Featured

Cosmin Cojocaru, PENNY FM: Radioul ca parte din experiența de cumpărături

Reading Time: 3 minute

Cosmin Cojocaru, redactorul șef al PENNY FM, primul radio live de cumpărături din România, aduce radioul în inima cumpărăturilor, transformând o activitate cotidiană într-o experiență personală și efervescentă.

În acest interviu, ne povestește despre parcursul său profesional din fascinanta lume a radioului, despre provocările și satisfacțiile pe care le-a întâmpinat la PENNY FM, și despre cum acest post de radio nu doar completează experiența de cumpărături, ci o redefinește.

De când și cum ai început călătoria ta în lumea radio, în general, și cum ai ajuns la PENNY FM? Ce provocări profesionale îți oferă PENNY FM?

Totul a început în 2005. Eram în anul doi de facultate, când am luat un casting la un post de radio local ce urma să se lanseze în Sibiu. Acolo, am luat parte activ la nașterea unui post de radio, de la primii bureți lipiți în studio, până la prima piesă difuzată „on air”. A fost o perioadă fascinantă, în care pentru mine radioul s-a transformat dintr-o simplă curiozitate, într-o adevărată pasiune. Mai târziu am trăit aceeași aventură de „start-up” la un radio local din Sfântu Gheorghe, orașul meu natal, apoi în București la Radio ZU, unde mi-am petrecut următorii treisprezece ani. 

La PENNY FM am ajuns în primăvara lui 2021. Au fost mai multe lucruri care mi-au plăcut la acest proiect, dar cel mai mult m-a atras ideea de a contribui la modelarea acestui post, de a pune în practică tot ce am învățat și de a construi ceva unic, folosindu-mi imaginația și creativitatea. 

Cea mai mare provocare a fost să mă acomodez cu noul format de radio. După 16 ani de CHR (contemporary hit radio) a trebuit să învăț ce înseamnă un radio de cumpărături și cum pot fi adaptate și aplicate rețetele de succes pe acest format. PENNY FM e o experiență nouă și interesantă, care mă ține în priză.  

Ce este PENNY FM și cum completează acest radio experiența cumpărăturilor în magazinele PENNY?

Imaginează-ți că ești în magazin, fredonând melodia care se aude în difuzoare. După ultimele acorduri, o voce prietenoasă și familiară îți oferă puțină inspirație și îți colorează lista de cumpărături cu o idee nouă. Acestea sunt PENNY FM și magia radioului live. 

PENNY FM este mai mult decât un simplu radio. Este un prieten care îți ține companie la cumpărături, un expert în „trai sănătos” și un partener care te informează și te inspiră la raft. 

De ce un radio live de cumpărături?

Un radio live de cumpărături e cu totul altceva; transformă experiența din magazin într-una mai interactivă și mai captivantă. E ca un post de radio „clasic”, ce te ține conectat la tot ce se întâmplă. Moderatorii devin ca niște amici cu care te poți bucura de muzică, informații utile și momente amuzante. Cu PENNY FM ai parte de o atmosferă relaxantă care te face să te simți ca între prieteni de fiecare dată când treci pragul magazinului.

Ce pot asculta clienții PENNY în magazine și online? Cum ați gândit programele acestui post de radio?

Pe lângă muzica reconfortantă, ca și client ai parte de entertainment, inspirație și informații utile. Într-o sesiune de cumpărături poți auzi, de exemplu, un sfat culinar care transformă un banal piept de pui, într-o capodoperă culinară; poți primi un pont inedit de la unul din nutriționiștii noștri; te poți amuza pe seama celor mai recente aventuri în bucătărie ale moderatorilor sau poți afla care sunt ofertele și promoțiile momentului. Totul se întâmplă în timp real, fără să te plictisești sau să fii copleșit de reclame. Programele noastre sunt create pentru a oferi o experiență plăcută la cumpărături, reflectând valorile PENNY și sprijinind obiectivele de marketing ale companiei.

Cum a evoluat PENNY FM în cei 7 ani de existență? Care crezi că va fi evoluția acestui post de radio în următorii ani?

PENNY FM a fost primul radio live de cupărături din România, astfel că a fost nevoie să experimentăm mult până să găsim formula magică. Am pornit cu entuziasm și curiozitate, descoperind treptat ce le place ascultătorilor noștri, ce îi face să zâmbească și ce informații le sunt utile. Drept urmare astăzi, suntem mai mult decât un post de radio. Suntem o voce familiară și un prieten de încredere care îi însoțește la cumpărături.

Ne simțim minunat în acest rol și ne dorim să-l păstrăm și în următorii ani, iar cu ajutorul noilor soluții tehnologice, vrem să ne concentrăm mai mult pe comunitățile regionale și locale. Ne vom transforma mereu și ne vom reinventa pentru a rămâne relevanți și utili.

Cum pot interacționa ascultătorii cu PENNY FM?

Ascultătorii ne scriu de obicei pe WhatsApp, dar suntem de găsit și pe site-ul PENNYfm.ro.

Ovidiu Neagoe

Recent Posts

România a aderat la Proiectul European pentru Infrastructura de Date Genomice

România este parte a Proiectului European pentru Infrastructura de Date Genomice (GDI), o etapă importantă în consolidarea capacităților țării noastre…

o oră ago

LYNX Festival îl aduce în România pe Morten Hilmer, unul dintre cei mai cunoscuți fotografi de natură

Ediția a 2-a a LYNX Festival (4 - 9 iunie) îl aduce în România pe Morten Hilmer, unul dintre cei…

2 ore ago

România va avea un cablu electric ce se va lega cu Azerbaidjanul. A fost semnat un memorandum de înțelegere

În aplicarea Acordului între Guvernele Republicii Azerbaidjan, Georgia, România și Ungaria privind Parteneriatul Strategic în domeniul Dezvoltării și Transportului Energiei…

2 ore ago

Ștefan Chirițescu, McCann: Brandurile au nevoie de prospețimea unor trenduri noi, dar mai ales de credibilitate și relevanță, ca să poată performa

Cu EFFIE 2024 care bate la poartă, ne gândim parcă și mai mult la importanța strategiei în comunicare. Astfel, Biz…

3 ore ago

PPC România & DDB: Energie pentru rebranding

Grupul de companii PPC din România a demarat recent prima sa campanie de imagine, prin care a marcat trecerea la…

4 ore ago

Cosmetic Plant continuă seria de lansări cu două noi game pentru protejarea și îngrijirea pielii în sezonul de vară

Cosmetic Plant, unul dintre principalii producători locali de cosmetice, lansează două noi game destinate protejării și îngrijirii pielii în sezonul…

4 ore ago