Comunicare integrată pe ruta București – Cluj

Agenția de comunicare Oxygen și-a deschis anul acesta filială în Cluj‑Napoca. Ruxandra Marin, Senior Partner, parte din echipa Oxygen încă de la înființarea companiei, coordonează operațiunile locale ale agenției. 

Ruxandra Marin

Cum a luat naștere biroul Oxygen de la Cluj?

Gândul a existat mereu și s-a născut din pasiunea și admirația pe care le-am avut mereu pentru acest oraș. Clujul este un centru de business care, la ora actuală, are o dezvoltare extrem de dinamică. Modul în care acest oraș se schimbă continuu ne provoacă să ținem pasul cu ultimele tendințe și să venim în întâmpinarea unor nevoi care poate încă nu au fost creată sau conștientizată. Există aici deschidere pe partea de noi businessuri, iar faptul că am întâlnit un public pretențios ne motivează și mai mult. În plus, avem rădăcini aici, echipa care se ocupă de dezvoltarea Oxygen este locală. Va fi o călătorie interesantă, sunt multe provocări, dar și multe oportunități, încă este loc pentru cine dorește să facă lucrurile altfel, mai îndrăznețe.

Cu ce portofoliu de servicii și clienți ați început? Și cu ce echipă?

Am venit la Cluj cu expertiza unei echipe multidisciplinare care imple­men­tează proiecte de comunicare complexe și cu avantajul de a oferi  consultanță strategică de brand. Practic, ne vom concentra pe servicii de marketing și consultanță în comunicare, precum employer branding, comunicare internă, social media, comunicare B2B, relații publice, CSR, organizare de evenimente, influencer marketing și producție video. Pe plan local, Oxygen colaborează cu o serie de clienți importanți, printre care bigstep (singura rețea specializată în încălțăminte pentru copii din România), Alfa Software (soluții de business ERP), KiK (retailer german de modă) și HipMenu (una dintre cele mai cunoscute platforme de comenzi și livrări de mâncare din Cluj), dar coordonează și campaniile clienților care au proiecte și activări cu implementare locală.

Ce aveți în plan până la finalul acestui an?

Anul acesta ne vom axa pe dezvolta­rea echipei și pe promovarea agenției pe piața locală. Este un an important pentru noi, deoarece este anul în care agenția Oxygen împlinește 10 ani de activitate și ne dorim să evoluăm ca echipă la fel de frumos cum am facut‑o și până acum. Astfel, am pus în plan ca evoluția noastră pe piața clujeană să se alinieze la procesul de creștere al orașului și să contribuim cu toată experiența noastră națională și know-how-ul local la acest lucru.

Care este specificul pieței de comunicare în Cluj? Prin ce diferă și prin ce se aseamănă de  București?

Piața de comunicare integrată încă se maturizează, cu pași mici și precauți, dar cu un grad ridicat de îndrăzneală. Pot să spun că, la fel ca în București, și la Cluj PR-ul se îndreaptă încet, dar sigur către o practică strategică în construcția de brand, iar clienţii îi înţeleg tot mai mult rostul. Tendința spre digital PR & campanii în social media este la fel de accelerată ca la nivel național, însă deschiderea spre ino­vare și tehnologizare este mult mai mare aici. Poate și datorită specificului tehnologic al orașului, care îi conferă un alt grad de curaj. Nevoia cea mai mare la nivel de comunicare se simte pe componenta de employer branding și comunicare internă.

Piața clujeană este echilibrată din perspectiva agențiilor de comunicare, însă discutăm despre o piața destul de tânără. Numărul agențiilor cu specific de comunicare integrată este destul de mic. Concurența este bună, ne place să ne cunoaștem par­tenerii de piață, există aici agenții cu experiență, cărora le-am urmărit activitatea și pe care le respectăm.

Faptul că sunteți filiala unei agenții din București este sau nu un avantaj?

Cu siguranță este un atu, aducem pe piața clujeană experiența de pe 10 ani cu o echipă de oameni cu experiențe profesionale complexe, formați în departamentele de comunicare ale multinaționalelor de top, oameni din presă, dar și specialiști din diferite domenii: marketing, digital, comunicare corporate și de brand. Noi lucrăm foarte mult integrat, iar acesta este un avantaj competitiv și un mare transfer de know-how către Cluj.