Interviuri

Claudiu Tuhuț, Metropolitan Life: „Situația pandemică i-a determinat pe români să acorde mai multă atenție necesității de a se proteja financiar”

5 dec. 2022 4 min

Claudiu Tuhuț, Metropolitan Life: „Situația pandemică i-a determinat pe români să acorde mai multă atenție necesității de a se proteja financiar”

Reading Time: 4 minute

Claudiu Tuhuț, Head of B2B Development, Metropolitan Life ne-a vorbit despre evoluția pieței asigurărilor de viață și sănătate în perioada de pandemie, dar și despre principalele schimbări pe care le-a adus pandemia pieței asigurărilor

Care a fost evoluția pieței asigurărilor de viață în perioada de pandemie? De ce credeți că a fost înregistrată această evoluție?

În ultimii trei ani, piața asigurărilor de viață a înregistrat o evoluție favorabilă. Pandemia COVID-19 a accelerat decizia clienților de a se proteja. Doar în anul 2021, volumul primelor brute subscrise pentru piața asigurărilor de viață a înregistrat o creștere de 18%, conform rapoartelor Autorității de Supraveghere Financiară, iar creșterea se menține și în primul semestru al anului 2022. Totodată, putem menționa și evoluția favorabilă vizibilă pe piața asigurărilor vândute prin intermediul băncilor, unde jucătorii din piață au reușit să se adapteze agil schimbărilor intervenite în această perioadă.

În anul precedent pandemiei, subscrierile Metropolitan Life au avansat cu 19% versus 2018, în timp ce anul 2021 a fost încheiat cu o creștere de 26% comparativ cu anul 2020. Instabilitatea mediului economic și inflația fluctuantă au fost factori catalizatori ai conștientizării impactului unor evenimente neașteptate în viața de zi cu zi, elemente care au determinat schimbări în comportamentele clienților și asupra atitudinii față de produsele de protecție financiară.

Ce se întâmplă din acest punct de vedere în 2022? În condițiile în care ideea de siguranță devine tot mai importantă într-un context socio-economic instabil, cum estimați că va evolua în următoarea perioadă de timp?

În primul semestru al acestui an, Metropolitan Life a înregistrat o creștere de 17% a primelor brute subscrise comparativ cu aceeași perioadă a anului anterior, cu o evoluție echilibrată a distribuției asigurărilor vândute prin partenerii bancari și non-bancari.

Contextul socio-economic cu multiple schimbări este, cu atât mai mult, unul în care este necesar să continuăm să dezvoltăm alături de partenerii financiari, cât și non-financiari produse și servicii adaptate nevoilor de creditare și asigurării protecției financiare și a sănătății clienților noștri. Angajamentul de a fi întotdeauna aproape de aceștia, dar și interesul clienților pentru produse financiare din zona bancară sau non-bancară stau la baza investițiilor constante pentru dezvoltarea strategică a portofoliilor noastre. În felul acesta, ne concentrăm eforturile pentru o diversificare reală a beneficiilor de protecție financiară, în funcție de nevoile fiecărui segment de piață.

Cu precădere, într-o perioadă cu incertitudine economică, protecția financiară în cazul unui eveniment neprevăzut devine esențială, iar în contextul unei îndatorări – fie că vorbim despre un împrumut pentru nevoi personale, un credit de nevoi personale printr-un card de credit sau credit ipotecar, este cu atât mai importantă. De asemenea, în contextul achiziționării unui imobil, protecția financiară venită sub forma unei asigurări atașate unui credit bancar este o reală plasă de siguranță.

Vedem, totodată, oportunități de evoluție pentru digitalizarea proceselor, care asigură o accesibilitate mai mare a serviciilor de asigurare și interacțiune eficientă. În această direcție, Metropolitan Life a continuat anul acesta investițiile în digitalizarea proceselor de vânzare end-to-end pentru produsele oferite, cât și acțiunile de îmbunătățire a calității serviciilor, pentru a fi simple, diversificate, optimizate și personalizate.

Pandemia a schimbat foarte multe industrii și domenii. Care sunt principalele schimbări pe care le-a adus pandemia pieței asigurărilor de viață și sănătate?

Pandemia a influențat o serie de schimbări pe piața asigurărilor de viață și sănătate, cea mai mare fiind conștientizarea importanței protecției financiare și, în consecință, a produselor care garantează acest tip de siguranță. Acest rezultat este susținut de către studiile realizate recent de UNSAR (Uniunea Națională a Societăților de Asigurare și Reasigurare din România), care indică o creștere reală în ultimii doi ani a interesului românilor vizavi de asigurările de viaţă şi de sănătate, fiind mai deschiși către achiziționarea produselor de protecție financiară, dar și de studiile demarate intern cu ajutorul cărora înțelegem nevoile reale aflate în continuă schimbare ale clienților.

La Metropolitan Life, punem nevoia clienților pe primul loc, iar acest lucru ne motivează să ridicăm constant standardele serviciilor oferite, să dezvoltăm produse relevante și adaptate tehnologiilor curente, diversificate și optimizate.

Alături de partenerii noștri, venim în întâmpinarea așteptărilor consumatorilor care accesează produsele instituțiilor financiare și a societăților non-financiare cu produsul de protecție financiară potrivit, oferit la momentul potrivit. Accesibilitatea și personalizarea produselor la nevoile partenerilor și clienților noștri sunt elemente esențiale ale strategiei noastre.

Metropolitan Life a lansat recent un parteneriat cu platforma de beneficii extrasalariale Benefit. Ne puteți spune câteva cuvinte despre acest parteneriat și de ce credeți că a crescut interesul companiilor din acest punct de vedere în perioada de pandemie/post-pandemie când piața beneficiilor extrasalariale s-a transformat foarte mult?

Obsevăm că, în contexul actual, companiile se confruntă cu eforturi de retenție a angajaților și cu un turnover ridicat, ceea ce îi provoacă să găsească și să aplice metode relevante pentru motivarea actualilor angajați. Organizațiile doresc în mod constant să dezvolte un Employee Value Proposition și să opereze programe de compensare și beneficii într-un mod eficient.

Pe de altă parte, situația pandemică i-a determinat pe români să acorde mai multă atenție necesității de a se proteja financiar în cazul unui eveniment sau accident neprevăzut și, conform unui studiu de piață realizat anul acesta de Benefit by Edenred, sănătatea se află pe locul 4 în topul preferințelor angajaților, atunci când vine vorba de beneficii extrasalariale. Contextul actual ne arată că o asigurare de sănătate devine din ce în ce mai importantă pentru angajați, în ceea ce privește beneficiile, și observăm un interes tot mai mare pentru acest tip de asigurare atât din partea angajatorilor, cât și a angajaților.

În acest context, am lansat parteneriatul cu Benefit by Edenred, prin intermediul Marsh, parteneriat prin care utilizatorii au acces pe platforma de beneficii extrasalariale la produse de protecție financiară, adaptate necesităților acestora.

Pachetele de asigurare de sănătate, disponibile utilizatorilor și familiilor acestora, pot fi achiziționate direct din platformă, experiența fiind simplificată și 100% digitală. Protecția financiară asigurată prin pachetele de sănătate Metropolitan Life este concepută pentru a veni în întâmpinarea angajaților, în funcție de nevoile și de bugetul alocat în contul de utilizator de către fiecare angajator.

Prin această colaborare, consolidăm obiectivul nostru de a fi mereu în linie cu așteptările clienților noștri din segmentul de business B2B2C și, totodată, continuăm eforturile pentru dezvoltarea operațiunilor și a serviciilor, având perspective noi de afaceri, și dezvoltarea parteneriatelor strategice și a noilor produse.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: