Opinii Business

Cinci cărți de business recomandate de un expert în inovație

11 aug. 2020 3 min

Cinci cărți de business recomandate de un expert în inovație

Reading Time: 3 minute

Succesul ține de viziune, curaj, de multe lucruri care sună bine într-un discurs motivațional, dar și de acele momente “Ahaaa!” în care afli cum au găsit alții o soluție pentru o problemă cu care te confrunți și tu. Acesta este motivul pentru care unele cărți de business devin best-sellere. Te fac să să exclami “Ahaaa!”. 

Text de Andrei Mihai 

Andrei Mihai UX project e1597134351653

În 13 ani de când lucrez în mediul digital, dintre care patru la propriul start-up în domeniul inovației, am observat că, indiferent de domeniul de activitate, în business ne lovim cu toții de câteva mari probleme, cum ar fi înțelegerea beneficiarului, calcularea factorilor de risc, realizarea unui timeline realist, și că soluțiile sunt uneori la îndemâna noastră, trebuie doar să fim destul de curioși încât să punem o întrebare și să deschidem o carte.

Experiența de antreprenor, dar și sutele de ore de traininguri și de consultanță petrecute pentru a eficientiza proiecte ale unora dintre cele mai mari corporații din România m-au făcut să înțeleg mai bine cum se pot evita majoritatea problemelor în dezvoltarea de produse sau servicii și cum reușește un manager să anticipeze nevoile sau dorințele unui utilizator.

Până ne întâlnim la un training, vă recomand câteva titluri pentru a ieși din rutină și a găsi succesul prin inovare sau pentru a depăși probleme întâmpinate în dezvoltarea afacerii. Pornesc de la ideea că nu există noțiunea de spoiler pentru astfel de cărți, așa că vă voi detalia motivele pentru care merită să le citiți pe fiecare.

The Power of Moments: Why Certain Experiences Have Extraordinary Impact – Chip Heath și Dan Heath

Autorii pornesc de la o premisă despre experiențele memorabile: ei cred că oamenii tind să țină minte doar extremele, momentele foarte plăcute și pe cele foarte neplăcute. În plus, ei cred că un produs sau un serviciu nu poate fi perfect, un lucru cu care probabil suntem cu toții de acord, și atunci cheia pe care o propun ei este concentrarea pe experiențele pozitive. Pentru un om de business, această idee poate rezolva multe dileme. “Care este experiența wow a clientului în relație cu afacerea ta sau produsul tău?”, este întrebarea la care trebuie să găsești răspuns.  Exemplele din carte vă vor inspira cu siguranță.

This is Service Design Thinking: Basics, Tools, Cases – Marc Stickdorn și Jakob Schneider

Un excelent manual cu o abordare interdisciplinară care te ajută să înțelegi ce înseamnă service design și user experience și cum le poți optimiza. Pentru mulți oameni de business, încă este greu să se pună în locul clientului sau utilizatorului și să înțeleagă cum arată traseul lui, de la prima interacțiune până la final, când i se cere sau nu feedback sau are nevoie de asistență pentru o problemă apărută ulterior. Cartea dă studii de caz interesante și oferă instrumente cu care cititorii pot lucra ulterior, în propriul proiect.

Small Data: The Tiny Clues That Uncover Huge Trends – Martin Lindstorm

Volumul tratează tema cercetării calitative într-un mod savuros. Autorul este un consultant de renume în domeniul marketingului și a lucrat cu mari companii din lume despre care dezvăluie momente de cumpănă pe care le-a rezolvat printr-o aplecare atentă la obiceiurile consumatorilor și a stilului lor de viață. Din nou, un punct de pornire pentru antreprenorii și managerii care nu înțeleg unde sau de ce consumatorii nu se îndrăgostesc de produsele lor. Poate pentru că nu le sunt înțelese nevoile?

Buyology: Truth and Lies About Why We Buy- Martin Lindstorm

Același autor oferă o viziune interesantă despre publicitate. El prezintă în carte rezultatele unui studiu de neuromarketing desfășurat pe o perioadă de trei ani. Lindstorm își dorește astfel să spulbere mituri, să ne zdruncine opiniile tradiționale cu privire la ceea ce ne captează interesul și ne determină să cumpărăm. Personal, am găsit-o utilă și pentru că înțelegerea mai profundă a psihicului uman ajută la ameliorarea relațiilor interumane, în cadrul organizației, de exemplu.

Money: Know More, Make More, Give More: Learn how to make more money and transform your life – Rob Moore

Cu acest titlu, nu știu dacă mai e nevoie să dau motive să o cumpărați! Glumesc. Deși nu e o carte de business, i-am făcut loc pe această listă pentru că am descoperit că are calitatea de a te introduce într-o stare antreprenorială și competitivă, te inspiră să calculezi, să îți pui întrebări legate de costuri, investiții, să îți faci diverse scenarii. Poate limbajul ei este secretul sau poate tonul autorului, cert este că o mai bună educație financiară sau o nouă perspectivă ajută orice om de business să evolueze.

 

Andrei Mihai este fondator și General Manager al UXProject, o companie în care a investit cei 13 ani de experiență din domeniul User Experience și Product Development. A lucrat cu zeci de companii de top în domenii diverse și a ținut traininguri pentru peste 350 de profesioniști pe care i-a ajutat să creeze produse inovatoare, viabile și durabile.

Foto: © Marcosborne | Dreamstime.com

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: