Antreprenori Business Companii Stiri

Cifra de afaceri a pieței locale de servicii de curățenie, în creștere cu 21%

14 aug. 2020 2 min

Cifra de afaceri a pieței locale de servicii de curățenie, în creștere cu 21%

Reading Time: 2 minute

Cele mai mari 10 companii din piața locală de curățenie au concentrat 16% din cifra de afaceri totală a industriei în 2018 și sunt deținute în proporție de 100% de persoane fizice și juridice românești, potrivit celei mai recente analize KeysFin.

În ceea ce privește cifra de afaceri a pieței locale de servicii de curățenie (fie că este vorba despre întreținerea curățeniei, curățenia generală sau post-construcție), aceasta a crescut cu 21% față de 2017, respectiv cu 120% față de 2009, ajungând la 1,8 miliarde de lei în 2018. Analiștii KeysFin estimează continuarea ritmului de creștere la aproape 2 miliarde de lei în 2019 și stabilizarea pieței în 2020.

„Piața locală de curățenie a crescut susținut în ultimii 10 ani, atât datorită creșterii nivelului de trai și avansului tehnologic (echipamente profesionale care reduc numărul angajaților implicați în acest proces), cât și datorită accesibilității domeniului – forța de muncă cu un cost relativ redus, care are o productivitate de două ori mai mare. Deși pe de o parte ne așteptăm la un impact negativ al pandemiei, mizăm pe flexibilitatea antreprenorilor români de a se adapta, prin diversificarea portofoliului de servicii, precum serviciile de dezinfecție, pentru care cererea e în creștere. În 2020 și în anii următori cuvântul de ordine va fi siguranța, iar siguranța sanitară, mai ales în spațiile accesibile publicului, se obține apelând la firme specializate.” a declarat Roxana Popescu, Managing Director KeysFin, unul din cei mai importanți furnizori de soluții de business information de pe piața locală.

Topul curățeniei

În topul celor mai mari companii de curățenie după cifra de afaceri pe primul loc se află Fabi Total Grup (46,2 milioane de lei, 2,5% din total), Coral Impex (37,8 milioane de lei, 2,1% din total) și Libro Events (36,5 milioane de lei, respectiv 2% din total).

Harta curateniei

În ceea ce privește profitabilitatea, compania care a făcut curățenie cel mai eficient, din punctul de vedere al business-ului, este Curat cu Adevărat, care a obținut un profit de 4,5 milioane de lei, însumând 1,4% din total, în 2018. Aceasta e urmată, în topul profitabilității, de Coral și Omcro, cu 4 milioane lei, respectiv 3,6 milioane lei profit în 2018.

Dintre cele peste 4.200 de companii analizate, 2.600 u înregistrat profit, puțin peste o mie au avut pierdere, restul înregistrând un rezultat nul în 2018. Rezultatul net al companiilor de curățenie (profit minus pierdere netă) a crescut într-un ritm accelerat, fiind cu 43% peste cel din 2017 și cu 285% peste cel din 2009, la 278 de milioane de lei în 2018.

Foto: © Michele Ranchetti | Dreamstime.com

 

 

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: