Companii Interviuri Stiri

Evelina Necula și Daniel Rogoz, Kinderpedia: Aplicația care ajută educația școlară să devină conectată

12 iun. 2020 8 min

Evelina Necula și Daniel Rogoz, Kinderpedia: Aplicația care ajută educația școlară să devină conectată

Reading Time: 8 minute

Ultimele două luni au transformat educația pe repede înainte. S-a trecut peste noapte de la modelul tradiționalist de predare la clasă, la febra videoconferințelor și a temelor online. Dar tehnologia pentru educație înseamnă mai mult decât atât. Antreprenorii din educație au o viziune aparte despre ce înseamnă inovația pe acest segment și ce beneficii aduce, pe termen lung. Am stat de vorbă cu Evelina Necula, CMO & Co-fondatoare Kinderpedia și Daniel Rogoz, CEO & Co-fondator Kinderpedia, despre ce face mai exact acestă soluție de comunicare și management pentru școli și grădinițe. 

Kinderpedia raport prezenta kinderpedia

Evelina, în ce stadiu erați cu Kinderpedia la debutul crizei?

2019 a fost cel mai dinamic an pentru Kinderpedia. Am câștigat acceleratorul Innovators for Children, organizat de Impact Hub, am urcat pe podiumul Startarium, cea mai reprezentativă competiție antreprenorială din România, European Business Angels Network ne-a declarat aplicație Tech4Good și Amazon ne-a oferit un premiu special la summit-ul EAIS de la Bruxelles. De asemenea, Comisia Europeană ne-a oferit Seal of Excellence pe SME Instrument Phase II. Toate aceste realizări au adus pentru Kinderpedia o recunoaștere extraordinară, ca business cu impact social, dar și un aport de capital necesar dezvoltării și integrării de funcții noi și deschiderii de noi piețe.

Începutul anului 2020 a continuat creșterea. În primele doua luni s-au alăturat Kinderpedia două mari grădinițe publice din sectorul 1 și scoli importante, inclusiv din afara Bucureștiului. Tot atunci am semnat două parteneriate de extindere pe piețele din UK și din Portugalia.

Începutul lui martie ne-a găsit celebrând titlul recent obținut de Innovator of the Year – ex aequo – la gala Business Review Awards și pregătind o nouă rundă de investiții, care să susțină expansiunea Kinderpedia pe alte piețe europene. Kinderpedia era folosită în martie de aproximativ 150 de școli și grădinițe și avea aproximativ 17,000 de utilizatori, majoritatea din zona educației private. Din punct de vedere tehnic, tocmai realizasem integrarea aplicației cu BT Pay, astfel că părinții pot plăti taxele școlilor sau grădinițelor sau alte activități și servicii cu cardul, direct pe Kinderpedia.

Daniel, cum arată Kinderpedia post pandemie?

Săptămână închiderii școlilor și a grădinițelor ne-a forțat să ne reconsiderăm rolul în educație. Pe de o parte, am înțeles nevoia dascălilor și a familiilor de a se conecta în online, nu doar pentru a transmite și primi informații, mai ușor, ci pentru actul efectiv de predare. Astfel, la numai cinci zile de la închiderea școlilor, anunțam lansarea unui modul nou pe Kinderpedia, de predare video la distanță. Practic, orice lecție din orar se poate transforma într-o video-conferință cu doar un click sau tap pe telefon sau tabletă.

Tot atunci am înțeles că nevoie de tehnologie pentru educație nu se mai rezumă la nișa școlilor și grădinițelor private pe care o ținteam noi cu precădere. Toate școlile și grădinițele aveau nevoie de o platformă educațională. Următorul pas a fost să ne adresăm Ministerului Educației și Cercetării și să formalizăm, pe 19 martie, sub forma unui protocol, ceea ce anunțasem deja de la începutul acelei săptămâni – că oferim Kinderpedia gratuit școlilor publice, pentru a traversa perioada de criză și a se conecta cu elevii și cu familiile. Mai mult, 11 module dedicate profesorilor, care îi ajută să predea și să își organizeze clasa în online, vor rămâne gratuite pe viață.

În urma crizei Covid 19, ne-am consolidat componenta de clasă virtuală și funcționalitățile pentru școală. Pe Kinderpedia se poate face managementul complet al clasei sau al școlii, se poate face prezența, se pot da note și încheia medii, se pot da teme și multe alte funcții smart pentru o educație conectată. La început de iunie, pe platforma sunt înregistrați și predau profesori din peste 2,000 de școli. Numărul utilizatorilor activi a crescut la 100,000.

Evelina, care au fost provocările?

Aș zice că trecerea în online nu a fost lină și nici rapidă pentru toți dascălii. Și nu neapărat din cauza lipsei tehnologiei și a conectivității, care sunt disponibile într-o pondere uriașă în România, cât din cauza inerției. Totul s-a întâmplat peste noapte și nu toți cei implicați erau înarmați cu spontaneitatea și reziliența necesare pentru a acționa imediat și a schimba status quo-ul. Atunci am demarat o campanie amplă de comunicare și conștientizare a importanței legăturii dascălilor cu copiii, în timpul cât școlile sunt închise. S-a numit #EducațieConectată. Prin aceasta, ne-am propus să aducem împreună unele dintre cele mai importante voci din educație, dar și opiniile unor părinți implicați și inspirați. Ni s-au alăturat 18 lideri de opinie (foto) și, cu mesajele lor, am ajuns la peste 215.000 de dascăli și părinți, în online. A fost un apel la conectare, empatie, normalitate, în vremuri care ne cer, mai mult ca niciodată, să fim solidari. Tot în perioada aceea și tot cu scopul de a fi alături de cei care au cea mai mare nevoie de noi, am susținut webinare de introducere a Kinderpedia pe care le-au parcurs alături de noi peste 500 de profesori. Ele au rămas disponibile pe web și au strâns mii de vizualizări ulterioare.

EducatieConectata

Kinderpedia este un lovemark pentru ca utilizatorii sunt cei mai puternici si convingători promotori ai platformei. Pentru că creștem și ne extindem datorită aprecierii clienților noștri și a reputației excelente construite în timp. Școlile care aleg Kinderpedia o fac pentru că directorii și profesorii înțeleg funcționalitățile complete pe care le oferim și pentru experiența utilizatorului. Prin sprijinul pe care îl oferim în activitatea de zi cu zi, am creat o formă de “customer intimacy” care trece barierele unei tranzacții si ne transformă în parteneri. Pentru școlile particulare, este valoros avantajul competitiv pe care îl obțin folosind platforma. Tot cu ei ne sfătuim pentru a decide următorii pași în procesul de dezvoltare. Din experiența și din insight-urile lor vin cele mai bune idei de funcționalități noi pentru Kinderpedia. 

Daniel, care este viitorul Kinderpedia?

Viitorul ne determină să ne concentrăm în doua direcții importante. Pe de o parte, urmărim integrarea Kinderpedia cu alte aplicații de conținut pentru educație, dar și cu platforme guvernamentale de raportare și monitorizare.  Înțelegem că modelul educațional ar putea fi, pe termen mediu, unul mixt, de “blended education” cum îi spun experții. Din motive epidemiologice sau de altă natură, copiii ar putea să nu meargă la școală în anumite intervale, astfel că instituțiile de învățământ trebuie să fie pregătite, tehnic, dar și curricular, să susțină procesul educațional online. Chiar și în scenariul de învățare tradițională, mediul digital vă păstra un rol activ, pentru că și-a demonstrat valoarea. A scos la iveală oportunități de învățare inedite, aproape nelimitate, pe care clasa și manualul nu le puteau cuprinde.

Vom rămâne loiali orientării Kinderpedia către educația timpurie, pe care o considerăm de importanță crucială în dezvoltarea unui copil și insuficient valorificată și sprijinită deseori. Totuși, pentru că avem un pachet complet de funcționalități pentru școală, ne-am propus să le relansăm din septembrie într-un format nou, cu o identitate aparte, sub tutela Kinderpedia. E un proiect în lucru.

Istoria Kinderpedia

Evelina, cum a început povestea Kinderpedia?

Ideea Kinderpedia a pornit, sau, mai precis, s-a așternut pe foaie în 2013-2014, într-o mansardă de pe strada Blanduziei. Acolo era, pe vremea aceea, sediu OneTouch Advertising, agenția părinte a platformei. Fondatorii Kinderpedia sunt Daniel Rogoz, antreprenor din facultate și pasionat de digital, Evelina Necula, omul de marketing și comunicare și Valentin Ilea, geniul tehnic din spatele platformei.

Nevoia de la care am pornit a fost aceea de comunicare între dascăli și părinți, în educația timpurie. Vedeam cât timp petrec educatorii pentru a-i ține pe părinți conectați cu experiența și progresul copiilor în timpul petrecut la grădiniță. Trimiteau informații pe mail, pe WhatsApp, pe Facebook și prin câte și mai câte mijloace. Am înțeles repede motivația lor, cât și interesul părinților pentru aceste informații. Le lipsea un canal potrivit – personalizat, sigur – pentru comunicarea cu familia. Kinderpedia a apărut, deci, ca un mijloc de comunicare între dascăli și părinții, pentru a asigura bunăstarea și progresul copiilor la grădiniță și apoi la școală.

Daniel, cum ați construit MVP-ul (produs minim viabil)?

Am obținut o finanțare europeană de aproximativ 135.000 de euro și în 2015 aveam deja versiunea beta. Kinderpedia era o platformă de comunicare pentru educație cu funcții de management al utilizatorilor și al grupelor, prezență, galerie multimedia, mesagerie, calendar de evenimente și câteva alte module. În anul acela am vorbit cu peste 80 de grădinițe, care erau încântate de produs, dar nu erau pregătite să îl folosească. Fie nu aveau dotările sau competențele tehnice necesare – minime, de altfel – fie nu înțelegeau complet nevoia, nu vedeau toate beneficiile. Totuși, feedbackul lor ne-a oferit câteva insighturi valoroase. Am înțeles că le era greu să comunice cu familiile pentru că întreagă lor organizare internă era dificilă și pierdeau mult timp cu activități administrative. De asemenea, din experiența lor cu platforma am înțeles nevoie unei componente mobile și am dezvoltat, în următorii doi ani, aplicații mobile native de Android și iOS pentru profesori și pentru părinți.

Evelina, cum ați reușit să validați ideea?

Validarea a fost mai degrabă un proces decât o activitate punctuală. Inițial, invitam părinții să ne răspundă la un chestionar scurt în cadrul evenimentelor la care participam. Se referea la interesul față de Kinderpedia și informațiile pe care le-ar putea primi cu ajutorul platformei, dar și la disponibilitatea de a plăti. Nefiind familiari cu conceptul de SaaS, adică abonament pentru o aplicație, mulți răspundeau că ar plăti 1,000 lei, ceea ce ne amuza teribil, pentru ca prețul gândit de noi era în jur de 10 lei pe lună. Cert este că ideea unui mediu care să ajute familiile și grădinițele să comunice a fost primită foarte bine.

În 2016, am decis că avem nevoie de informații de la nivelul întregii tari, nu doar de pe nișe izolate de părinți care participă la evenimente de educație. Așa că am derulat o cercetare online cu peste 4,000 de respondenți, la nivel național. Atunci am aflat care erau principalele funcționalități pe care părinții le așteptau de la o platformă dedicată educației. Peste 50% dintre respondenți au menționat: vizualizarea realizărilor zilnice ale copilului, programul activităților zilnice, un calendar interactiv pentru evenimente, galerie securizată pentru imagini și clipuri video, posibilitatea de a ține legătura  cu educatoarele printr-un modul de chat. Părinții ai căror copii mergeau la grădinițe particulare au menționat și posibilitatea de a plăti prin intermediul aplicației serviciile grădiniței. Tot în 2016 am demarat un proiect pilot, de 2 ani, prin care am oferit acces gratuit pe platformă pentru 50 de grădinițe. A fost un efort logistic uriaș, la vremea aceea, dar ne-a adus informații prețioase despre ușurința utilizării platformei și oportunități noi de development.

La finalul anului 2018 am reluat cercetarea, de data aceasta, cu un studiu CATI, adresat managerilor și educatorilor din grădinițele private, acreditate. Am vorbit cu 200 de respondenți din toată țara și am aflat cum folosesc tehnologia, în ce măsură cred că îi poate ajuta pe parte administrativă și în procesul de comunicare. Conform rezultatelor studiului, educatorii și managerii alocă zilnic aproximativ o oră activităților administrative, jumătate de oră rapoartelor și evaluărilor copiilor și jumătate de oră comunicării cu părinții. Cu Kinderpedia, reducem acest timp la aproape jumătate și anumite eforturi administrative le eliminăm complet.

Când au venit primii clienți? Ce i-a motivat să adopte soluția?

În 2017 aveam un produs complet. Kinderpedia era deja o platformă de comunicare și management pentru grădinițe, găzduită în cloud, securizată, multi-language și multi-currency. Aveam aplicații native de Android și iOS pentru dascăli și pentru părinți. Eram GDPR compliant și le ofeream și școlilor un ghid prin care să devină la fel, folosind Kindepredia. Astfel, în a doua jumătate a anului, am convins primele grădinițe și scoli private din București și din țară că suntem un partener de cursă lungă. Între primii clienți menționez Școala Gimnaziala Just 4 Kids și Matei International School, pe vremea aceea, Grădinița lui Matei. Ceea ce ne motivează și ne dă o satisfacție extraordinară este că primii clienți ai Kinderpedia au crescut alături de noi. Și-au mărit semnificativ capacitatea, au deschis cicluri noi de învățământ, s-au maturizat ca instituții de învățământ. Asta ne certifică faptul că inovația și transparența în comunicare sunt vectori importanți de creștere pentru un business în zona educației.

În 2018 ni s-au alăturat și primii investitori, un grup de trei angel investors din Elveția. Capitalul, dar și know how-ul cu care au venit ne-au ajutat să creștem accelerat în 2019. Atunci, Kinderpedia a devenit soluția digitală pentru educație preferată de unele dintre cele mai mari și mai prestigioase școli din România și nu numai. Ioanid – Grădiniță, Școală și Liceu, Liceul Teoretic Elf din Cluj, Școala Aletheea, Școala Helikon sunt câteva exemple.

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: