Confident Agency | B Corp™ și Confident Impact, campionii sustenabilității
Reading Time: 5 minuteConfident Agency, companie de comunicare full service independentă, prezentă în București și Barcelona, a obținut certificarea internațională B Corp, devenind astfel prima agenție din România și din Europa Centrală și de Est care se alătură mișcării globale B Corp. Mai mult, a lansat și Confident Impact, noua sa linie de business axată pe sustenabilitate. Despre acești pași strategici am stat de vorbă cu Mara Constantin Gojgar – Fondatoarea The Confident Group: Confident Agency – și Diana Dincă-Lupu – Head of Sustainability & Senior Communications Consultant la Confident Agency.
Operând în București și Barcelona și fiind un cluster de comunicare de marketing format din companii cu expertiză în Europa Centrală și de Est, cum apreciați piața locală și cea europeană din acest an? Ce merge bine, ce nu merge și cum arată România în primele trei trimestre din an?

Mara Constantin Gojgar: În România, efervescența anilor trecuți s-a temperat, fiind înlocuită de decizii de business mai creative, care compensează resursele limitate și incertitudinea economică. În Barcelona, în schimb, se remarcă o creștere a proiectelor care au venit din zona culturală, a extinderii activității unor companii pe piața spaniolă, dar și din inițiative ale ASEMER (Asociația Companiilor Spaniole în România) în parteneriat cu autoritățile locale. Impactul AI reașază modul de lucru al departamentelor de marcomm și al agențiilor: unele task-uri sunt preluate intern de client, iar integrarea agenților inteligenți schimbă rolurile echipelor în agenții și aduce valoare suplimentară clienților. În prezent, sustenabilitatea și employer brandingul sunt principalele motoare ale relației client–agenție, iar productizarea serviciilor devine tot mai importantă în agenții pentru atragerea clienților non-corporate.
Ce înseamnă pentru agenție certificarea B Corp și cum vă așteptați să influențeze businessul faptul că sunteți prima agenție de comunicare certificată B Corp din România și CEE?
Mara Constantin Gojgar: B Corp este o mișcare globală care aduce laolaltă companii multinaționale și antreprenoriale auditate pe 5 axe – guvernanță, angajați, clienți, mediu și comunitate. În România au fost certificate momentan 7 companii, însă există nenumărate branduri pe care le iubim, le folosim și care au fost certificate global – Nespresso, Apivita, Danone, Vestiaire Collective sunt doar câteva nume dintre cele aproximativ 10.000 de companii certificate în toată lumea. Obținerea certificării durează în medie un an, iar recertificarea are loc la fiecare 3 ani și reprezintă validarea că cele mai înalte standarde sunt atinse. Concret, că valorile agenției sunt aliniate cu operațiunile.
De ce companiile ar trebui să aleagă o agenție certificată B Corp?
Mara Constantin Gojgar: Pentru că atunci când o companie alege să lucreze cu o agenție de comunicare certificată B Corp (1) își reduce riscul reputațional; (2) se aliniază la standardele globale de sustenabilitate; (3) colaborează cu o agenție care este obligată legal să ia în considerare interesele clientului și, în același timp, bunăstarea echipei și impactul asupra mediului; (4) agenția nu poate lucra pentru clienți cu risc – armament/jocuri de noroc etc. B Corp nu este doar un slogan, este un mod de administrare a operațiunilor într-o afacere. Ne-am deschis cărțile, practicile și am calculat impactul, spre a fi evaluate independent — și am trecut testul. Pentru Confident Agency, procesul de obținere a certificării B Corp a fost ghidat de Corina Radu, CEO al Impact Market România și cofondatoare a Better Business Alliance – B, reprezentant al B Corp în România.
De ce ați simțit că este necesară o divizie de sustenabilitate?
Mara Constantin Gojgar: Confident Impact este noua linie de business a Confident Agency, care completează serviciile de comunicare corporate și de brand. Divizia Confident Impact marchează o extindere strategică către soluții specializate de ESG și CSR, adaptate atât pentru nevoile specifice corporațiilor, cât și pentru companii medii. Expertiza noastră în crearea și implementarea proiectelor de comunicare în zona de CSR este amplă, însă aveam nevoie de un produs complex capabil să răspundă la nevoile din ce în ce mai sofisticate ale clienților noștri.
Ce înseamnă pentru clienții agenției că ați creat o divizie de sustenabilitate și care sunt avantajele colaborării cu echipa voastră specializată?

Diana Dincă-Lupu: Devine un one stop shop cu un portofoliu de soluții în creștere, cu o ofertă 360 de grade în materie de sustenabilitate. Divizia oferă servicii complete care includ audit ESG, raportare, proiecte de comunicare specializate sau de CSR, pornind de la nevoile și valorile companiei, programe de training, servicii de conformitate legislativă, precum și aplicații de măsurare a amprentei de carbon și certificări specifice care ajută companiile să atingă obiectivele de sănătate și well-being la locul de muncă.
Care este principala provocare pe care o resimte Diana din noua poziție?
Diana Dincă-Lupu: Principala provocare este aceea de a sprijini clienții agenției în transformarea principiilor de sustenabilitate din simple angajamente de comunicare în acțiuni reale, măsurabile și integrate în strategia lor de brand. Într-un context în care publicul și partenerii cer tot mai multă transparență și autenticitate, provocarea constă în a traduce concepte complexe – precum impactul ESG sau economia circulară – în mesaje clare, relevante și credibile, care să reflecte angajamentul real al brandurilor față de un viitor sustenabil.
Care sunt lecțiile utile din cei peste 14 ani în comunicarea corporate și de brand în industrii cheie pe care consideri că le vei putea aplica din acest rol?
Diana Dincă-Lupu: În cei peste 14 ani de lucru în comunicarea corporate și de brand am învățat că sustenabilitatea nu poate fi tratată ca o inițiativă de moment, ci ca un proces strategic care cere coerență, transparență și curajul de a inova. Experiența acumulată în industrii diverse m-a ajutat să înțeleg cum se construiește încrederea între branduri și publicuri, dar și cât de important este ca fiecare acțiune de comunicare să fie susținută de fapte reale. Din acest rol, îmi propun să aplic aceste lecții pentru a ajuta companiile să-și definească mai clar impactul, să comunice responsabil și să transforme sustenabilitatea într-un pilon autentic al reputației și competitivității lor.
Pentru cine este gândită divizia de sustenabilitate și cum ar trebui gândit un brief corect pentru cei care se gândesc să apeleze la ea?
Diana Dincă-Lupu: Confident Impact se adresează companiilor care își doresc să treacă de la intenție la acțiune în zona de sustenabilitate — fie că sunt organizații mari, cu obiective ESG complexe, sau companii medii care vor să-și construiască primele programe de responsabilitate.
Un brief corect pornește de la înțelegerea clară a obiectivelor de business și a impactului dorit, nu doar a nevoilor de comunicare. Este important ca brandurile să ne ofere o imagine completă asupra provocărilor și resurselor disponibile, pentru ca noi să putem propune soluții integrate potrivite — de la audit și raportare, până la strategii de comunicare, proiecte proprii, traininguri și parteneriate care generează rezultate tangibile.
Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 399 (15 octombrie – 15 noiembrie 2025). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.
Secțiune susținută de Raiffeisen Bank
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz


