Ce cred românii despre inteligența artificială și impactul la locul de muncă
Reading Time: < 1 minutExact Business Solutions a publicat rezultatele celui mai recent Barometru de Încredere a Consumatorului, studiul trimestrial care măsoară percepțiile și comportamentele românilor în raport cu piața, consumul și noile tendințe.
Un capitol special a vizat percepțiile asupra impactului pe care inteligența artificială (AI) îl
are și îl va avea asupra locurilor de muncă. Rezultatele arată o perspectivă duală:
- 47% dintre respondenți consideră că AI îi ajută să învețe, să se dezvolte sau le va redefini activitatea în următorii 5 ani.
- 39% declară că ar prefera un loc de muncă fără AI.
- 28% se tem că tehnologia le-ar putea înlocui jobul.
- Doar 22% cred că AI va crea mai multe locuri de muncă decât va elimina.
„Rezultatele acestui val confirmă faptul că, în România, inteligenta artificiala (AI) este
percepută, inclusiv de catre angajati, într-un echilibru fragil între accelerator al
productivității și dezvoltării profesionale și factor de incertitudine pe piața muncii. În contextul actual, în care adoptarea tehnologiilor digitale avansează rapid, aceste percepții sunt esențiale pentru înțelegerea climatului social și economic.” – a declarat Julien Zidaru, reprezentant Exact Business Solutions
În luna septembrie, Exact Business Solutions va lansa valul 3 de măsurare trimestrială al Barometrului de Incredere a Consumatorului, urmărind evoluțiile și schimbările de percepție în contextul economic și social actual.
Studiul Consumer Trust Barometer este derulat online, trimestrial, pe un eșantion 500 respondenți, reprezentativ în rândul populației adulte din mediul urban. Datele au fost colectate la finalul lunii aprilie pentru primul val si la inceputul lunii iulie pentru al doilea val, și reflectă atitudinile legate de economie, costul vieții, încredere in viitor și priorități de consum.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz