fbpx
Stiri Tech

Ciprian Dan, de la Wipro Technologies, este noul președinte ABSL3 min

23/07/2020 3 min read

Ciprian Dan, de la Wipro Technologies, este noul președinte ABSL3 min

Reading Time: 3 minute

Asociația Business Services Leaders (ABSL) l-a ales în funcția de președinte pe Ciprian Dan, Location Head Timișoara la Wipro Technologies.

Ciprian Dan lucrează de 15 ani în industria serviciilor pentru afaceri. În prezent conduce biroul Wipro Technologies din Timișoara, având o echipa de 350 de angajați. Ciprian se află la al doilea mandat în boardul ABSL.

De asemenea, în consiliul director al asociației au intrat doi noi reprezentanți: Cristina Nicoleta Apetrei – Chief of Staff CEO Office la Societe Generale European Business Services și pentru Retail Banking și Financial Services India și România, respectiv Adrian Baron – EMEA ITSM Lead la Stefanini.

Din noul consiliul director ABSL mai fac parte: Cristian Cilibiu – Director General Uni Credit Services S.C.p.A, Ecaterina Ion – General Manager & HR Leader în Ungaria și România la Hewlett Packard Enterprise Operations Center, Bogdan Pelinescu – Director General Luxoft Central Europe, Francesca Postolache – Audit Partner la PwC România.

Mandatul ABSL

Principalele direcții operaționale pe parcursul acestui mandat sunt legate de promovarea României și a oportunităților de business pe care le oferă industria, colaborarea cu autoritățile locale și centrale pentru dezvoltarea sectorului, dezvoltarea programelor educaționale pentru tinerii care aleg o carieră în industria de business services.

“Prioritatea mea în acest mandat este promovarea României pentru investitorii interesați de acest sector. Calitatea forței de muncă si serviciile cu valoare adăugată fac din România o destinație de atractivă, alături de un nivel competitiv al costurilor”, a declarat Ciprian Dan, Președinte ABSL.

Acesta a adăăugat că actualul context poate fi favorabil României, în condițiile în care companiile își revizuiesc costurile și își refac strategiile de externalizare a serviciilor, iar viteza de reacție, capacitatea de adaptare la noile condiții și faptul că România a continuat să livreze servicii la un înalt nivel calitativ, spre deosebire de alte zone, reconfirmă țara noastră în topul opțiunilor de relocare.

“Pentru a atrage mai multe investiții, așa cum s-a întâmplat în Polonia, este nevoie însă și de o strânsă colaborare cu autoritățile centrale și locale, care să asigure facilitățile necesare. Al doilea obiectiv este legat de dezvoltarea acestui sector și în orașe mai mici, dar cu potențial foarte bun din punct de vedere al forței de muncă, al structurilor locale de învățământ superior și al infrastucturii de business”, a mai spus Ciprian Dan.

Cristina Nicoleta Apetrei va fi implicată în principal în zonele de relații cu investitorii, iar misiunea ei, împreună cu ceilalți membri ai boardului va fi legată de comunicarea și promovarea României ca destinație pentru business services.

Pentru Adrian Baron, nou membru în bordul ABSL, prioritățile sunt legate de dezvoltarea carierei și de continuarea educației mai ales pentru cei care se află la început de drum și își doresc o carieră în acest domeniu.

Estimări pentru 2020

Industria serviciilor de afaceri din România va înregistra o creștere accelerată pe termen mediu și lung. Presiunea pe costuri pe care economia globală o va resimți se finanțează și din economiile pe care industria de outsourcing le poate produce.

Industria serviciilor de business a generat anul trecut în România venituri de peste 4,5 miliarde de euro, ajungând la peste 2% din PIB. Sectorul cuprinde 280 de companii și peste 131.000 de angajați, adică 2,4% din totalul angajaților din economia românească. Cele mai multe companii care activează pe piața locală provin din Franța, Germania, România și SUA.

Pentru acest an, ABSL estimează în România o creștere între 0% și 5% a sectorului de business services, într-un scenariu optimist. Creșterea ar urma să revină în a doua jumătate a anului, fiindcă multe companii își regândesc structura de costuri, optând pentru consolidarea unor servicii spre destinații atrăgătoare din punct de vedere cost și calitate a resurselor umane.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *