Romanii au cumparat tot alimente cu cea mai mare parte a banilor rezultati din reducerea TVA la alimente, restul sumelor fiind directionate catre produse nealimentare, alte cheltuieli sau economisire.
Din suma totala pe care romanii ar fi putut sa o economiseasca in urma unor preturi mai mici, 76% a fost reintrodusa in circuitul cumparaturilor de larg consum, arata studiul Panel de Gospodarii al GfK Romania.
Mai exact, mai mult de jumatate din aceasta suma a fost directionata catre produsele alimentare și bauturile non alcoolice, 17 procente au mers catre zona produselor nealimentare (produse de ingrijire personala și de ingrijire a casei. Restul sumei a ramas in buzunarul romanilor, fie pentru alte cheltuieli, fie pentru economisire.
Comportamentul de cumparare a suferit modificari fata de momentul prim al impactului scaderii preturilor. La inceput, deși tot aproximativ 70% reveneau in FMCG, proportia dintre produsele alimentare și cele nealimentare a fost aproximativ egala (iunie – iulie 2015).
Studiul are la baza date din Panelul de Gospodarii GfK Romania, fiind analizate 3.000 gospodarii, reprezentative la nivel national.
În primul trimestri din 2024, venitul net bancar al Grupului BRD a atins o creștere de 5,3% față de aceeași…
Sustenabilitate [substantiv feminin, (numai) singular] – capacitatea de a exista constant. Nu este definiția noastră, ci primul rezultat al unei…
Tuborg România anunță o schimbare strategică în managementul organizației, prin aducerea lui Yoav Bar la conducerea companiei, în funcția de…
Raiffeisen Bank a înregistrat în primul trimestru din 2024 o creștere de 50% pe segmentul planuri de investiții, pensii private…
Proiectul născut din crezul artistic al scriitoarei și regizoarei Chris Simion Mercurian prinde tot mai mult contur existențial. După 8…
Noile smartphone-uri HUAWEI Pura 70 Ultra, HUAWEI Pura 70 Pro și HUAWEI Pura 70 sunt disponibile la precomandă în România.…