sibiu, dezvoltă componente și produse importante pentru noul Mercedes-Benz E-Class. Pentru…

21 de ore ago

Agroland Business System vrea vânzări nete de 344,6 mil. lei și investiții de 15 mil. lei în 2024

Agroland Business System, grup antreprenorial românesc de retail, agricultură și alimentație, vizează pentru anul 2024, la nivel consolidat, vânzări nete…

2 zile ago

Vă era dor de telefoanele cu taste? HMD lansează Nokia 215 4G, Nokia 225 4G și Nokia 235 4G

HMD lanseazp o selecție de telefoane cu taste - Nokia 215 4G, Nokia 225 4G și Nokia 235 4G -…

2 zile ago

Tazz: Românii comandă de 1 mai de 7 ori mai mulți mici față de o zi obișnuită

Ziua Internațională a Muncii, 1 Mai, deține recordul pentru cele mai multe comenzi de mici din an: conform datelor din…

2 zile ago

Ce își uită românii în Uber în 2024. Bucureștiul e în topul european al „uituicilor”

Uber lansează a opta ediție din Enciclopedia anuală a lucrurilor uitate și găsite în Uber, oferind informații despre cum se…

2 zile ago

BCR a acordat credite noi de aproape 6 mld. lei în primul trimestru. Peste jumătate au fost pentru persoane fizice și microîntreprinderi

BCR a înregistrat un profit net de 620 milioane de lei (125 milioane de euro) în primul trimestru din 2024,…

2 zile ago