Sustenabilitate Good News

Carrefour România și Coca-Cola HBC România anunță progrese în parteneriatul strategic pentru sustenabilitate

19 dec. 2025 3 min

Carrefour România și Coca-Cola HBC România anunță progrese în parteneriatul strategic pentru sustenabilitate

Reading Time: 3 minute

Carrefour România și Coca-Cola HBC România anunță progresul înregistrat în cadrul primelor două inițiative din Planul de Afaceri Sustenabil (Sustainable Linked Business Plan – SLBP), un parteneriat fără caracter financiar dezvoltat la nivel global de Carrefour și implementat local împreună cu Coca-Cola HBC România, care are ca scop reducerea deșeurilor provenite din ambalaje și scăderea emisiilor de carbon.

O campanie de conștientizare adresată consumatorilor s-a derulat în peste 150 de magazine Carrefour România, evidențiind rolul reciclării și al ambalajelor realizate din materiale reciclate în reducerea impactului asupra mediului.

Totodată, este în curs de implementare un program amplu, axat pe optimizarea planificării comenzilor și a livrărilor, menit să eficientizeze procesul și să sprijine reducerea emisiilor de CO₂ generate.

Carrefour recompensează consumatorii pentru alegeri sustenabile

Prezentă în peste 150 de magazine Carrefour din întreaga țară, campania a promovat portofoliul Coca-Cola produs local, disponibil în sticle, excluzând etichetele și capacele, fabricate din 100% plastic reciclat (rPET). Sticlele din rPET au o amprentă de carbon semnificativ mai mică decât cele realizate din PET virgin.

În cadrul campaniei, consumatorii au fost invitați să afle mai multe despre reciclarea ambalajelor printr-o pagină web dedicată, cu informații suplimentare despre rPET, și printr-un parteneriat strategic cu DEX Online, care ajută la explicarea și promovarea termenilor legați de sustenabilitate.

În plus, prin aplicația Carrefour, în contul lor Act For Good, consumatorii au fost recompensați pentru alegerile lor sustenabile. La achiziția de produse Coca-Cola în ambalaje rPET, în valoare de minimum 20 lei, aceștia au primit un voucher de 5 lei în aplicație, pe care îl puteau utiliza la următoarele cumpărături. Astfel, inițiativa a subliniat modul în care angajamentele de sustenabilitate se traduc în acțiuni concrete, în care consumatorii pot să se implice direct.

„Ne bucurăm să contribuim, alături de partenerii noștri, Coca-Cola România și Coca-Cola HBC România, la consolidarea unor soluții sustenabile cu impact real: de la educație și responsabilitate, până la reducerea impactului emisiilor de CO₂ asupra mediului. Acest parteneriat este o inovație în termeni de colaborare, în care două companii își aliniază expertiza și resursele cu scopul de a crea un category management sustenabil, ce depășește zona de business și generează valoare pe termen lung pentru comunități și pentru mediu. Ca parte a acestui efort comun, estimăm reduceri anuale importante ale emisiilor de CO₂ , prin optimizarea livrărilor și utilizarea remorcilor ușoare. Astfel, dovedim că sustenabilitatea este un angajament pe termen lung.”

Gilles Ballot, CEO Carrefour România

Reducerea emisiilor de CO₂prin optimizarea logisticii

În paralel, Carrefour România și Coca-Cola HBC România lucrează la eficientizarea aspectelor logistice. Programul operațional include măsuri complementare pentru a optimiza procesul de distribuție, având un impact direct asupra emisiilor de CO₂. Prima inițiativă, deja implementată în 13 din cele 35 de hipermarketuri Carrefour, se concentrează pe optimizarea planificării comenzilor și reducerea frecvenței livrărilor – de la cinci la patru zile pe săptămână – menținând aceleași volume de produse. Totodată, Coca-Cola HBC România introduce remorci ușoare în colaborarea cu Carrefour, permițând transportul unui volum mai mare de produse pe cursă.

Carrefour setează un nou standard pentru relațiile cu furnizorii

Colaborarea dintre Carrefour România și Coca-Cola HBC România are ca scop obținerea de beneficii concrete și măsurabile pentru mediu, pe termen scurt și lung. Planul de Afaceri Sustenabil (Sustainable Linked Business Plan – SLBP) a fost inițiat de Carrefour la nivel global drept un cadru de colaborare mai larg cu Sistemul Coca-Cola, incluzând parteneri strategici de îmbuteliere ai Companiei Coca-Cola precum Coca-Cola HBC în România, CCEP în Franța și Coca-Cola FEMSA în Brazilia, cu planuri de extindere în Europa și America Latină.

Prin acest parteneriat fără caracter financiar, Carrefour urmărește implicarea cât mai multor furnizori în strategia sa „Food Transition for All” (Tranziție Alimentară pentru Toți), asumându-și obiective comune și măsurabile în domenii cheie, care țin de sustenabilitate.

Articole pe aceeași temă: