Business Companii Interviuri

Cosmin Ban, L’Oréal Luxe: am crescut de două ori mai mult decât piața  

24 feb. 2020 3 min

Cosmin Ban, L’Oréal Luxe: am crescut de două ori mai mult decât piața  

Reading Time: 3 minute

Divizia de Lux a L’Oréal România a lansat oficial primul boutique Armani Beauty din Europa. Unde? La București, în Băneasa Shopping City. Cum a ajuns România pe harta boutique-urilor Armany Beauty? Ne-a explicat Cosmin Ban, directorul general al Diviziei de Produse de Lux din cadrul L’Oréal România. 

Istoria noastră în retailul direct a început în 2015 cu primul magazin Kiehl’s pe care l-am deschis în AFI Palace Cotroceni, pe al doilea l-am deschis tot în 2015 în Băneasa Shopping City, iar pe al optulea l-am inaugurat anul acesta pe 4 ianuarie în Parklake. Toate acesta au reprezentat carte de vizită foarte bună. În general, deschiderea de magazine proprii monobrand face parte din strategia pe termen lung a brandului L’Oréal. Bazându-se pe rezultatele Kiehl’s și echipa locală, echipa internațională a brandului Giorgio Armani a acceptat propunerea noastră să deschidem acest magazin în România. Ideea proiectului a apărut acum un an de zile, construcția a început în august, iar deschiderea a avut loc la sfârșitul lui noiembrie anul trecut.

A fost un proiect foarte complex. Am lucrat direct cu echipa de retail design a brandului Armani și, în amenajarea spațiului, am folosit exclusiv materialele impuse de brand. Mobilierul a fost realizat în România din materialele recomandate de echipa Armani.

Ce produse se găsesc în noul magazin Armani Beauty?

Avem în magazin produse de croazieră, care rămân permanent în catalog, la care se adaugă noile colecții de make-up, pe care domnul Armani le creează pentru fiecare prezentare de modă, asfel, cele mai noi lansări de produse se vor găsi în primul rând în magazinul nostru. Avem patru categorii de produse: make-up, parfumuri clasice,  skincare – produse de îngrijire a pielii (boutique-ul Armani din Băneasa Shopping City este singurul loc din România unde se comercializează gama de skincare Armani) și Armani Privé (linia de parfumuri de ultra-lux), iar ca număr de referințe, avem în jur de 400.

Ne așteptăm să avem un număr mediu de tranzacții de peste 30 zilnic, iar în funcție de mixul de cumpărături spre care se va orienta consumatorul român, coșul poate varia. Un produs de make-up Armani costă, în medie 200 – 300 RON, prețul unui parfum Armani  Privé poate ajunge până la 1500 RON, iar pe zona de skincare, un produs poate să coste în jur de 2000 – 2200 RON. Pe viitor, o să vedem ce mix va face consumatorul român între cele patru categorii.

Consumatorul român de lux

Consumatorul român de produse cosmetice de lux este foarte deschis, ca profil, nu se aseamănă cu cel din Polonia sau Cehia, ci mai mult cu cel din țările de sud: Italia, Spania. Este visător, aspiră la produse de lux, din păcate există ceva ce, momentan, ne limitează: puterea de cumpărare, dar asta va veni în mod natural.

armani prive scaled e1582549063510

Piața de cosmeticelor de lux

Piața cosmeticelor de lux din România a avut în 2019 o creștere de +16% și acesta a fost al cincilea an de creștere solidă, ceea ce dovedește că migrarea consumatorilor români spre lux este în desfășurare. Divizia L’Oreal Luxe a crescut de aproape două ori mai mult decât piața în 2019 și creșterea se datorează, în primul rând, inițiativelor fiecărui brand în parte, a fost un an în care am progresat foarte mult în retailul direct și în retailul clasic prin planul de lansări pe care l-am avut. Patru din cele șase branduri de lux pe care le gestionăm în România generează peste 80% din cifra de afaceri a divizie de lux și într-o ordine care nu are legătură cu un top al vânzărilor, cele patru branduri, cele mai performante, sunt: Kiehl’s, Lancôme, Yves Saint Laurent și Giorgio Armani.

egerie 863 533

La nivel global, vânzările grupului francez L’Oréal au depășit 29,8 miliarde de euro, anul trecut, creștere cu 8% față de anul precedent, iar pe segmentul cosmeticelor de lux, vânzările au depășit 11 miliarde de euro.

Pe regiuni geografice, cele mai mari creșteri le-au înregistrat piețele din  Asia Pacific, America Latină, Europa de Est, Africa și Orientul Mijlociu (+17,9). Creșterea în Europa de Est a fost de 9%, în timp de America de Nord businessul L’Oréal a scăzut cu 0,8%.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: